Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Tja, jag är öppen för det också, men just nu koncentrerar jag mig mest på hur jag ska klara mönstringen till GMU, och sen gå med i hv.
Det jag inte gillar med fyskraven är att man ska klara armhävningar, sit-ups osv. Jag är verkligen dålig på sånt, och hatar att träna på det. Ska börja löpträna i vår dock.
Hoppas hv har lägre krav vad gäller fysisk styrka, så jag iaf kan komma igång med hemvärnandet innan jag bestämmer mig för om det är värt att bli träningsfreak för att komma med i försvarsmakten som anställd soldat/sjöman.
Det jag inte gillar med fyskraven är att man ska klara armhävningar, sit-ups osv. Jag är verkligen dålig på sånt, och hatar att träna på det. Ska börja löpträna i vår dock.
Hoppas hv har lägre krav vad gäller fysisk styrka, så jag iaf kan komma igång med hemvärnandet innan jag bestämmer mig för om det är värt att bli träningsfreak för att komma med i försvarsmakten som anställd soldat/sjöman.
Gör det nu, ingen poäng med att vänta att träna (om det inte finns andra anledningar som sätter stop för det självklart.). Sedan när det gäller Situps och armhävningar så tycker jag också det är svin tråkig övning (skulle hellre gå till gym, synd att man har dåligt med cash nu) men började med detta för någon vecka sedan nu när löpningen går fin fint, och i början klarade jag inte en situp (vanlig från liggande till sittande position) men nu klarar jag flera stycken. Tror det handlade om att mina muskler inte ville samarbeta med "tekniken" riktigt, så nu när man hittat "rätta" sättet är det riktigt trevligt att göra!
Du behöver absolut inte vara en träningsfreak, men du bör nog sätta mål som du kanske känner att du vill klara av, inte bara för Försvarsmakten men personliga, självklart kan försvarsmaktens "tabeller" vara en vägledning hur dom ska se ut.
Mitt första mål var att kunna springa en kilometer, springer nu säkert fyra-fem på under 25 minuter (inte super bra, men började springa för en månad sedan), och detta har gett mig en "ego boost" inte bara inom träningen men att allt är möjligt bara man sätter sig in i det. I mitt fall är det ganska extremt, har aldrig i hela mitt liv tränat om man bortser ifrån knatte fotbollen..
PS: Du vet säkert allt detta, men vill bara poingtera att vissa saker är jobbiga tills man har en rutin på det, och vad är det för mening att satsa halv hjärtat? Att gå hemvärnet när du kan få så mycket mera inom GMU och KMU känns lite knäppt, men sedan respekterar jag ditt val och det är absolut inget fel på hemvärnet, men tror bara du kan få ut mera av andra val!
/Adrastus, hoppas jag inte trampade på några tår nu..
Senast redigerad av Adrastus 2011-04-05 kl. 13:41.
Senast redigerad av Adrastus 2011-04-05 kl. 13:41.