2011-03-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripcurlaus
Well, säg bara att du ändrat dig pga att du vill söka till GMU1 nästa år?

Jojo, men det var inte riktigt frågeställningen.. Högst troligen har jag lite skit i mitt belastningsregister och måste således vänta i något år. Vad tycker FM om att man ansöker och sedan drar tillbaka ansökningen helt, jag kan förvisso yrka på ganska bra saker...
2011-03-23, 22:22
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikkar
Jojo, men det var inte riktigt frågeställningen.. Högst troligen har jag lite skit i mitt belastningsregister och måste således vänta i något år. Vad tycker FM om att man ansöker och sedan drar tillbaka ansökningen helt, jag kan förvisso yrka på ganska bra saker...

Du frågade om du var tvungen att säga VARFÖR du drog tillbaka ansökan och jag svarade att du inte behövde nämna belastningsregistret då du inte ska på själva antagninsprövningen? Annars tolkade jag det fel, hur som helst.

Alltså, det är garanterat fler än du som ångrar sig pga olika skäl och drar tillbaka ansökan. Bara du ringer in eller bekräftar att du inte kommer på antagningen så är det ingen fara.

Hade varit en annan sak om du drog tillbaka din ansökan EFTER du hade fått en preliminär plats eller under själva GMU utbildningen. (då kanske det inte hade sett så bra ut...) Nu tar du tillbaka din ansökan INNAN pga "något annat har kommit ivägen" inget fel med det.
Senast redigerad av Ripcurlaus 2011-03-23 kl. 22:27.
2011-03-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Vad är detta? Två missar redan? http://www.rekryteringsmyndigheten.se/datum inte så svårt att leta upp ju!

Mm skrev först och tänkte sen. Sorry rå
2011-03-23, 22:31
Medlem
Citat:
I brevet står att om man har frågor som rör min ansökan eller beskedet kan man ringa och prata med dom, men hur ser det ut i deras ögon att man ändrar sig eller rent av drar in ansökan något år (pga belastningsregistret, men det kommer jag högst troligen inte nämna)?

Citat:
Du frågade om du var tvungen att säga VARFÖR du drog tillbaka ansökan och jag svarade att du inte behövde nämna belastningsregistret då du inte ska på själva antagninsprövningen?

Nej det gjorde jag inte, men det var bara ett missförstånd, skit samma. Dåligt formulerat av mig.

Citat:
Alltså, det är garanterat fler än du som ångrar sig pga olika skäl och drar tillbaka ansökan. Bara du ringer in eller bekräftar att du inte kommer på antagningen så är det ingen fara.

Hade varit en annan sak om du drog tillbaka din ansökan EFTER du hade fått en preliminär plats eller under själva GMU utbildningen. (då kanske det inte hade sett så bra ut...) Nu tar du tillbaka din ansökan INNAN pga "något annat har kommit ivägen" inget fel med det.

Ja jo, det är klart. Tack för svar!
Ska vänta på att jag får hem registret så får jag se vad som står, har till och med den 19e april på mig att fylla i rekrytertestet så det är ju inte jätte bråttom. Men FAN vad surt det känns att ha det så nära men att ändå behöva vänta i år och dagar
2011-03-23, 22:36
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Nej det gjorde jag inte, men det var bara ett missförstånd, skit samma. Dåligt formulerat av mig.

Ja jo, det är klart. Tack för svar!
Ska vänta på att jag får hem registret så får jag se vad som står, har till och med den 19e april på mig att fylla i rekrytertestet så det är ju inte jätte bråttom. Men FAN vad surt det känns att ha det så nära men att ändå behöva vänta i år och dagar

Tja, eller så var det jag som läste slarvigt.
Ja, annars kan du ju alltid gå till polisen och prata med dom + kolla på ditt register därifrån?
Mjo.. kan jag tänka mig att det är men så går det när man är en stygg pojke/tjej. ler
- Äsh, bara att söka sen!
2011-03-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ja, annars kan du ju alltid gå till polisen och prata med dom + kolla på ditt register därifrån?

Mjo.. kan jag tänka mig att det är men så går det när man är en stygg pojke/tjej. ler
- Äsh, bara att söka sen!

Nja, det funkar inte riktigt så vad jag har förstått, men postade begäran för någon dag sedan så bör få hem registret om max en vecka, inte så farligt med andra ord...

Understruken text:
2011-03-23, 22:55
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Nja, det funkar inte riktigt så vad jag har förstått, men postade begäran för någon dag sedan så bör få hem registret om max en vecka, inte så farligt med andra ord...

Understruken text:

Jo, jag lovar dig! Det KAN du. Nämner inga namn eller så men jag vet att du kan det. Bara du kan intyga att du är du (vilket inte är så svårt, bara visa upp ID eller något liknande) och be om ditt register + att du kan passa på att ställa några frågor eller vad det nu är du undrar.

EDIT: men eftersom du redan har begärt ett utdrag så kan du lika gärna vänta ju, tar väl bara några dagar innan du får det.
Senast redigerad av Ripcurlaus 2011-03-23 kl. 22:58.
2011-03-23, 23:02
Medlem
Citat:
Jo, jag lovar dig! Det KAN du. Nämner inga namn eller så men jag vet att du kan det. Bara du kan intyga att du är du (vilket inte är så svårt, bara visa upp ID eller något liknande) och be om ditt register + att du kan passa på att ställa några frågor eller vad det nu är du undrar.

EDIT: men eftersom du redan har begärt ett utdrag så kan du lika gärna vänta ju, tar väl bara några dagar innan du får det.

Är det så?
Var tvungen att logga in på rekryteringsmyndigheten nu bara för att titta runt lite
Där stod det iaf att svaren måste vara inne 2 veckor efter att man fått brevet, fast på brevet står som sagt: Svara senast den 2011-04-19

Skulle kunna gå till polisstation imorgon och höra med dom, är inte så fasligt jobbigt eller långt iaf...
Update kommer imorgon
2011-03-23, 23:19
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Är det så?
Var tvungen att logga in på rekryteringsmyndigheten nu bara för att titta runt lite
Där stod det iaf att svaren måste vara inne 2 veckor efter att man fått brevet, fast på brevet står som sagt: Svara senast den 2011-04-19

Skulle kunna gå till polisstation imorgon och höra med dom, är inte så fasligt jobbigt eller långt iaf...
Update kommer imorgon

Jag hade gått efter vad som stod i brevet men om du är osäker så ring in och kolla.

Ja, du gör som du vill. Lycka till
2011-03-24, 13:30
Medlem
kilonars avatar
Citat:
Sök i tråden. Hur lätt som helst. Undrar dessutom hur du kan ha kollat på hemsidan och lyckats missa den här: http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-soldatsjoman/Aktuell-information-om-GMU/

Det du länkade till visar väll bara var du kan söka till när du gjort färdigt GMU:n?
2011-03-24, 14:13
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilonar
Det du länkade till visar väll bara var du kan söka till när du gjort färdigt GMU:n?
Det är där du gör GMUn också!
2011-03-24, 20:02
Medlem
Citat:
Det är där du gör GMUn också!
Du svarade på mitt fina inlägg längre bak i tråden, bl.a. angående chins. Så tänkte om du visste om det blir jobbigare/lättare med antingen breda eller smala axlar? Och betyder få chins att man kan komma få ett kasst resultat på isokaien också?

Ingen aning om du kan svara på det, men kan ju chansa
Är nämligen ingen höjdare på sånt som har med styrka att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in