2010-10-18, 21:42
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimekylg
Okok, ne jag har faktiskt inte en aning, dom skrev något sånt iallafall, får väl hoppas man får sitt imårrn då

Edit: Sist träffar du en mönstringsförättare men vem du går igenom vad du är intresserad av att jobba inom?

Om man inte vet då? jag vet knappt vad allt heter och är!?!?!

Mönstringsförättaren träffade jag sist och det var av honom jag fick min placering. Nu får man väl ingen placering utan ska väl mest snacka med han om vad man vill och vad ens resultat räcker till. Och sen får man väl vänta och se om man blir antagen till GMU.
2010-10-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frapzzor
Sammanvägd tjänstbarhet: A.

tänkte fråga tränade du något inför mönstringen? eller gick du det helt oförberedd
2010-10-18, 21:51
Medlem
Tänkte fråga här är det många som tränar inför mönstringen? i så fall hur tränar ni? vore intressant och veta hur ni kör så man kan jämföra lite med sig själv
2010-10-18, 21:56
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av couscous
Tänkte fråga här är det många som tränar inför mönstringen? i så fall hur tränar ni? vore intressant och veta hur ni kör så man kan jämföra lite med sig själv

Jag kör 2 löppass och 1 styrketräningspass om dagen 6 dagar/vecka.
Ett kortare högintensivt pass och ett längre lågintensivt (ca 90-120 min långdistanslöpning helt enkelt). Styrketräningen är mest chins, marklyft osv.
Jag pluggar och har massa tid över, skulle jag jobba skulle det aldrig funka att träna så här mycket.
2010-10-18, 22:24
Medlem
sgtpepper1s avatar
Sensommaren/början av hösten har varit kantad av förkylningar och halsont så det har blivit (för) lite träning för min del.

Nu har jag två veckor på mig att träna upp lite muskler och kondition inför mönstringen.

Hur mycket tror ni att det kommer att hjälpa och vad bör jag träna för att bygga upp muskler/kondition på så kort tid?

Ska jag köra på som vanligt med långdistanslöpning varierat med kortare men impulsivare pass och BRAK-övningar?
2010-10-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper1
Sensommaren/början av hösten har varit kantad av förkylningar och halsont så det har blivit (för) lite träning för min del.

Nu har jag två veckor på mig att träna upp lite muskler och kondition inför mönstringen.

Hur mycket tror ni att det kommer att hjälpa och vad bör jag träna för att bygga upp muskler/kondition på så kort tid?

Ska jag köra på som vanligt med långdistanslöpning varierat med kortare men impulsivare pass och BRAK-övningar?

Kommer nog inte hjälpa dig i någon större utsträckning, bättre än inget självklart. Ja gissar på att cykling med tungt motstånd och marklyft + drag till hakan vad gäller styrketräning borde vara det bästa.
2010-10-18, 22:37
Medlem
sgtpepper1s avatar
Jag förstår att jag inte kommer att bli någon atlet på två veckor.

Men jag är ju inte helt otränad så jag hoppas på att kunna bygga på konditionen och musklerna en liten del.
2010-10-18, 22:41
Medlem
Absolut, och inte minst teknik! Det ska även vara viktigt under styrketestet.
2010-10-18, 22:55
Medlem
så som jag har kört inför Mönstringen är

Pass1:
bänkpress,snebänk,chins,latsdrag,rodd

Pass2:
Marklyft
plankan + diverse magövningar + grepp + underarmar

Pass3:
Smalbänk, Militärpress, upprät rodd(samma som man gör på styrketestet), shrugs med skivstång, pushdowns och lite andra triceps övningar.

Pass4:
Knäböj,Benpress,Vadpress,Lårcurls+kicks, plankan och diverse magövningar

kombinerat med löpning varannan dag. dock så har jag skippat ben den senaste månaden för att satsa mer på konditionen.

+ att jag cyklar 365 dagar om året
Senast redigerad av thund 2010-10-18 kl. 22:59.
2010-10-18, 23:04
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonpoint
Absolut, och inte minst teknik! Det ska även vara viktigt under styrketestet.

Tekniken (vid styrketestet) är någonting jag funderar över!

En gammal vän som har gjort lumpen sa till mig att man skulle lyfta långsamt, medans en annan vän som också gjort lumpen sa att man skulle lyfta så snabbt och impulsivt man bara kan.

Vem av dom bör jag lyssna på?
2010-10-19, 00:20
Medlem
"Godkänd är du om du drar minst en trea och cyklar minst en fyra." styrke och konditionstestet på mönstringen
2010-10-19, 00:31
Medlem
nmy89s avatar
Någon som vet hur testerna går till?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in