Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-04, 00:32
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nja, att det blev fel från din sida var väl uppenbart men du är inte rätt person att dela ut några straff.

Däremot antar jag att vi är rörande överens om att den gode hamstern spårade ut rätt mycket då han tog din märkliga tolkning som någon absolut sanning.
Märkliga tolkning. Donald vill ha strafftullar på 33%. Kolla TALET själv! det är skit trist och osammanhängande!
2016-08-04, 00:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Haha skojar du med mig eller? Sidan du länkar går ju igenom exempel för exempel varför de påståendena om röstfusk är FALSE, det står ju överst!

Det är inte en självklarhet att varje myndig människa har ett foto-id i USA. Om man vill ändra röstlagarna bör man först se till att det är en självklarhet, att det är enkelt, går snabbt och är billigt att fixa ett ID.

Här är lite forskning för övrigt:
https://www.aclupa.org/files/1913/7960/9095/Minnite.pdf
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1540-6237.2011.00837.x/abstract
http://apr.sagepub.com/content/42/2/311
LOL! Jag har läst det där så många gånger att jag faktiskt trodde på det. Snopes tror jag man kan lita på så det var ju skönt. En sak mindre att oroa sig för.
Håller med dig om att det borde gå ganska enkelt att ordna ett ID-kort till de som vill rösta. Men amerikanarna är lite svåra ibland.

Tack för länkarna. De bekräftar att det inte är särskilt vanligt.
2016-08-04, 00:35
Medlem
FirstGirl-ILoveds avatar
Jag har varit för Donald Trump, men nu vet jag inte längre. På sistone har han framstått som högst olämplig som president, hans uttalanden blir bara mer och mer korkade. "Hillary Clinton är djävulen"..

Och han är även oerhört otrevlig, som sättet han hanterade den gråtande bebisen på. Oprofessionellt.
2016-08-04, 00:37
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardande
42% Demokrater vs 36% republikaner i undersökningen kan också vara värt att nämnas.

Fast det är väl ungefär så siffrorna ser ut i verkligheten?

Går man djupare in i siffrorna ser man hur kört detta val är; Hillary stiger i princip i alla sakfrågor.
2016-08-04, 00:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Den del jag inte fick ihop var den andra delen han lovade med att mexico ska betala muren... Mexico (witch is great) var att han svamlade om hur stort deras handel överskott var och därför så vill dom bygga muren annars... men det går inte ihop med löfte två där han dessutom nämnde mexico som exempel. Ska de Betala muren och även se en straff skatt på 33%? Varför ska de då bygga den om de redan blir straffade...
. Han har en ganska smart plan för att få Mexiko att betala muren. Du kan läsa om det här:
https://www.donaldjtrump.com/positions/pay-for-the-wall
2016-08-04, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Finns det verkligen någon som har över sitt skonummer i IQ som röstar på Trumpen? Av alla fan boys här eempelvis, finns det någon med studieskulder?

Tål du inte att människor har olika åsikter?

du förstår tydligen inte varför ca 65% av vita amerikaner, och män räknat bortåt 75% stödjer Trump, sätt dig in i ämnet innan du kastar ur dig saker som du gör, din tunga slinter värre än Trumps,
2016-08-04, 00:43
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Tål du inte att människor har olika åsikter?

du förstår tydligen inte varför ca 65% av vita amerikaner, och män räknat bortåt 75% stödjer Trump, sätt dig in i ämnet innan du kastar ur dig saker som du gör, din tunga slinter värre än Trumps,
Det är en fullt berättigad fråga. Hans primära målgrupp är idioter, det är dem han riktar sig till. Det kan du väl ändå inte förneka? Jag säger inte att alla som gillar honom nödvändigtvis är idioter, men idioterna är hans kärnväljare. Den primära målgruppen.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-08-04 kl. 00:54.
2016-08-04, 00:47
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tur att vi har Fox som har riktigt oberoende opinionsundersökningar:

2-way
Clinton: 49%
Trump: 39%

4-way
Clinton: 44%
Trump: 35%
http://www.foxnews.com/politics/interactive/2016/08/03/fox-news-poll-aug-3-2016/
Intressant att av när de får fråga om vem som skulle göra bäst jobb i områdena, så faller rösterna för:
Hillary:
Climate change
Race relations
Drug addiction
Foreign policy
Health care
Immigration

Oavgjort:
Terrorism and national security

Donald:
The federal deficit
The economy

Sedan frågan Do you think Hillary Clinton is honest and trustworthy, or not? :
Yes 36% No 61% Don’t know 3%
Do you think Donald Trump is honest and trustworthy, or not?
Yes 36% No 62% Don’t know 3%

Nu förstår jag varför Donald ägnar så stor del att säga krocked Hillary..
2016-08-04, 00:53
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
. Han har en ganska smart plan för att få Mexiko att betala muren. Du kan läsa om det här:
https://www.donaldjtrump.com/positions/pay-for-the-wall
Men han har nu sabbat dag 4 (trade tariffs) men han är en Great Negotiator...
Övriga punkter rätt ointressanta jmf betala för muren, han kan ju visserligen ge Mexico en rabatt på straffskatterna men då försvinner jobben...
2016-08-04, 00:55
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nu förstår jag varför Donald ägnar så stor del att säga krocked Hillary..

Jo, men problemet är ju att även om folk ser henne som lika oärlig som Trump leder hon skyhögt i kunskap, temperament och lämplighet att fungera som president. Det är allvar nu och folk kommer inte rösta in en president som inte vet vad han sysslar med.

Mycket troligt att Trump kommer dra sig ur innan han förlorar om inget fundamentalt ändras.
2016-08-04, 01:00
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstGirl-ILoved
Jag har varit för Donald Trump, men nu vet jag inte längre. På sistone har han framstått som högst olämplig som president, hans uttalanden blir bara mer och mer korkade. "Hillary Clinton är djävulen"..

Och han är även oerhört otrevlig, som sättet han hanterade den gråtande bebisen på. Oprofessionellt.

Håller med. Trump är enda lösningen på USA. Men han verkar vilja förlora medvetet.

Så här var han inte för 2 månader sedan. Detta har kommit nu.

När Clinton vinner så kommer vi se fortsatt krig.
2016-08-04, 01:01
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jo, men problemet är ju att även om folk ser henne som lika oärlig som Trump leder hon skyhögt i kunskap, temperament och lämplighet att fungera som president. Det är allvar nu och folk kommer inte rösta in en president som inte vet vad han sysslar med.

Mycket troligt att Trump kommer dra sig ur innan han förlorar om inget fundamentalt ändras.

Om Trump drar sig ur. Vem ersätter då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in