2010-10-05, 19:17
Medlem
jag har ett litet problem som jag håller på att bli tokig på, det är nämligen så att sedan igår började min dator vela som fan när jag satt å skrev i facebook chatten (vet inte riktigt än om de bara är på facebook men vad jag vet är det ingen annan som har samma uppenbara problem). Det är nämligen så att när jag skriver så håller markören på å och hoppar upp i adressfältet på firefox och när man 'raderar texten lite för snabbt så börjar den liksom backa i sidorna/historiken/whatever.

Är detta firefox fel, datorns fel, eller facebooks fel? det är möjligt att den hoppar upp i adressfältet även när jag scrollar på andra sidor, har inte riktigt haft tålamod nog att bli säker på den saken då den gör det ganska slumpmässigt.. och det som är så himla konstigt är att den har aldrig gjort de förut och helt plötligt vill du slänga ut den genom fönstret så fort du försöker skriva några rader lite hastigt.
datorn är en lenovo thinkpad och jag använder som sagt firefox (:
Citera
2010-10-05, 19:19
Medlem
Celenos avatar
facebook-chatten och firefox har varit ovänner i flera år. Nåt javascripttjafs som firefox inte fixar. Kör Chrome.
Citera
2010-10-05, 19:28
Medlem
har alltid använt firefox men aldrig haft detta problem. hoppas det är ok att jag ställer den uppenbara frågan: har du senaste firefox?
Citera
2010-10-05, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narrehehe
har alltid använt firefox men aldrig haft detta problem. hoppas det är ok att jag ställer den uppenbara frågan: har du senaste firefox?

haha ja, jag har de senaste, men så har jag också använt firefox väldigt länge utan detta problem tidigare ;s knäppt..
Citera
2010-10-05, 20:11
Medlem
6E303062s avatar
Det låter mer som om du har "tap to click" aktiverat på din touchpad. Det kan vara synnerligen besvärligt när man skriver mycket.
Citera
2010-10-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6E303062
Det låter mer som om du har "tap to click" aktiverat på din touchpad. Det kan vara synnerligen besvärligt när man skriver mycket.

okej, men hur ändrar jag det då?, eller vad heter det på svenska om man säger så:P
Citera
2010-10-05, 21:10
Medlem
6E303062s avatar
Svårt att säga, eftersom det finns flera tillverkare av touchpads, och detta skiljer sig lite ifrån modell till modell.

Kolla längst ned till höger. Du har troligen en ikon för touchpad:en där nere. Om du dubbelklickar på den så kommer du in i inställningarna.

Funktionen du letar efter heter tap to click på engelska, d.v.s. att den låter dig trycka på själva pekplattan och på så vis låta bli att klicka med knapparna.
Citera
2010-10-06, 07:00
Moderator
Protons avatar
Skitrubriken ändrad. /Mod
Citera
2010-10-06, 21:07
Medlem
bergsturks avatar
Det brukar också gå att stänga av touchpaden medan man skriver (dvs pekplattan funkar inte inom tre sek eller nåt från att man tryckt ner en tangent på tangentbordet). Kan vara vääääldigt skönt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in