Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-19, 16:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
I det har du rätt. Men den stora nyheten här är inte det utan att Aftonbladet framställer det som att Trump medvetet riktar sig till utländska medborgare. Det är ren desinformation riktat mot svenska läsare. Man ser ofta här i tråden folk som kommer in och skriver sitt första inlägg efter att ha blivit desinformerade av svensk MSM.

Absolut att aftonbladet vinklar det fel, det är som jag sa tidigare ren inkompetens att Trump lägret gör samma misstag minst 3 ggr och är även något man bör understryka i mitt tycke för han har blivit tillsagd om det förr.
2016-10-19, 16:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Det ryktades om att trump skulle hoppa av efter första debatten, orka fler rykten.

Fast nu är det inte rykten om att hoppa av utan att allt skit han gör som sänker honom görs med flit.
2016-10-19, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ja, spot on, tyvärr. Framförallt mästrandet från SVT & TV4 i VARJE jävla kommentar
i morgon-TV om valet. "Varför är Trump så farlig?", "Hur kan amerikanerna rösta på en sådan kandidat?" etc. Så tröttsamt... Han Jesper på TV4 morgon/helger är ju rent indoktrinerande i sin sk journalistik.

Förstår inte varför ni ens ger views åt dom. :P Hela systemet är emot Trump så man får räkna med att det kommer propaganda.
2016-10-19, 16:28
Bannlyst
Citat:
Den här Robert Creamer som tvingades avgå igår har visst besökt Vita Huset 340 gånger, varav 45 gånger med självaste Obama.

http://www.zerohedge.com/news/2016-10-18/robert-creamer

Det här är värre än Watergate.

Ryktas om att finalen handlar om Hillary själv, Hon drunknar pga wikileaks och okeefe videon, hon har inte visat sig på en vecka.
2016-10-19, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
Läste att paddypower redan betalat ut vinstpengar till dom som bettat på att Hilary ska bli nästa president. Så det ser så mörkt ut för Trump eller gamblar dom bara?

Dom mördade en politiker i UK, skrev att det var Pro Brexit sidan som gjorde det. Vänstern kommer ta till alla medel för att stoppa Trump. Dom där paddypower gjorde samma sak under Brexit. Full panik på demokraterna. Riggar polls, falska anklagelser, hoaxes varje dag. Slutet är nära för dom.
2016-10-19, 16:37
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Låt mig se Löfvens motsvarighet till detta

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/07/20/20/2AB3F8FD00000578-0-image-a-4_1437419433173.jpg

Han kanske tror att han fortfarande ser ut så där när han har mage att kritisera andras utseende.

Men nu ser han ut så här:

http://az616578.vo.msecnd.net/files/2016/06/13/6360139435793044861461393096_Donald-Trump-prune-face.jpg
2016-10-19, 16:42
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Förstår inte varför ni ens ger views åt dom. :P Hela systemet är emot Trump så man får räkna med att det kommer propaganda.

Det är just därför forum som Flashback m.fl. existerar. Nån måste ju upplysa korkskallarna framför dumburken, att MSM kanske inte har alla atomer hemma. Sen om ingen läser mina pro-Trump-inlägg, so what - har åtminstone aktualiserat "problemet" för de som tar SVT/TV4 för sanning.

Och de är en del, believe me.
2016-10-19, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
>Löfvéns utseende är väl lite off topic har, men han ser väl ut som en vanlig rejäl arbetskarl (vilket han är). Medan Trump ser ut som en bedagad playboy med en frilla från helvetet.

Trump är bra mycket mer respektingivande. Det är detta med svenskar, ni hånar andra särskilt britter med kassa tänder. Sen har ni själva en stadsminister som är fet, max 175 cm lång, ruttna tänder, potatisnäsa och till den ett helt potato head. Om Trump skulle skrälla och vinna valet så kommer förmodligen svenskens värld stanna i några minuter och folket kommer gråta ut av ren shock.
2016-10-19, 16:53
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Trump är bra mycket mer respektingivande. Det är detta med svenskar, ni hånar andra särskilt britter med kassa tänder. Sen har ni själva en stadsminister som är fet, max 175 cm lång, ruttna tänder, potatisnäsa och till den ett helt potato head. Om Trump skulle skrälla och vinna valet så kommer förmodligen svenskens värld stanna i några minuter och folket kommer gråta ut av ren shock.

Visst är det så, Trumpen har en spännande frisyr & en respektingivande approach.
Våran svetsare med sina små grisfjun på hjässan imponerar NOT.

OBS! Ej ironisk för 50 cent!
2016-10-19, 17:09
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Från DN, jag vill inte länka till skiten.

Kan man verkligen ta undersökningar med en svarsfrekvens på 10 procent på allvar?
Nej det kan man inte, och därför slår de mer och mer fel. Alltid mer och mer till det politiskt korrekta alternativet såklart. Valet i Colombia var väl nästan värre än Brexit. Där var det extremt icke pk att rösta nej till freden, för alla ville ju vara så goda. Opinionsundersökningarna låg på 75-25% för ja-sidan. Och sen vann nej-sidan ändå.

I det här fallet bedömer jag media som än mer korrupt. Jag tror inte bara de missar stora grupper som inte vill svara när kräken ringer, jag tror de medvetet fuskar. Clinton är deras kandidat.
2016-10-19, 17:10
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Klart de blir förbannade, med all rätt. DNC och Clinton-kampanjen har fullkomligen pissat på deras rätt att välja sin presidentkandidat. Många röster kommer nog läggas baserat på parollen "min fiendes fiende får min röst."

1. Struntprat. Jag har skrivit flera, obesvarade, inlägg tidigare i den här tråden om hur Clinton vare sig ville eller hade förmåga att "pissa" på denna "rätt".

2. Glöm inte heller bort att Bernie försökte sig på en kupp. Sanders och hans supporters var demokrater under lika lång tid som primärvalsprocessen pågick. I egenskap av de facto independent försökte han, som Trump, att kidnappa ett parti för sina egna syften. Skillnaden vad gäller utgång är dels att demokraterna är ett mycket mer sammanhållet gäng, dels att Sanders upptäckt hur väl han passar in på en demokratisk kravprofil och därför stannar och stödjer partiet.
2016-10-19, 17:17
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag har kollat lite av filmen... budskapet är oklart. Presentationen är oklar. Redigeringen är oklar. Produktionen är oklar. Avsändare är oklar. Vem som figurerar i filmen och vad de talar om är oklart.

Jag skulle tro att det är mycket enkelt för Team Clinton att vifta bort detta.

Naturligtvis. Det är ännu ett kufarnas Rorschak-test, på vilket dårgäng av olika stammar projicerar sina paranoida vanföreställningar, innan det läggs till handlingarna bland det det gytter av trams som utgör litteraturförteckningen för de här tokfransarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in