2010-10-28, 22:52
Medlem
aNKones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thund
har du inga besvär av det när du tränar tungt så ska det inte vara någon fara. se bara till att få tjänstbarhet A om du vill bli jägare :>

hehe, har fått mig en bild utav det hela.
Är väl bara 3-4 år kvar innan det är dags för mig..
2010-10-28, 22:52
Medlem
Foggans avatar
freshprince har du skrivit rapport om din mönstring? ifall inte gör det är nästan ett måste tycker jag väldigt spännande
2010-10-28, 22:54
Medlem
Foggans avatar
asabla ifall du har lust kan du kolla upp min med hittar inget vettigt om min :ga 873
2010-10-28, 23:04
Bannlyst
Citat:
jag vill forfarande veta vilken sorts markstridssoldat GA917 är :/

står bara om arbetsområdet markstrid på mitt papper.

Du kan ju inte ringa in till pliktverket (Eller vad det heter nu för tiden) alt förbandet du rycker in på.
2010-10-28, 23:08
Medlem
asablas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foggan
asabla ifall du har lust kan du kolla upp min med hittar inget vettigt om min :ga 873
Självklart!
Jag frågade efter en heltäckande mall för samtliga befattningskoder. Så jag hoppas på att få ett svar där samtliga koder finns med också. Men i och med att både du och thund har en kod som börjar på GA, så skulle min spontana gissning just nu vara att det handlar om en bevakningsbefattning.

Men i och med att man precis har fått ordning på vilka alla nya termer och vägar in i försvaret är klart, så kommer det vara lite grötigt i början. Men jag hoppas på att få svar inom snar framtid!

Och för övriga som undrar kring mönstringen så skulle jag inte vara allt för nervös
Men jag förstår att ni självklart är det även efter uppmaningen om det motsatta. Så jag kanske kastar med min mönstringshistoria imorgon kväll eller förmiddag
2010-10-28, 23:10
Medlem
JoeTuckers avatar
Citat:
de gör en säkerhetskontroll + registerkoll på en efter man mönstrat. frågorna som psykologen ställer på slutet är för säkerhetskontrollen, om facebook osv.

intressant, detta måste vara något nytt sedan mönstringen. Såg att fler här i forumet har varit inne på detta.

Hur länge har ni suttit och samtalat med psykologen, i tid räknat?

Vad gjorde psykologen rent konkret med säkerhetssamtalet? Läste frågor från en bildskärm, papper, kunde frågorna utantill?
2010-10-28, 23:14
Medlem
mellan 1 och 2 timmar. höll inte koll på tiden, då jag lämnade mobil+klocka i skåpet.

hon tog fram nå papper som hon läste ifrån och frågade, sen fyllde i.

bevakningssoldat, lät tråkigt.

min förrättare sa att det var skyttesoldat/robotskytt på lv6.
Senast redigerad av thund 2010-10-28 kl. 23:21.
2010-10-28, 23:26
Medlem
Bajslocks avatar
Citat:
mellan 1 och 2 timmar. höll inte koll på tiden, då jag lämnade mobil+klocka i skåpet.

hon tog fram nå papper som hon läste ifrån och frågade, sen fyllde i.

bevakningssoldat, lät tråkigt.

min förrättare sa att det var skyttesoldat/robotskytt på lv6.
Du blev bevakningssoldat men att det är Skyttesoldat? Undrar om man hört den förr.
2010-10-28, 23:39
Medlem
Foggans avatar
jag var max inne 20 minuter hos psykologen och fick en 6a det var som ett vanligt samtal med en snubbe fast lite mer frågor och svaren var mer utvecklade psykologen var trevlig och ställde inte så ledande frågor.som jag har hört andra fått. Jag blev sjöstrid/gruppbefäl/marinen men fattar noll endån tex vad kommer mina arbetsuppgifter vara? det är en jävla massa frågetecken just nu skulle få svar vecka 48 fan så segt....
Senast redigerad av Foggan 2010-10-28 kl. 23:42.
2010-10-28, 23:46
Medlem
Men knulla mig i alla hål, det är bara jag som ska mönstra i slutet av november, tar tåget ner imårrn för en tvångsmönstring... Ursäkta språket men orkar inte vänta mer nu
2010-10-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslock
Du blev bevakningssoldat men att det är Skyttesoldat? Undrar om man hört den förr.
står inget om bevakning på mitt papper, bara Markstrid Soldat / Armèn.

sen sa förrättaren att det var skyttesoldat/Robotskytt på Lv6.

började fundera över om det var bevakning när asabla nämde det.

Citat:
Ursprungligen postat av Nimekylg
Men knulla mig i alla hål, det är bara jag som ska mönstra i slutet av november, tar tåget ner imårrn för en tvångsmönstring... Ursäkta språket men orkar inte vänta mer nu

vi hade en snubbe som var 1 månad för tidig, han hade tagit fel på datumet.
Senast redigerad av thund 2010-10-28 kl. 23:51.
2010-10-28, 23:56
Medlem
Citat:
står inget om bevakning på mitt papper, bara Markstrid Soldat / Armèn.

sen sa förrättaren att det var skyttesoldat/Robotskytt på Lv6.

började fundera över om det var bevakning när asabla nämde det.

vi hade en snubbe som var 1 månad för tidig, han hade tagit fel på datumet.

haha, han fick mönstra alltså? haha, helt galen kille ;O)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in