2011-05-17, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erico21
Jo men när man har körtelfeber får man inte anstränga sig fysisk 3 veckor efter man blivit frisk.
Det gick inte att få någon tid så långt fram, de kan t om. slutat med mönstringen då. Sen ligger min fysik på 0 justnu så ser ingen idé att åka anyway. Blir till att söka nästa.

aff lider med dig hoppas du tillfrisknar snart
2011-05-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erico21
Jo men när man har körtelfeber får man inte anstränga sig fysisk 3 veckor efter man blivit frisk.
Det gick inte att få någon tid så långt fram, de kan t om. slutat med mönstringen då. Sen ligger min fysik på 0 justnu så ser ingen idé att åka anyway. Blir till att söka nästa.

När är nästa sökperiod?
2011-05-17, 23:06
Medlem
Då vart man preliminär inskriven på P7 och andrahandsval FMTS i Halmstad

Varför är det folk som skriver befattningar etc jag fick bara höra GMU på P7 och sen att man kunde bli massa saker efter det(logistiksoldat) min "yrkesvägledare" var väldigt snabb och förklara inte så mycket
Senast redigerad av chillhunter 2011-05-17 kl. 23:11.
2011-05-18, 01:18
Medlem
Kolagubbens avatar
Ni som har mönstrat nu, hur var cykeln? Var det så jävligt som vissa säger?
2011-05-18, 02:06
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
Jag gjorde precis detta testprov http://www.pliktverket.se/upload/iprov/inskrivningsprovet.htm
Trodde det skulle vara mycket svårare, fick 7 av 7. Hoppas det riktiga blir lika enkelt!

Borde jag skriva att jag är plattfotad på fråga 11?
Citat:
"Har du eller har du haft sjukdom, skada eller besvär i höfter, knän, fotleder eller fötter?"
tycker inte det känns som något vidare besvär då jag har hålfotsinlägg. Känns lite som att dom kommer välja bort en då.

Kan inte ni som redan vart på antagningsprövningen berätta lite? Framför allt om samtalet med psykologen!
2011-05-18, 02:19
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanFreeloader
Jag gjorde precis detta testprov http://www.pliktverket.se/upload/iprov/inskrivningsprovet.htm
Trodde det skulle vara mycket svårare, fick 7 av 7. Hoppas det riktiga blir lika enkelt!

Borde jag skriva att jag är plattfotad på fråga 11? tycker inte det känns som något vidare besvär då jag har hålfotsinlägg. Känns lite som att dom kommer välja bort en då.

Kan inte ni som redan vart på antagningsprövningen berätta lite? Framför allt om samtalet med psykologen!

Det var ganska enkelt fick också 7 av 7 , bara man läser frågorna ordentligt så man inte går på en nit
2011-05-18, 11:47
Medlem
Fjortisgamings avatar
Det va sista mönstringsdagen för mig idag och jag är preliminärt antagen till FMTS i Halmstad som logistik soldat.

Cykel test är riktigt jävla äcklig men jag är inte besviken för min 5:a man kan inte göra mer än man kan.
Problemet jag hade är min skolios enligt dom. Men med tanke på att jag aldrig haft fysiska besvär med den så skall det inte va ett bekymmer.

Så det skall bli intressant. Får jag inte mitt första handsval så blir det Lednings soldat på LedR i Enköping men då jag är bosatt i Skåne nu så blir det jävligt långt.... Hoppas det blir Halmstad.

Hur har det gått för er andra?

Edit: Ni som undrar gällande I-testet så är det MYCKET svårare än provtestet på deras hemsida.

Lycka till!
2011-05-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjortisgaming
Det va sista mönstringsdagen för mig idag och jag är preliminärt antagen till FMTS i Halmstad som logistik soldat.

Cykel test är riktigt jävla äcklig men jag är inte besviken för min 5:a man kan inte göra mer än man kan.
Problemet jag hade är min skolios enligt dom. Men med tanke på att jag aldrig haft fysiska besvär med den så skall det inte va ett bekymmer.

Så det skall bli intressant. Får jag inte mitt första handsval så blir det Lednings soldat på LedR i Enköping men då jag är bosatt i Skåne nu så blir det jävligt långt.... Hoppas det blir Halmstad.

Hur har det gått för er andra?

Edit: Ni som undrar gällande I-testet så är det MYCKET svårare än provtestet på deras hemsida.

Lycka till!

Vad var det för frågar? Kan du inte skriva ned dom här om du kommer ihåg?
Aha vad bra, man får reda på om man går vidare samma dag alltså??

http://forum.soldf.com/index.php?/topic/47490-logistik-soldat/
Citat:
Enligt försvarsmaktens hemsida så finns där: förare, sjukvårdare, kock, underhållssoldat, mekaniker (mekanik) och mekaniker (elektronik).

Låter inget vidare
2011-05-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augustus-Hill
När är nästa sökperiod?

Tror GMU 1/2 drar igång januari/april så testerna lär göras någon gång i höst
2011-05-18, 13:58
Medlem
Fjortisgamings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanFreeloader
Vad var det för frågar? Kan du inte skriva ned dom här om du kommer ihåg?
Aha vad bra, man får reda på om man går vidare samma dag alltså??

http://forum.soldf.com/index.php?/topic/47490-logistik-soldat/

Låter inget vidare

Det är inga direkta frågor i stil med: Är en katt brun? om du förstår vad jag menar.
Det är mer grupperingar och följder som i stil med

Ruta 1: A
Ruta 2: B
Ruta 3: C
Ruta 4: ?

Vad skall va i ruta 4? Klicka på rätt bild. Det är ett logik och allmänbildningstest så svårt att ge konkreta tips till det mer än jag hoppas du har huvudet på skaft .

Då jag som sagt har skolios så dras dom för att stoppa in mig i ett insatsförband, Men min tekniska mekaniker bakgrund gör att dom vill ha mig som just mekaniker i Halmstad. Sen om det är mer eller mindre tråkigt än något annat vet jag inte... Det blir väl så kul som man gör det .

Det är som sagt bara ett preliminärt svar, det fullständiga svaret får jag runt midsommar.
Senast redigerad av Fjortisgaming 2011-05-18 kl. 14:07.
2011-05-18, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjortisgaming
Det är inga direkta frågor i stil med: Är en katt brun? om du förstår vad jag menar.
Det är mer grupperingar och följder som i stil med

Ruta 1: A
Ruta 2: B
Ruta 3: C
Ruta 4: ?

Vad skall va i ruta 4? Klicka på rätt bild. Det är ett logik och allmänbildningstest så svårt att ge konkreta tips till det mer än jag hoppas du har huvudet på skaft .

Då jag som sagt har skolios så dras dom för att stoppa in mig i ett insatsförband, Men min tekniska mekaniker bakgrund gör att dom vill ha mig som just mekaniker i Halmstad. Sen om det är mer eller mindre tråkigt än något annat vet jag inte... Det blir väl så kul som man gör det .

Det är som sagt bara ett preliminärt svar, det fullständiga svaret får jag runt midsommar.

Bra, bra
Vad snackade man med psykologen om då? Det var väl inget "Vad gör dig till en bra soldat?" och sån skit?

Är det någon här som redan när antagningsprövningen är slut fått beskedet att man inte blivit/kommer bli antagen eller får man det i ett brev hemskickat så de slipper diskussioner?
2011-05-18, 19:24
Medlem
En fråga till er som varit på antagninsprövningen. Är det många av dom kallade som inte dyker upp? Blev en till, hur funkar det med sökningar nu när det inte är bestämt helt vilka regementen som ska ha utbildning? Kan man rangordna vart man vill lr är man rökt om man sökt till ett regemente som är osäkert o det visar sig att det inte blir någon utbildning där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in