Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-10-29, 16:25
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ja alla stora nyhetsbolagen har egna undersökningar men de kommer att visa den Trump ligger sämst i. Trump leder i många undersökningar men alla nyhetsbolag väljer att visa CBS/NYT Poll där Trump ligger tvåa. Samma sak hände för några veckor sedan när tv-kanalen NBC valde att inte visa sin egen Poll där Trump låg på 32% utan valde istället att visa en CNN poll där Trump låg på 26%. Så media USA kör på gammalt trick mot Trump och snart Carson som fungerat förut också.
Det är inte vad jag sett. Tvärtom tar de upp flera olika opinionsmätningar, som i denna artikeln:

http://edition.cnn.com/2015/10/27/politics/ben-carson-donald-trump-cbs-poll/index.html

Ofta kritiseras de stora mediahusen för att vara demokrater, och i så fall skulle de tjäna på att promota Trump framför Rubio eller Bush, då de har större chans att vinna mittenväljare från Hillary än vad Trump har.
2015-10-29, 16:35
Medlem
Menveds avatar
Trump vann debatten enligt fyra webbmätningar, Time, The Drudge Report, CNBC och Slate. Som jag skrev i natt i den andra tråden så kan detta vara början till slutet för Carson. Han uppskattades inte alls av tittarna. Det skojades på Twitter om att han var drogad, men jag tror verkligen att han var drogad. Som läkare vet han precis vad han ska ta för någonting för att lugna nerverna.

Drudge: Trump 54, Cruz 22

Time: Trump 46, Rubio 20

CNBC: Trump 46, Cruz 20

Slate: Trump 47, Rubio 19

http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/258506-polls-trump-won-third-gop-debate

Det intressanta är hur dåligt Carson gjorde.

Drudge: 4

Time: 6

CNBC: 4

Slate: 4

Han kommer börja rasa i mätningarna nu om några veckor.

Intressant också att Trump ligger skyhögt över vad han har i opinionsmätningarna. Man kanske kan jämföra dessa mätningar med att SD alltid vinner alla debatter i Sverige enligt webmätningarna men jag sätter mycket större tilltro till dessa fyra mätningar eftersom de är så samstämmiga. Allt tyder på att Trump faktiskt vann debatten på riktigt.
Senast redigerad av Menved 2015-10-29 kl. 16:57.
2015-10-29, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Räkna inte bort Huckabee, kristna högern suveräna på att mobilisera gräsrötterna och vara oproportionellt starka. Skulle dock vara chanslös mot Clinton; ok, vinna Södern och kanske några Mid-West stater, inget mer.

Underskatta inte Trump! Han kommer att hårdplugga nu inför debatterna som kommer, för att ledigt kunna name-droppa regeringschefer i Europa och arabledare.

Vet inte var jag har Trump! På något sätt verkar han vara common sense vettig. "Om Putin vill bomba IS så varför inte, det är en gemensam fiende" när andra GOP:are verkar leva kvar i 1989 och talar om att "Ryssland flyttar fram sina positioner i Mellanöstern". Jag är tillräckligt gammal för att minnas hur Reagan avfärdades som skådis/pajas (ok hade en ganska lång politisk karriär bNej politkakom sig som guvernör i Kalifornien bl a). Ingen aning om han skulle axla presidentposten väl, hoppas att protektionismen bara är valpropaganda.

Rent valprognosmässigt tror jag en Trump-Carson ticket skulle slå Clinton. Tror de nya svarta väljargrupperna skulle överväga latinodelen man får med t ex Rubio, som jag f ö inte tror vill spela andrafiolen bakom Trump. Dessutom har GOP redan myckenhet säkra latinoröster i exilkubaner i Florida t ex, som inte skulle rösta demokratiskt hur hög mur mot Mexiko Trump än har tänkt att bygga...
Nej politik a la USA är allt annat än förutsägbar. Men ju mer det hettar till i debatten ju fler kandidater sållas ju bort och Trump verkar ha svårt för det där med andras åsikter, en, som jag upplever det, väldigt självcentrerade man. Visst han skulle säkert göra livet surt för Putin men är det den ökande spänningen och krigsskramlet vi vill ha. Obama har ju legat lågt mot Ryssland, kanske för lågt. Själv tror jag på demokraterna som ju har en politik vi svenskar åtminstone delvis kan känna igen .
2015-10-29, 17:00
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nej politik a la USA är allt annat än förutsägbar. Men ju mer det hettar till i debatten ju fler kandidater sållas ju bort och Trump verkar ha svårt för det där med andras åsikter, en, som jag upplever det, väldigt självcentrerade man. Visst han skulle säkert göra livet surt för Putin men är det den ökande spänningen och krigsskramlet vi vill ha. Obama har ju legat lågt mot Ryssland, kanske för lågt. Själv tror jag på demokraterna som ju har en politik vi svenskar åtminstone delvis kan känna igen .
Det där är hundraåttio grader fel. Trump är den kandidat som vill samtala och komma överens med Putin. Det är de andra kandidaterna som är farliga i det avseendet, och även så demokraternas Hillary Clinton som du tycks sympatisera med. Trump är den främste fredskandidaten av de som har chans att bli nästa president.
2015-10-29, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Trump vann debatten enligt fyra webbmätningar, Time, The Druge Report, CNBC och Slate. Som jag skrev i natt i den andra tråden så kan detta vara början till slutet för Carson. Han uppskattades inte alls av tittarna. Det skojades på Twitter om att han var drogad, men jag tror verkligen att han var drogad. Som läkare vet han precis vad han ska ta för någonting för att lugna nerverna.

Druge: Trump 54, Cruz 22

Time: Trump 46, Rubio 20

CNBC: Trump 46, Cruz 20

Slate: Trump 47, Rubio 19

http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/258506-polls-trump-won-third-gop-debate

Det intressanta är hur dåligt Carson gjorde.

Druge: 4

Time: 6

CNBC: 4

Slate: 4

Han kommer börja rasa i mätningarna nu om några veckor.

Intressant också att Trump ligger skyhögt över vad han har i opinionsmätningarna. Man kanske kan jämföra dessa mätningar med att SD alltid vinner alla debatter i Sverige enligt webmätningarna men jag sätter mycket större tilltro till dessa fyra mätningar eftersom de är så samstämmiga. Allt tyder på att Trump faktiskt vann debatten på riktigt.

Han vinner överallt på Internet och hos folket men hos de stora kanalerna så är han förloran till och med Fox news ser han som förloran, och då vet man att median är korrupt. Vilket är väldigt synd eftersom alla inte får en ärlig chans men klarar Trump av att bli den nominerade. Så är det ett av dem största ögonblicken i USAs historia eftersom han då rivit ner alla med makt i USA.

https://www.youtube.com/watch?v=c7rVsM4z50w
2015-10-29, 17:51
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här krossar Trump Kasich efter han bl.a.
kritiserat Trumps skatteplan och förmåga att styra landet

Genom att ge svar på tal reser Trump sig högre än han var innan Kasichs attack.
2015-10-29, 18:08
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Det där är hundraåttio grader fel. Trump är den kandidat som vill samtala och komma överens med Putin. Det är de andra kandidaterna som är farliga i det avseendet, och även så demokraternas Hillary Clinton som du tycks sympatisera med. Trump är den främste fredskandidaten av de som har chans att bli nästa president.
^^ Exakt så är det, och ironiskt också kan tilläggas, eftersom Jeb Bush, Rand Paul med flera försöker framställa honom som en madman med nuclear codes.

Här är Trump's intervju med milfiga Erin Burnett:

Donald Trump: 'Let Russia fight ISIS':
https://www.youtube.com/watch?v=cJHgA4_0CAo

^^ Trump är ingen AIPAC-marionett. Trump och Putin i Vita Huset och Kreml = ingen ISIS, världsfred, USA och Ryssland utvecklar goda relationer, assyrier och andra kristna i mellanöstern tillåts existera, Kina blir ingen supermakt, både USA och EU förblir mer eller mindre vita länder, osv.
2015-10-29, 18:30
Medlem
hakansukkurs avatar
Samsta debatten jag sett, hur faan far CNBC halla i en GOP debatt. Enda hojd punkten var nar Cruz krossa CNBC.

https://www.youtube.com/watch?v=ALVccHdNNHI
2015-10-29, 22:05
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Sista fjärdedelen är det Ben Carson som talar. Titta på det. Visst är han sederad. Den gode doktorn har tagit några piller innan debatten. (Jag har jobbat på psyk och vet hur patienter ser ut när de är sederade. Har aldrig träffat någon som uppträder så här i sitt normaltillstånd).
2015-10-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ja vi får la se. Sist republikanerna spände musklerna mot Ryssland kollapsade ju Sovjet så Putin lär inte göra vågen om Republikanerna vinner. Att Trump och Putin skulle ha personkemi är en omöjlighett, båda är så självcentrerade av sin egen person och lite clownaktiga framträdande att kalla kriget skulle bli ett faktum illa kvickt när dom två kom i luven på varandra. Kanske även hårdare sanktioner mot Ryssland som ju i republikanernas ögon är ett vilande hot mot USA. Trump är ju känd för sin konfrontationsretorik så Putin får se upp eftersom han där ju har sin överman på gott och ont.
Senast redigerad av Lucas49 2015-10-29 kl. 22:14.
2015-10-29, 22:35
Medlem
CharlieMartels avatar
Många gör sig lustiga över Trump men vanliga celebriteter värda att lyssna på stöder trots allt Trump
Citat:
15 celebrities who love and endorse Donald Trump

http://uk.businessinsider.com/donald-trump-celebrity-endorsements-2015-10
2015-10-30, 01:43
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Fan älskar the Trumpster alltså. En riktig vinnare som inte låter andra styra över honom. Ingen media puppet här inte. Trump's my niggah. Jag tycker dock han ska dumpa Carson. Carson är karismatisk, men han är för religiös. Förhoppningsvis kan Trump utnyttja Carsons kristna gräsrötter, men inte mer än så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in