2010-10-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mycketokig
lidels 3-pack salami klart kanon
BÄSTA fryspizzan som finns! Med lite chilisås på.
Citera
2010-10-06, 22:27
Medlem
-Johan-s avatar
Grandiosa tror jag det var som hade en variant med 3 ostar på förut, den var så djääääääävulsk god. Det var dock ett antal år sedan de slutade med den, tyvärr! Kan ha varit runt 2004-2005.
Citera
2010-10-06, 23:19
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Johan-
Grandiosa tror jag det var som hade en variant med 3 ostar på förut, den var så djääääääävulsk god. Det var dock ett antal år sedan de slutade med den, tyvärr! Kan ha varit runt 2004-2005.

Den kommer jag också ihåg. Den var faktiskt ovanligt bra!

På Coop Forum har jag för övrigt sett att de säljer "färska pizzor", alltså inte frysta utan i kyldisken. De ligger plastförpackade och ser inte så aptitliga ut, men de blir väl bättre efter en vända i ugnen förstås. Är det någon som har provat dem? Nackdelen är ju att de börjar närma sig pizzeria-pizzorna i pris. Jag brukar köpa Grandiosa ibland när de har extrapris på ICA, senast köpte jag tre stycken för 45. Jag tror att en sån här färsk pizza kostade 35 spänn eller nåt.
Citera
2010-10-06, 23:21
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Grandiosa vesuvio, nästan enda jag ätit, orkar aldrig prova på nya smaker
Citera
2010-10-07, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag vill också understryka att alla fryspizzor bör göras i ugnen och inte i micron. Men det är väl självklart?

Nja, en billys föredrar jag i micron, då den blir mycket mjukare. Men det kanske jag inte skall säga högt.
Citera
2010-10-07, 02:39
Medlem
Wills avatar
Gudfadern/Bolognese Grandiosa Hämtpizza > Xtra allt (dom med kebab och grejer) > Grandiosa pan pizza > Oetker > Vanlig skabbig fryspizza med mozarella som man kan slänga kebab på

Som tidigare jättetjockis och student är jag otroligt kvalificerad på det här ämnet. Bästa fryspizzan (för ugn) är UTAN TVEKAN den som heter Hämtpizza.
Senast redigerad av Will 2010-10-07 kl. 02:42.
Citera
2010-10-07, 02:42
Medlem
GOOD-TO-MEs avatar
X-TRA ALLT Kebab.

Helt oslagbar och det är verkligen no1 när det kommer till fryspizzor. Har lite av en förkärlek till den faktigst då man både får mättnadskänslor och för att du inte blir hungrig 5minuter senare.

Den är verkligen inte generös för att vara "x-tra allt" men god som få om du låter den vara inne ett tag i ugnen.

Tycker annars alla fryspizzor har en äcklig bi-smak, vilket denna verkligen inte har.
Citera
2010-10-07, 11:05
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Nja, en billys föredrar jag i micron, då den blir mycket mjukare. Men det kanske jag inte skall säga högt.

Halva poängen med en Billys är ju att man slänger in den snabbt och får äta den direkt, så den skulle inte jag heller köra i en vanlig ugn. Men sen äter jag i princip aldrig Billys ändå eftersom jag inte tycker att det är gott.
Citera
2010-10-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskfisk
Dr. Oetkers "Ristorante" är finemang. Mycket bättre än Billys, Grandiosa etc.

Håller helt och håller med. Dessa såldes till och med i frysdiskarna i Italien när jag var där, om det nu betyder någonting över huvudtaget, hehe. (Och nej, jag köpte INTE dom när jag var där )
Citera
2010-10-07, 21:24
Medlem
bzeros avatar
Gillar LIDLs fryspizzor skarpt, vet inte vad märket heter men det är en röd kartong med 2-3 pizzor i varje. Gott som fan, och billigt - givetvis.
Citera
2010-10-07, 21:24
Bannlyst
Grandioso Xtra allt Mexicana är så jävla god, om ändå de vanliga pizzeriorna kunde göra såna pizzor..
Citera
2010-11-30, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GOOD-TO-ME
X-TRA ALLT Kebab.

Helt oslagbar och det är verkligen no1 när det kommer till fryspizzor. Har lite av en förkärlek till den faktigst då man både får mättnadskänslor och för att du inte blir hungrig 5minuter senare.

Den är verkligen inte generös för att vara "x-tra allt" men god som få om du låter den vara inne ett tag i ugnen.

Tycker annars alla fryspizzor har en äcklig bi-smak, vilket denna verkligen inte har.

Testade en sadan idag, har aldrig testat dessa fryspizzor forrut, men blev glatt overraskad, synd bara att Damen skulle ha halva Kebabpizzan, bra sugen pa att ga och kopa en till, men kallt och javligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in