2011-05-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
Varför har jag inte fått mitt brev än var det inte 5 maj som var sista dagen?

De skickar ut brev från den 29april-5maj. det står även att man bör veta att det kan ta någon dag från utskicket.

så ditt brev har mest troligt blivit skickat igår och kommer nog på måndag.

väntar själv på brev blir att ringa dem om det inte finns nå brev i lådan på måndag
2011-05-06, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattethias
De skickar ut brev från den 29april-5maj. det står även att man bör veta att det kan ta någon dag från utskicket.

väntar själv på brev blir att ringa dem om det inte finns nå brev i lådan på måndag

Tackar eftersom jag kan boka tåg nu ner till Stockholm så väntar jag spänt på brevet eftersom jag inte vill boka om jag inte kom med =/
2011-05-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattethias

Samma här va..
2011-05-06, 17:57
Medlem
koffe82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle88
De tänker så att det är bättre att anställa soldater som har flerårig erfarenhet inom försvarsmakten än utbilda helt nya.

Troligtvis inte eftersom man pratar om ett totalt anställningsstopp av soldater och sjömän under 2012...
2011-05-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
Varför har jag inte fått mitt brev än var det inte 5 maj som var sista dagen?
Inte heller fått brev så mailade dom, ska mönstra 26te maj, stod att brevet var påväg woho
Sen får man reda på att dom kanske inte ens ska ha en GMU... Kunde man inte få vara 1 år äldre så man kunde gjort GMU 1 eller 2 istället
2011-05-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koffe82
Troligtvis inte eftersom man pratar om ett totalt anställningsstopp av soldater och sjömän under 2012...

Enligt Försvarets generaldirektör så är de inte totalt anställningsstopp, utan att istället minska behovet.

Citat:
-Det blir färre, men hur många färre, där har vi inte satt ned foten ännu, säger Försvarsmaktens generaldirektör Ulf Bengtsson till TT.
-Vi vill inte ta in folk i GMU om det inte finns anställning att erbjuda.

Enligt generaldirektören så handlar det inte om ett anställningsstopp, utan om att anställningsbehovet minskat efter att rekryteringen under början av året gick snabbare än väntat.
2011-05-06, 18:28
Medlem
koffe82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Enligt Försvarets generaldirektör så är de inte totalt anställningsstopp, utan att istället minska behovet.

Nej, förvisso inte. Men jag tror fortfarande inte att de resonerar som så att de hellre tar in soldater med "mångårig" erfarenhet istället för GMUarna, för att det skulle vara bättre...
2011-05-06, 19:26
Medlem
kevin9915s avatar
Har inte fått hem brevet än men blev jävligt överraskad när de ringde till mig mitt under mitt träningspass och sa att jag blev antagen men brevet var försenat

Så nu väntar jag starkt på brevet för att se vilket datum jag ska till kristianstad
2011-05-06, 22:08
Medlem
blev så otålig så ja ringde i dag å frågade, 13 juli bär det av till göteborg för att antagningspröva! gött med en tid långt bort så man hinner träna mera!
2011-05-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malke
blev så otålig så ja ringde i dag å frågade, 13 juli bär det av till göteborg för att antagningspröva! gött med en tid långt bort så man hinner träna mera!
13 juli? Sure about that?
Trodde sista datumet var den 17 juni
2011-05-07, 00:04
Medlem
DaEzzs avatar
Enligt SVD http://www.svd.se/nyheter/inrikes/stopp-for-att-anstalla-fler_6146457.svd så kommer det att råda anställningsstopp från och med 2012, endast vakanser ska tillsättas och då prioriteras missionspersonal och folk från NBG.

Det betyder enligt samma källa att i stort sett ingen som gör GMU från och med nu kommer att anställas före 2014.

Vis av erfarenheten från hur FM behandlar sin personal så råder jag alla förhoppningsfulla att kräva skriftliga besked om vad som kommer att gälla innan ni väljer bort jobb eller utbildning för GMU.
2011-05-07, 11:52
Medlem
oRuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rtog-
Nja kan inte direkt påstå att det är slappare, vårat utbildningstempo är avsevärt högre än Värpliktstidens.
Sen så har vi minst 4 fyspass/dag och 2 kondispass/vecka. På detta kommer marscher, springa med stridsutrustning osv.

Ligger på A9

nu får du lugna ner dig, slappare än värnpliktstiden, beror helt på vad du gjorde.
sen att ni GMU på A9 får ha gymnastikskor med M90 utomhus för er kapten för att ni har "ont i fötterna av kängorna" vet jag inte vad jag ska säga om..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in