2013-12-13, 23:00
Medlem
RiceUeats avatar
Jag var sjuk på mönstrings dagen så får vänta till nästa omgång
Ska utnyttja tiden till att förbereda mig ännu mer.

Jag hade funderat på att bli flygbassäkerhetssoldat eller skyttesoldat. Nån som vet vad man behöver för mönstringsresultat för att bli något av det jag nämde?
2013-12-13, 23:33
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiceUeat

Jag hade funderat på att bli flygbassäkerhetssoldat eller skyttesoldat. Nån som vet vad man behöver för mönstringsresultat för att bli något av det jag nämde?
Jag vet inte, men möjligheterna är inte helt stängda bara för att du misslyckas på mönstringen. Man kan alltid söka sig till något logistiskt och sedan efter GMU:n söka sig högre, även om det är svårare eftersom förbanden alltid prioriterar de egna.
2013-12-14, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RiceUeat

Generellt runt 6-7or som lägst.
2013-12-15, 18:17
Medlem
Någon som har sökt ubåtstjänst och varit på kompletterande prövning?
2013-12-15, 21:53
Medlem
MacheteRampages avatar
Går det att maila RM och få reda på hur många som sökt samma tjänst som en själv? Vilken mail adress i så fall, för dem påstår att de inte kan säga det nu i dags läget...

8 i styrka
7 i cykel
5 i inskrivningstest samt befälslämplighet
6 hos psykologen
Klockren medicinsk kontroll.

Sökt deltid på A9 Boden med 11 platser och 0 hade sökt andra dagen på mönstringsperioden (jag sökte som första).
Hur tror ni mina chanser är att bli antagen? Sökte tjänsten enbart så jag får GMU i bagaget och ska söka annan tjänst efter GMU.
2013-12-15, 22:10
Medlem
monamuslims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteRampage
Går det att maila RM och få reda på hur många som sökt samma tjänst som en själv? Vilken mail adress i så fall, för dem påstår att de inte kan säga det nu i dags läget...

8 i styrka
7 i cykel
5 i inskrivningstest samt befälslämplighet
6 hos psykologen
Klockren medicinsk kontroll.

Sökt deltid på A9 Boden med 11 platser och 0 hade sökt andra dagen på mönstringsperioden (jag sökte som första).
Hur tror ni mina chanser är att bli antagen? Sökte tjänsten enbart så jag får GMU i bagaget och ska söka annan tjänst efter GMU.
exp@rekryteringsmyndigheten.se fick jag svar från. Har du sökt omgång 1 så kan du garanterat få svar, gäller det omgång 2 så har jag ingen koll.
2013-12-15, 23:42
Medlem
Seventys avatar
Ska bli spännande att se hur många som kommer in nu i veckan. Håller tummarna för alla!

Vet någon en procentsats på hur många som söker resp. som kommer in? 30/70% eller liknande.
2013-12-15, 23:58
Medlem
vegetable11s avatar
Stämmer det som yrkesvägledaren sade till mig att det inte spelar någon roll vad man söker för anställning under mönstringen? Han sade bara att jag skulle ta det med minst sökande på för att ha så stor chans som möjligt att komma in. Det skulle tydligen inte vara några problem att söka annan anställning efter GMU.

Resultat:
Styrka 9
Cykel 5
I-test 8
Psykolog samt befälslämplighet 6
Tjänstbarhet A
Syn C

Med tanke på min syn så försvinner ju en del befattningar men borde ändå få någon schyst anställning med dem resultaten. Cykel m.m gör man ju om inför provanställningen ändå så vitt jag förstår.
2013-12-16, 08:42
Medlem
monamuslims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegetable11
Stämmer det som yrkesvägledaren sade till mig att det inte spelar någon roll vad man söker för anställning under mönstringen? Han sade bara att jag skulle ta det med minst sökande på för att ha så stor chans som möjligt att komma in. Det skulle tydligen inte vara några problem att söka annan anställning efter GMU.

Resultat:
Styrka 9
Cykel 5
I-test 8
Psykolog samt befälslämplighet 6
Tjänstbarhet A
Syn C

Med tanke på min syn så försvinner ju en del befattningar men borde ändå få någon schyst anställning med dem resultaten. Cykel m.m gör man ju om inför provanställningen ändå så vitt jag förstår.
Det stämmer inte riktigt. I teorin stämmer det men inte i praktiken. Det är mycket lättare att få anställning där du gjort GMU,men det är inte omöjligt att söka anställning på annat förband.
2013-12-16, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av monamuslim
Det stämmer inte riktigt. I teorin stämmer det men inte i praktiken. Det är mycket lättare att få anställning där du gjort GMU,men det är inte omöjligt att söka anställning på annat förband.
+1 på detta inlägg. Har du inte gjort GMUn mot den befattning du "vill bli" så hamnar du i "pott två" och måste då söka de platser som folk som hoppat av GMUn efterlämnat.
2013-12-16, 13:07
Medlem
monamuslims avatar
Fick mitt besked idag,kom inte in.
2013-12-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monamuslim
Fick mitt besked idag,kom inte in.
Lider med dig. Hade du en prick i registret? Fick du besked per SMS eller brev? Trodde det var den 18:e som gällde?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in