2012-09-01, 10:38
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPartyBoi
Hej jag har inte läst igenom hela tråden så ursäkta om detta kommer att vara upprepning.

Jag har fått upp intresset för att göra GMU för att sedan vidareutbilda mig till tolk inom FM, jag har då läst på lite om kriterierna där det står att det krävs lägst VG inom alla språkämnen från gymnasiet. Min fråga är då; spelar det någon roll om säg tex Engelska A bara är G medan Eng B & C är högre?

Tack på förhand

Står det i kriterierna att du i samtliga språkämnen minst skall ha Väl Godkänt så måste du ha det.
Möjligtvis finns säkert någon form av undantag, men så fort du får konkurrens så är det nog kört.

Lycka till!
2012-09-01, 19:18
Medlem
AEtaMyrors avatar
Jag har sökt till GMU som börjar nu i januari.
Jag ska satsa på röjdyk och undrar om någon här har gjort GMU och påbörjat röjdykarutbildningen.

1. Hur var extratesterna rent psykiskt? går dom att klara utan att vara elitsimmare, om man har någolunda vattenvana och ett starkt psyke?
2. vad gjorde ni för övningar under vattentestet?
3. Vilka var kraven på styrketesterna under extramönstringen?
4. vad hade ni för poäng på mönstringen?

Mycket tacksam för svar!
2012-09-02, 10:09
Medlem
Hur funkar det med droger på mönstringen?

Om någon där skulle fråga om jag testat droger, vilka droger etc och jag nu har testat lite av varje samt rökt gräs ganska regelbundet i ca 8 månader.. Vad ska jag svara för att tillfredsställa dem? Ska jag vara ärlig om allt?
2012-09-02, 10:57
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cenile
Hur funkar det med droger på mönstringen?

Om någon där skulle fråga om jag testat droger, vilka droger etc och jag nu har testat lite av varje samt rökt gräs ganska regelbundet i ca 8 månader.. Vad ska jag svara för att tillfredsställa dem? Ska jag vara ärlig om allt?

Du får inte ljuga för psykologen, sanningen kommer fram förr eller senare i vilket fall.
Blir du antagen till GMU så kommer du säkerligen drogtestas anyway.
2012-09-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteRampage
Du får inte ljuga för psykologen, sanningen kommer fram förr eller senare i vilket fall.
Blir du antagen till GMU så kommer du säkerligen drogtestas anyway.

Inte gjort något sådant på ett bra tag nu så kommer inte komma upp något på nåt drogtest ändå
Och vadå "du får inte ljuga"? klart jag får undanhålla sanningen. Om jag säger att jag inte gjort de kommer dom aldrig få veta det eftersom jag slutat

Kan någon svara på min fråga om vad jag borde göra?

Vad händer om jag säger att jag gjort si och så? Kommer jag bli ägd och utslängd pga detta? Kommer dom se det som något positivt att man säger sanningen?

Vad gynnar mig mest?
2012-09-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cenile
Inte gjort något sådant på ett bra tag nu så kommer inte komma upp något på nåt drogtest ändå
Och vadå "du får inte ljuga"? klart jag får undanhålla sanningen. Om jag säger att jag inte gjort de kommer dom aldrig få veta det eftersom jag slutat

Kan någon svara på min fråga om vad jag borde göra?

Vad händer om jag säger att jag gjort si och så? Kommer jag bli ägd och utslängd pga detta? Kommer dom se det som något positivt att man säger sanningen?

Vad gynnar mig mest?

1. Jag har gjort GMU och nu blivit anställd, har inte gjort något drogtest hittils.

2. Försvarsmakten har 0 tolerans för droger steroider och annat, så jag skulle säga att du ska svara nej om frågan kommer om du testat droger!
2012-09-02, 15:14
Medlem
fyyyyfaaan vilket helvete man haft än så länge! Dom börjar hårt DIREKT! har nu dock endast gått 2 veckor men redan besökt sjukan 2 gånger, en gång pga problem med magen och nu har man fått djupa skavsår så haltar i M90 kängorna!

Det är en helt ny omgivning men man pallar hålla sig uppe om man hamnar i en riktigt bra grupp vilket jag iallafall lyckats fått! Senast jag hört var det 31 personer som hoppat av nu sedan den 20 Augusti.

Det är ingen lek
2012-09-02, 15:42
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lethorian

2. Försvarsmakten har 0 tolerans för droger steroider och annat, så jag skulle säga att du ska svara nej om frågan kommer om du testat droger!

Om man rökt kontinuerligt i ett par månader så finns självklart en risk att falla tillbaka i det. Jag vill inte ha en sådan vid min sida med skarpladdat vapen. Just sayin'!
2012-09-02, 15:43
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lethorian

Om man rökt kontinuerligt i ett par månader så finns självklart en risk att falla tillbaka i det. Jag vill inte ha en sådan vid min sida med skarpladdat vapen. Just sayin'!
2012-09-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteRampage

jag tänkte också den tanken, och det vill absolut inte jag heller! Men valde att inte skriva det för det då blir massa liv och snack om droger då ist för om topic!
2012-09-02, 16:26
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AEtaMyror
Jag har sökt till GMU som börjar nu i januari.
Jag ska satsa på röjdyk och undrar om någon här har gjort GMU och påbörjat röjdykarutbildningen.

1. Hur var extratesterna rent psykiskt? går dom att klara utan att vara elitsimmare, om man har någolunda vattenvana och ett starkt psyke?
2. vad gjorde ni för övningar under vattentestet?
3. Vilka var kraven på styrketesterna under extramönstringen?
4. vad hade ni för poäng på mönstringen?

Mycket tacksam för svar!

Röjdykarna på vårt kompani sprang en mil nästan varje dag på morgonen, detta för att klara utbildningen efter GMU.
2012-09-02, 17:56
Medlem
VikingPoliss avatar
Mönstrade för 3 år sedan. Vet ni om psykologen har tillgång till det som sades då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in