Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-02, 13:03
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag hade högre tankar om Trump, han är jubelidiot han sade att Putins soldater finns inte i Ukraina, han vill upplösa NATO, och snacka ihop sig med Putin,

ja då får Putin fria händer att invadera de baltiska länder och Sverige

Putin kommer aldrig invadera Sverige. Inte ens Sovjet gjorde det.
2016-08-02, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
muslimer i väst inte lever efter samma sorts religiösa lagar som fundamentalister i MÖ
Detta?
Det här påstår du efter en sommar märkt av islamistiska massmord på européer och fler taharrush och sexattacker än som går att räkna?
Du säger det efter att den integrerade feministiske islamisten i MP, Y. Khan, vägrat ta kvinnor i hand, den svenskaste av svenska islamister, M. Kaplan, blivit utesluten ur MuslimPartiet pga klassisk islamism?

Efter den här sommaren så väljer du att bli upprörd över att Mr. Trump implicerar att den muslimska kvinnan inte, i enlighet med islam, hade tillåtelse att tala?
När allt sans och vett säger att den enda förolämpningen i sammanhanget är att 2016 i överhuvudtaget ta upp islamister på scenen i syfte att ragga röster, det är att pissa i ansiktet på alla tusentals offer för islam det senaste året(och även tidigare förstås).

Öh, ja. Jag påstår det. De som utför massmord på europeer är en minoritet. Varför ska jag klandra alla muslimer för något som några få gör? Jag vet att detta ses som en vänsterPKkommuniståsikt av er här, men jag står för att jag tycker det.

Efter denna sommaren väljer jag att bli upprröd över Trump implicerar att den muslimska kvinnan inte hade tillåtelse att tala, ja. Jag blir även upprörd över andra saker. Du vet att man kan vara upprörd av mer än en sak i taget, va?

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Fast är det inte bättre att ta reda på fakta innan man saluför åsikter om folk man inte känner, bara för att det känns bra?

http://shoebat.com/2016/07/31/what-the-media-is-not-telling-you-about-the-muslim-who-attacked-donald-trump-he-is-a-muslim-brotherh ood-agent-who-wants-to-advance-sharia-law-and-bring-muslims-into-the-united-states/

http://www.snopes.com/khizr-khan-is-a-muslim-brotherhood-agent/

http://www.thepoliticalinsider.com/muslim-attacked-trump-dnc-just-exposed-huge-way/

Fast är det inte bättre att ta reda på mer om nyhetsskällan innan man saluför åsikter om folk man inte känner, bara för att det känns bra? Eller du kanske går till Expo och IRM för att få reda på sanningen om SD?
Senast redigerad av URBANARTS89 2016-08-02 kl. 13:15.
2016-08-02, 13:04
Medlem
Citat:
Jag hade högre tankar om Trump, han är jubelidiot han sade att Putins soldater finns inte i Ukraina, han vill upplösa NATO, och snacka ihop sig med Putin,

På vilket sätt är det Trumps ansvar att skydda Sverige?
Är Sverige rädd för Putin så kan man ju t.ex börja med att häva sanktionerna mot Ryssland och sluta hetsa som rabies smittade chihuahuor.
2016-08-02, 13:08
Medlem
Economist/YouGov poll:

Clinton 46%

Trump 43%

Efter Trumps konvent var det Clinton +5%

Trump svarta 10%

Hispanics 31%
2016-08-02, 13:12
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Putin kommer aldrig invadera Sverige. Inte ens Sovjet gjorde det.

...därför att Sverige hade ett försvar. Har Sverige lika bra försvar i dag menar du?
2016-08-02, 13:18
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Vad är min personliga åsikt? Att Khanfamiljen är sekulär? Det är ett väldigt rimligt antagande.

En s.k. "vettig chansning". Men chansningen är bara "vettig" eller "rimlig" utifrån din ideologi. Den observerbara verkligheten säger oss något helt annat. Du skrev t.o.m. att The Khans "uppenbarligen är extremt sekulära". Och den riktiga godbiten är när du skriver att "muslimer i väst inte lever efter samma sorts religiösa lagar som fundamentalister i MÖ".

Fria fantasier. Farliga och onda.
2016-08-02, 13:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
...därför att Sverige hade ett försvar. Har Sverige lika bra försvar i dag menar du?

Tro mig. Putin invaderar inte ett land som Sverige för folk är anti-ryssland här. Putin må ha tagit Krim, men i Ukraina och alla dessa slaviska länderna så finns det högt pro-ryssland stöd. Därför är et enkelt att ta över dem.
2016-08-02, 13:21
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Upplösa NATO är en överdrift. Men det vore bra om det vore sant. En militärallians är aldrig bra. Risken är att du tvingas ut i krig.

Tänk på att USA tjänar på krig.
2016-08-02, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
En s.k. "vettig chansning". Men chansningen är bara "vettig" eller "rimlig" utifrån din ideologi. Den observerbara verkligheten säger oss något helt annat. Du skrev t.o.m. att The Khans "uppenbarligen är extremt sekulära". Och den riktiga godbiten är när du skriver att "muslimer i väst inte lever efter samma sorts religiösa lagar som fundamentalister i MÖ".

Fria fantasier. Farliga och onda.

Vilken ideologi är det du pratar om?

Ja, muslimer i väst lever inte efter sharialagar. Muslimer i Sverige ber oftast inte 5 gånger om dagen, muslimska kvinnor jobbar och rör sig ute utan manligt sällskap osv. Du kommer inte övertyga någon om att muslimer i Sverige i hemlighet på något konstigt vis lever efter religiösa lagar när de till synes absolut inte gör det. Foliehatt.
2016-08-02, 13:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Economist/YouGov poll:

Clinton 46%

Trump 43%

Efter Trumps konvent var det Clinton +5%

Trump svarta 10%

Hispanics 31%

Märkligt. Trump borde ha minskat i detta fall. Men jag antar att Trump försöker synas och höras så mycket som möjligt?
2016-08-02, 13:24
Medlem
FirstGirl-ILoveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstGirl-ILoved
Fruktansvärda siffror för Trump just nu, i senaste mätningen ligger han under med 11 procentenheter.
Vill rätta mig själv med att Trump bara ligger under med 9 procenheter.
2016-08-02, 13:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Vilken ideologi är det du pratar om?

Ja, muslimer i väst lever inte efter sharialagar. Muslimer i Sverige ber oftast inte 5 gånger om dagen, muslimska kvinnor jobbar och rör sig ute utan manligt sällskap osv. Du kommer inte övertyga någon om att muslimer i Sverige i hemlighet på något konstigt vis lever efter religiösa lagar när de till synes absolut inte gör det. Foliehatt.

Du menar att muslimer i Sverige är ett undantag när det kommer till Shairalagar, jämfört i övriga världen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in