2012-02-07, 17:55
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brevor
Vad hade du för betyg? Jag sökte nämligen själv Boden markstrid som förstahandsval. Dock sa yrkesvägledaren till mig att dom ska besöka Piteå och hålla mönstring där lite senare och då är det nog en del som kommer söka till just Boden. Men annars ser de 17 sökande relativt lovande ut.

tror ej dom far till pite för att göra mönstringar där, dom kommer nog till luleå för att mönstra. Mötte folk från Skellefteå som fått övernatta i luleå bara för att mönstra så tvivlar på att dom far till pite också. Men som du säger så är det nog en hel del fler som kommer söka till boden också, jag gick direkt till yi då jag redan hade betyg i alla grejer så siffran lär nog ligga på runt 20-25 skulle jag gissa på när dagen var slut. Var däremot väldigt mycket tjejer tyckte jag, när jag skulle åka in till f21 i någon minibuss vare bara jag och en annan snubbe sen var det bara tjejer (5 stycken tror jag). Är väl bra på sätt och vis då dom oftast inte söker markstrid men känns ändå märkligt då det ändå är ett manligt yrke eller vad man nu ska säga, det märks att dom vill ha in tjejer alltså.

Hade väl mediokra betyg, 5a på inskrivningen, 6/6 psyk, 7 cykel, 8 styrke, syn B och tjänstbarnet A. Hoppas det räcker, du får gärna pma dina resultat eller skriva i tråden.
2012-02-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
tror ej dom far till pite för att göra mönstringar där, dom kommer nog till luleå för att mönstra. Mötte folk från Skellefteå som fått övernatta i luleå bara för att mönstra så tvivlar på att dom far till pite också. Men som du säger så är det nog en hel del fler som kommer söka till boden också, jag gick direkt till yi då jag redan hade betyg i alla grejer så siffran lär nog ligga på runt 20-25 skulle jag gissa på när dagen var slut. Var däremot väldigt mycket tjejer tyckte jag, när jag skulle åka in till f21 i någon minibuss vare bara jag och en annan snubbe sen var det bara tjejer (5 stycken tror jag). Är väl bra på sätt och vis då dom oftast inte söker markstrid men känns ändå märkligt då det ändå är ett manligt yrke eller vad man nu ska säga, det märks att dom vill ha in tjejer alltså.

Hade väl mediokra betyg, 5a på inskrivningen, 6/6 psyk, 7 cykel, 8 styrke, syn B och tjänstbarnet A. Hoppas det räcker, du får gärna pma dina resultat eller skriva i tråden.

Ah, Luleå var det nog, my bad! Jag hade 7 på inskrivning, 7 psykolog, 6 befäl, 7 styrka, 6 cykel och tjänstbarhet A. Gjorde bara om cykeln senast (fick inte göra om styrkan av något puckad anledning), så vi har väl någorlunda snarlikt. Undrar vad dom kommer gå på mest.
2012-02-07, 18:11
Medlem
Någon som vet om man får ny tjänstbarhet varje gång man söker, oberoende av hur lång tid det har gått mellan sökningarna?
2012-02-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
Någon som vet om man får ny tjänstbarhet varje gång man söker, oberoende av hur lång tid det har gått mellan sökningarna?

Läkaren hade väl bedömt din tjänstbarhet efter att du tidigare haft ryggskott? Varför skulle han ändra det, ditt ryggskott kommer du ju alltid ha haft.

Antar att de grundar bedömningen på att ryggproblem är lättare att dra på sig om redan haft problem med det tidigare.
2012-02-07, 20:37
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enhetscirkeln
Ja det stämmer. Gick och funderade på samma sak här om dagen så jag mailade rekryteringsmyndigheten och frågade! However, det är FMs vilja och mål att man fortsätter efter utbildningen.

Okej tack!
2012-02-07, 21:03
Medlem
Okej, då har jag ansökt på internet till GMU 4-5, Jag fyllde i mitt person nummer och telefon nr och namn, sedan läste jag att jag kommer att få hem ett brev om hur jag går vidare. hur länge brukar det ta innan dom skickar breven ?
2012-02-07, 21:03
Medlem
Jag var i Sthlm och mönstrade idag. Sökte också K3 Befäl/jägare och soldat/jägare. Var 16/30 på befäl och 26/70 jägare, alltså 17 och 27 efter att jag sökt. Det är sista veckan och de tror att de kommer behöva vakansrekrytera.

Var en tjej där ifrån K3, hon visade en jävla massa bildar, alla deras utbildningar inom K3, K3's fästning och SOF's lokaler (visste inte att de låg så tätt inpå).

De kommer INTE att rekrytera fallskärmsjägare från GMU, du måste ha jobbat inom FM i 1 år. Så de som uppgett andra uppgifter har fått de om bakfoten.
2012-02-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Jag var i Sthlm och mönstrade idag. Sökte också K3 Befäl/jägare och soldat/jägare. Var 16/30 på befäl och 26/70 jägare, alltså 17 och 27 efter att jag sökt. Det är sista veckan och de tror att de kommer behöva vakansrekrytera.

Var en tjej där ifrån K3, hon visade en jävla massa bildar, alla deras utbildningar inom K3, K3's fästning och SOF's lokaler (visste inte att de låg så tätt inpå).

De kommer INTE att rekrytera fallskärmsjägare från GMU, du måste ha jobbat inom FM i 1 år. Så de som uppgett andra uppgifter har fått de om bakfoten.

Fan, man skulle fått en 7a på cykeln och sökt jägare alltså... Men förstår inte riktigt hur de kan söka så många jägare :s
2012-02-07, 21:22
Medlem
Citat:

Ok, vad fick du för resultat? Ses kanske på K3 då.

Vilka är det som kommer att rekrytera isåfall, eftersom att det är jägare vi ska utbildas till efter GMU.
2012-02-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brevor
Fan, man skulle fått en 7a på cykeln och sökt jägare alltså... Men förstår inte riktigt hur de kan söka så många jägare :s

K3 är i Afghanistan nu och man väntar att många kommer att sluta i FM när de återvänder.
2012-02-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Ok, vad fick du för resultat? Ses kanske på K3 då.

Vilka är det som kommer att rekrytera isåfall, eftersom att det är jägare vi ska utbildas till efter GMU.

De kommer att rekrytera folk som varit aktiva inom FM i ett år som sagt. Folk med "kött på benen". Som kan baskunskaper etc. redan. Kursen är som sagt bara på 9 veckor och startar direkt efter GMU. Känns konstigt att vara en "fallskärmsjägare" efter ca 5 månaders utbildning.

Jag hade: Int 8, Sty 7, Cyk, 8, Bef/Lämp 8/8, det medicinska var perfekt, tjänstbarhet A.
2012-02-07, 21:31
Medlem
Citat:
De kommer att rekrytera folk som varit aktiva inom FM i ett år som sagt. Folk med "kött på benen". Som kan baskunskaper etc. redan. Kursen är som sagt bara på 9 veckor och startar direkt efter GMU. Känns konstigt att vara en "fallskärmsjägare" efter ca 5 månaders utbildning.

Jag hade: Int 8, Sty 7, Cyk, 8, Bef/Lämp 8/8, det medicinska var perfekt, tjänstbarhet A.

Nej, du sa ju att det inte blir så, och det förstår jag. Men jag undrar vart vi ska vara istället, sa hon det?

Bra resultat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in