2012-11-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keynes
Vilka stjärnor.

Säger han som inte ens sökt GMU.
2012-11-20, 17:05
Medlem
Keyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imwithnerd
Säger han som inte ens sökt GMU.

Är det du, Abdiqador Abdilahi?

Fö så har jag faktiskt sökt, men sökte då bara till Livgardet. Det visade sig dock att de inte hade några plater öht (trots att de sagt att det var "lugnt" på pv/rekm). Tröttnade på hela grejen men är nu smått intresserad igen.
2012-11-20, 19:37
Medlem
bothniensiss avatar
Äh Boden är inte illa för just GMU (kanske inte så trevligt gällande andra aktiviteter men det är ju ändå GMUn man är där för)
2012-11-20, 20:10
Medlem
Keyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bothniensis
Äh Boden är inte illa för just GMU (kanske inte så trevligt gällande andra aktiviteter men det är ju ändå GMUn man är där för)

Mjo, antar det. Ska också kolla upp hur det blir med de krockande utbildningarna. Skadar inte att söka iaf. Några andra som satsar på GMU 3?
2012-11-20, 20:12
Medlem
Freshprinces avatar
Citat:
Är lite småsugen att söka till GMU 3. Har dock hört att Boden ska vara ett bra trist förband att vara på, och man har ju tyvärr inte heller något val här. Sen så tänkte jag även söka till högskolan HT13, och utbildningarna krockar tyvärr då GMU'n är förlängd till den 14e september. Är det möjligt att få dispens från de sista veckorna, eller är det helt kört?
[/url]

Glöm det, dom kommer ändå inte vilja ta in någon som har för avsikt att sticka direkt efter avklarad utbildning. I huvudsak vill dom ha personer som vill jobba ett tag inom firman efter avslutad GMU.

Dessutom kommer du inte bli godkänd om du är borta sista veckorna och missar flera viktiga utbildningsdelar.
2012-11-20, 20:32
Medlem
Keyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshprince
Glöm det, dom kommer ändå inte vilja ta in någon som har för avsikt att sticka direkt efter avklarad utbildning. I huvudsak vill dom ha personer som vill jobba ett tag inom firman efter avslutad GMU.

Dessutom kommer du inte bli godkänd om du är borta sista veckorna och missar flera viktiga utbildningsdelar.

Det är ju givetvis inget jag planerar att slänga i ansiktet på dem. Sen är det mycket möjligt att jag är intresserad av att fortsätta, men det är ju vanskligt att sitta och spekulera om nu, när man knappt vet vad det handlar om.
2012-11-20, 20:32
Medlem
bothniensiss avatar
Citat:
Mjo, antar det. Ska också kolla upp hur det blir med de krockande utbildningarna. Skadar inte att söka iaf. Några andra som satsar på GMU 3?

Precis!

Jag satsar också på GMU3, skulle vilja hemvärnet efteråt men hoppas ändå på en rejäl och gedigen utbildning

Har börjat träna för ett tag sedan (spelar hockey i en dålig liga) då för motion nu för GMU!
2012-11-20, 21:30
Medlem
Freshprinces avatar
Citat:
Det är ju givetvis inget jag planerar att slänga i ansiktet på dem. Sen är det mycket möjligt att jag är intresserad av att fortsätta, men det är ju vanskligt att sitta och spekulera om nu, när man knappt vet vad det handlar om.

Så du tänkte genomföra en 3 månaders utbildning inom det militära för att du kanske blir intresserad en vacker dag? Jadu varför inte...
2012-11-20, 21:47
Avslutad
Citat:
Släpp det istället, du tar plats från folk som vill genomföra GMU. Med den inställningen kommer du inte heller vara kvar länge då du antagligen kommer droppa så fort lite krav ställs.
2012-11-20, 21:49
Medlem
Citat:
Så du tänkte genomföra en 3 månaders utbildning inom det militära för att du kanske blir intresserad en vacker dag? Jadu varför inte...

Tycker jag låter som en bra idé. Det är oftast de som har störst förhoppningar innan utbildningen startat som blir mest besvikna och ofta kortlivade i FM, det militära är inte alltid kul och man måste se det som ett jobb, som vilket som helst, inte ett rent nöje.
2012-11-20, 21:50
Medlem
Freshprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Tycker jag låter som en bra idé. Det är oftast de som har störst förhoppningar innan utbildningen startat som blir mest besvikna och ofta kortlivade i FM, det militära är inte alltid kul och man måste se det som ett jobb, som vilket som helst, inte ett rent nöje.

Och det här grundar du på vadå? Egna erfarenheter? Mina talar faktiskt helt emot det.

Dom som däremot överväger andra alternativ redan dag 1 är en helt annan historia.
2012-11-20, 21:57
Medlem
Citat:
Och det här grundar du på vadå? Egna erfarenheter? Mina talar faktiskt helt emot det.

Dom som däremot överväger andra alternativ redan dag 1 är en helt annan historia.

Jajemän, egna erfarenheter. Hade många i min kull som trodde FM skulle vara helt annorlunda. När de insåg verkligheten så slutade de. I min GMU-kull slutade 1/3, där de flesta var väldigt intresserade på förhand. Blir man positivt överaskad och får ett positivt intryck av inryck så tror jag risken att dessa slutar tidigt är mindre. Det var just under de första veckorna som i princip alla som slutade, valde att sluta.

Edit: det jag försöker säga är att det är svårt att bli positivt överraskad av något, om man redan tror väldigt gott om något på förhand. Jämför det med att se en film som du har höga förväntningar om. Den kan ju som bäst stämma överens med dina förväntningar, dock är det troligare att den inte uppfyller dina förväntningar och du blir besviken, och så vidare och så vidare....
Senast redigerad av nisseg1 2012-11-20 kl. 22:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in