Citat:
Ursprungligen postat av Brevor
Vad hade du för betyg? Jag sökte nämligen själv Boden markstrid som förstahandsval. Dock sa yrkesvägledaren till mig att dom ska besöka Piteå och hålla mönstring där lite senare och då är det nog en del som kommer söka till just Boden. Men annars ser de 17 sökande relativt lovande ut.
tror ej dom far till pite för att göra mönstringar där, dom kommer nog till luleå för att mönstra. Mötte folk från Skellefteå som fått övernatta i luleå bara för att mönstra så tvivlar på att dom far till pite också. Men som du säger så är det nog en hel del fler som kommer söka till boden också, jag gick direkt till yi då jag redan hade betyg i alla grejer så siffran lär nog ligga på runt 20-25 skulle jag gissa på när dagen var slut. Var däremot väldigt mycket tjejer tyckte jag, när jag skulle åka in till f21 i någon minibuss vare bara jag och en annan snubbe sen var det bara tjejer (5 stycken tror jag). Är väl bra på sätt och vis då dom oftast inte söker markstrid men känns ändå märkligt då det ändå är ett manligt yrke eller vad man nu ska säga, det märks att dom vill ha in tjejer alltså.
Hade väl mediokra betyg, 5a på inskrivningen, 6/6 psyk, 7 cykel, 8 styrke, syn B och tjänstbarnet A. Hoppas det räcker, du får gärna pma dina resultat eller skriva i tråden.