Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Ja, köp grisen i säcken och chansa, som galenskaparna sjöng en gång, menar du?

En oförutsägbar stolle, med sämre impulskontroll än Kalle Anka skulle alltså vara något att hoppas på.

Det värsta är att det är för tidigt att andas ut. Blir nog att sitta uppe i natt och hoppas att inte Hillary blir helt knockad av sluggern. Hon är ganska kass debattör, tyvärr.

Kul att ni svenska vänstermuppar alltid ska kalla Trump för stolle etc. När ni alla röstade på Mona Sahlin och nu Löfven, två riktiga stollar som inte har fulla gymnasiebetyg. Att du tror att du kan andas ut efter at Clinton blivit vald till President visar hur stollig du är. Svenska vänster har gått från att para pacifister och förespråka diplomati framför krig. Till att använda krig som politisk arbetsmetod. ni har blivit allt det ni anklagade George Bush för att vara.
Så länge prohomosexlobbyister och antikristna personer som Obama och Hillary Clinton invaderar och destabiliserar länder så är det hel okej. Undra hur många människor som har dött på grund av ert handlande angående Libyen, Syrien och övriga mellanöstern de senaste 8 åren. Och vad som komma skall av erat hets emot Ryssland som egentligen grundar sig i att Putin vägrade släppa in homolobbyn i sitt land och förbjöd den att predika homosex för barn, så jävla mentalt rubbat
Senast redigerad av Perlmutter 2016-10-19 kl. 13:05.
2016-10-19, 13:13
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-beat-goes-on
Ni båda sjunger maktens lovord. Står du för Clinton så står du för Clinton. Står du för Trump så står du för Clinton.

Fast jag gillar verkligen inte Hillary heller. Men i valet mellan lunginflammation och kolera får man ta det minst farliga
2016-10-19, 13:17
Medlem
the-beat-goes-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Vet tyvärr inte hur djup deras vänskapsrelation var innan valet. De ska väl ha deltagit på varandras bröllop eller något sådant tidigt 00-tal. Tror nog mer på det som Hillary sa tidigare när deras relation kom upp på tal att under hennes tid som senator så var Donald Trump helt enkelt en person man kände om man tillhörde eliten i New York.

Vi kan så klart bara gissa hur pass bra vänner dom faktiskt är. Men när man varit på varandras bröllop och donerat pengar till den andres kampanj och publikt uttryck beröm till den andre - då anser jag att man nog kan kalla dom goda vänner.
2016-10-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ni båda sjunger maktens lovord. Står du för Clinton så står du för Clinton. Står du för Trump så står du för Clinton.

Du har redan framfört ditt budskap om att det skulle vara någon slags totalt doubblecross konspiration där båda politikerna spelar tillsammans och fuckar folket. Du behöver inte direkt vara ett snille för att fundera i dem banorna. Hur som helst finns det inte att göra om det hade varit en total konspiration, så vad vill du säga med att fortsätta älta den teorin?
2016-10-19, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Ha, ha, ja se det var en riktig Trump-harang det.
Sådan husse, sådan hund

Notera att jag inte skrev ett enda ord om trump. Du vet mycket väl vilka det är som följer eliten som knähundar. Du saknar lika lite logik i ditt svar som hela ditt ologiska vänstertänk och när du blir ägd så har du inget att komma med, förutom ett korkat ologiskt svar.
Senast redigerad av Perlmutter 2016-10-19 kl. 13:27.
2016-10-19, 13:28
Medlem
the-beat-goes-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Du har redan framfört ditt budskap om att det skulle vara någon slags totalt doubblecross konspiration där båda politikerna spelar tillsammans och fuckar folket. Du behöver inte direkt vara ett snille för att fundera i dem banorna. Hur som helst finns det inte att göra om det hade varit en total konspiration, så vad vill du säga med att fortsätta älta den teorin?

Du har helt rätt i det. Jag kanske tjatar men jag tycker att hela diskussionen mynnar ut i Hillarys korrumption vs Trump. Då tycker jag att det bör finnas utrymme för att diskutera närheten mellan Clintons och Trumps. Något som är klart dokumenterat att där finns.
2016-10-19, 13:31
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Donald i Colorado: Vi är den högst beskattade nationen i världen.

Skönt att vi bor i Sverige!
Finns fler skatter än bara inkomstskatt. USA har en av världens högsta bolagsskatter. Högst om man bara räknar in den "fria världen". I Sverige så ligger bördan på folket, medan i USA så ligger bördan på företagen, och i och med att Trump är en entreprenör så är det nog detta han syftar på när han säger att USA är den högst beskattade nationen i världen.
2016-10-19, 13:40
Medlem
Citat:
Du har helt rätt i det. Jag kanske tjatar men jag tycker att hela diskussionen mynnar ut i Hillarys korrumption vs Trump. Då tycker jag att det bör finnas utrymme för att diskutera närheten mellan Clintons och Trumps. Något som är klart dokumenterat att där finns.

Det har snackats om det långt tidigare. jag vet att det finns bilder där Trump står och skrattar med the Clintons och är hur tjenis som helst. Men det finns också film där Hillary tar emot Khadaffis son och gullar runt med honom, för att tio år senare bomba sönder hans land, skära halsen av honom och hans bror, samt ge hans far en kniv upp i röven.
Det äckligaste som det finns klara bevis för är att Hela bush familjen älskar the Clintons och Bill ser George H.W. Bush som en far, vilket det också finns video bevis för. En gång i tiden var Svenska vänstern i stort sett villiga att döda för att George W. Bush befann sig på svensk mark. Men nu tokhyllar man Hillary Clinton som har en Predator till make och hon är mist lika villig att använda våld som George W Bush. Men det är väl helt i linje med att vara en nyttig idiot.
2016-10-19, 13:41
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Skulle han vara en lakej åt Clintons och arbeta för att förstöra republikanerna inifrån så vore det så jäkla sjukt att jag nästan måste applådera åt djärvheten i företaget.

Särskilt som många Trump-anhängare, i senare val, kommer att låta bli att rösta på de republikaner som tagit avstånd från Trump.
2016-10-19, 13:48
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Notera att jag inte skrev ett enda ord om trump. Du vet mycket väl vilka det är som följer eliten som knähundar. Du saknar lika lite logik i ditt svar som hela ditt ologiska vänstertänk och när du blir ägd så har du inget att komma med, förutom ett korkat ologiskt svar.

Du nämnde Trump i första meningen.
Sedan ekade du hans knasiga åsikter.
Och precis som Trump tror du att du har vunnit debatten
2016-10-19, 13:51
Medlem
Ja, Trump har gått från att möjligen ha blivit sedd som en frisk fläkt till en komplett stolle. Han och hans fru har tagit konsten att "skylla ifrån sig" till helt nya nivåer. Nu är det dock inte en dokusåpa han medverkar i, då kanske han hade roat somliga, nu är det bara oroande.
Väntar bara på att han i ett rus av storhetsvansinne ska utropa sig till Guds ställföreträdare på jorden.
(Han är väl kristen ... eller?)
2016-10-19, 13:56
Bannlyst
Läste att paddypower redan betalat ut vinstpengar till dom som bettat på att Hilary ska bli nästa president. Så det ser så mörkt ut för Trump eller gamblar dom bara?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in