Citat:

Ursprungligen postat av ikosaedri

ursprunget till din ångest är att du har ingen pojkvän, därför hjälper inte droger som SSRI, KBT och sånt trams. bara skaffa en kille så försvinner ångesten. det är så enkelt.
vi vanliga vuxna människor kan inte få speciellt bra kontakt med vår inre, vi behöver andra människor från yttre världen för att vi ska må bra. bara såna människor som buddha och jesus kan må bra helt ensamma.
det stämmer att om vi hade bra kontakt med vårt inre som när vi var barn så skulle allt vara bra, men det är inte så lätt att hitta det inre barnet igen, därför är det bäst att skaffa ett fysiskt inre barn som växer inne i sin kropp med hjälp av en partner.

Det du säger kan verka helt galet eller sjukt. Förståndet säger att du har helt fel, men känslorna är nästan beredda att hålla med dig. Det bästa som kan hända en när man mår skit är att bli kär, eller känna sig älskad, ha någon som stöd, men viktigast av allt att personen gör en glad och lycklig.
Men det låter så extremt, för inte som att jag ska behöva bli gravid eller skaffa pojkvän för att slippa ångest. Men jag känner en tomhet inom mig ofta, att något fattas. Jag längtar efter att uppleva massa bra känslor, är så trött på att inte må bra.
Jag tänker inte bli gravid, men jag tror att många kan tänka i dom banorna, att om man fick barn så skulle livet inte kännas meningslöst, det är en stor sak, då har man något att leva för, att ta hand om ett helt liv, en av livets största uppgifter. Dessutom skulle man bli älskad å älska villkorslöst, även utan att även kräva kärlek tillbaks. Som sagt, jag skulle inte rekommenera folk att skaffa barn av dessa anledningar..och att träffa en pojkvän är inget man kan styra över, dessutom kan de gå dåligt och gå riktigt illa när det blir uppbrott och man kan må mer skit än man nånsin gjort. Så en stor risk där.