Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-31, 18:48
Medlem
Jisses vilket haveri. Trump hade rätt när han klagade på Romney 2012, varför klarar han inte av att följa sina egna råd?

Citat:
STEPHANOPOULOS: No debts?

TRUMP: No debts. I have very little debt to anybody. I don't need debt. You know, it's very interesting, I'm so liquid, I don't need debt. And if I need debt, if I want debt, I can get it from banks in New York City very easily.

STEPHANOPOULOS: You know where I'm going to take this next. Americans could be assured on that if they saw your tax returns.

TRUMP: My tax returns are very simple. They're under a minor audit, a routine audit, as they have been for many years. Every year I get audited.

Now, I don't know if you get audited but I have friends...

STEPHANOPOULOS: I've been audited.

TRUMP: -- who are very wealthy that never have been audited. I say -- you get audited. I get audited every year. I'm under a routine audited like routine. And I've been for years, every year.

STEPHANOPOULOS: Is there something...

(CROSSTALK)

TRUMP: George, it is very simple. Yes, but they're all linked. It's called the link.

It's very simple, if my audit is finished, that's great.

Now, I have to tell you. I watched Mitt Romney four years ago. He waited until September to give them, just before the election. They made him look so bad, it was so unfair, I actually think he didn't lose because of the 47 percent, I think he lost because of a couple of really minor items in tax return where he did nothing wrong. So it is unfair.

But I will say, when I'm finished with the audit, I'll do it.

STEPHANOPOULOS: Richard Nixon released his even though his were under audit.

TRUMP: I don't use Richard Nixon as necessarily the guide, OK. I mean, you know, it's an interesting person to use, but don't use it.
2016-07-31, 18:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Jisses vilket haveri. Trump hade rätt när han klagade på Romney 2012, varför klarar han inte av att följa sina egna råd?

I absolut värsta fall så är det för att det finns något som han döljer (troligen att han inte är värd ens hälften av vad han säger sig vara värd då jag inte tror han är betald av Ryssland) om han inte släpper den informationen i september så bör man börja ifrågasätta honom.
2016-07-31, 18:54
Medlem
Zikniks avatar
Trump är en gubbsjuk och narcissistisk paranoiker med för mycket pengar.
Obegripligt att någon ens låtsas ta honom på allvar som politiker.
2016-07-31, 18:57
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Jag har visserligen inte sett intervjun än, men läser man den framstår ju Trump som lätt dum i huvudet. Han hoppar fram och tillbaka, kan knappt uttrycka sig begripligt, verkar inte vara intresserad av ämnet och lämnar över till andra att lägga upp sin politik.

Så där låter ju i princip varenda intervju med Trump. Man får huvudvärk av att höra honom raljera sig runt ämnen han inte är kompetent att prata om. När han försöker improvisera går det åt helvete varje gång och även om reportern vill prata om jordgubbar besvarar Trump med sitt mantra kring radical militant islamism (vilket för övrigt dödar färre amerikaner än spädbarn som råkat avfyra ett vapen i hemmet, varför pratar han inte om dessa mördare till spädbarn).

Och nej, jag är inte vänster och jag är inte pro-Hillary. Jag har bara svårt att ta Trump på allvar.
2016-07-31, 18:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Varför är Donald Trump så impopulär i Europa/Australien/Kanada?

https://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/inlineimage/15707/HandelsRus4.png

Även om Hillary leder i de flesta opinionsmätningar i USA så är inte ledningen över Trump remarkabel, vilket den är i övriga Väst.

Jag vet att republikaner tenderar att ha mycket litet stöd i övriga Väst, men Donald Trump är ju mer liberal än de flesta republikaner, han vill t.ex. ha någon form av sjukförsäkring, eller har jag fel? Han är inte emot abort heller.

Hans patriotism borde ju gå hem hos Européer, eftersom nationalistiska och anti-globalistiska partier är stora i Europeiska länder. Och Donald Trumps politik kolliderar inte heller med européernas etniska intressen. Möjligtvis att balter och finnar kan vara oroliga över Trumps pro-ryska inställning.
2016-07-31, 19:01
Medlem
Det är han inte.
Han är impopulär hos vit och västerlandshatande media.
2016-07-31, 19:03
Medlem
Trumps tax returns innehåller en sak och det är att han har runt 400-500 miljoner dollar i rena pengar allt annat är värde i byggnader och golfbanor, vad hans namn är värt vilket gör honom till "miljardär".

Så med andra ord så vill han inte att de ska säga att han inte är miljardär när han inte har de pengarna på banken.

Kommer inte vara någon bomb utan mer en personlig sak för Trump.
2016-07-31, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast nu vet vi redan att Trump har exakt 0% koll på allt vad utrikespolitik heter så om han säger att Krim folket vill tillhöra Ryssland så kan man göra en vettig chansning på att det är exakt tvärtom.

En annan sak vi kan vara helt säkra på är att allt Ondahamstern förutspår om Trump blir exakt tvärtom. Outtröttligt har du allt sedan Trumps kandidatur suttit i den här tråden och förutspått Trumps nära förestående fall..

Det är fan helt otroligt att du inte har vett att be om ursäkt och inkompetensförklara dig själv eller åtminstone skrota ditt användarnamn och börja om på ny kula med nya totalt felaktiga prognoser..
2016-07-31, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Så där låter ju i princip varenda intervju med Trump. Man får huvudvärk av att höra honom raljera sig runt ämnen han inte är kompetent att prata om. När han försöker improvisera går det åt helvete varje gång och även om reportern vill prata om jordgubbar besvarar Trump med sitt mantra kring radical militant islamism (vilket för övrigt dödar färre amerikaner än spädbarn som råkat avfyra ett vapen i hemmet, varför pratar han inte om dessa mördare till spädbarn).

Och nej, jag är inte vänster och jag är inte pro-Hillary. Jag har bara svårt att ta Trump på allvar.

Alla politiker vill prata om sina kärnämnen, varför ska Trump sitta och prata om jordgubbar när hans uppdrag är att bekämpa radikal islamistisk terrorism?
De politiskt korrekta journalisterna i USA, liksom i Sverige, är inte intresserade av relevanta frågor utan är istället hela tiden ute för att sabotera, det är tur att Mr. Trump förstår detta och inte låter sig luras i fällan, som t.ex SD har gjort.
2016-07-31, 19:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
En annan sak vi kan vara helt säkra på är att allt Ondahamstern förutspår om Trump blir exakt tvärtom. Outtröttligt har du allt sedan Trumps kandidatur suttit i den här tråden och förutspått Trumps nära förestående fall..

Det är fan helt otroligt att du inte har vett att be om ursäkt och inkompetensförklara dig själv eller åtminstone skrota ditt användarnamn och börja om på ny kula med nya totalt felaktiga prognoser..

Det är lugnt, vi är rätt många även de som gillar Trump som har ansett att hans utrikespolitik är obefintlig.

Det är bara de som verkligen ser honom som en gudomlig kejsare som ursäktar allt han gör.
2016-07-31, 19:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Alla politiker vill prata om sina kärnämnen, varför ska Trump sitta och prata om jordgubbar när hans uppdrag är att bekämpa radikal islamistisk terrorism?
De politiskt korrekta journalisterna i USA, liksom i Sverige, är inte intresserade av relevanta frågor utan är istället hela tiden ute för att sabotera, det är tur att Mr. Trump förstår detta och inte låter sig luras i fällan, som t.ex SD har gjort.

Fast att besegra radikal islamism är inte hans huvudmål, hans huvudmål är att göra USA starkt igen ekonomiskt, radikal Islamism är hans sekundära mål.

Ser han till att visa upp sin deklaration så har han det avklarat, precis som desto fortare han blir klar med allt rörande TU desto snabbare kan han lägga sånt bakom sig såvida han inte blir dömd.
2016-07-31, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast att besegra radikal islamism är inte hans huvudmål, hans huvudmål är att göra USA starkt igen ekonomiskt, radikal Islamism är hans sekundära mål.
Sa jag att det var hans enda uppdrag?

Citat:
Ser han till att visa upp sin deklaration så har han det avklarat, precis som desto fortare han blir klar med allt rörande TU desto snabbare kan han lägga sånt bakom sig såvida han inte blir dömd.
De enda som är intresserade av hans deklaration är såna som du.
Är man en potentiell väljare så är det inte storleken på hans bankkonto som avgör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in