2013-11-21, 01:27
Medlem
Lima11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wille11111
Vad händer efter att RM skickat ut besked den 18:e december? Jag har sökt jägare ajb. Måste jag extra mönstra innan gmu:n då?

Extramönstrade gjorde du ju på själva mönstringen? Jägartestet tänker jag på, för att
se om man har det som krävs, eller en indikation på att man har det som krävs antar jag.

Så som någon annan skrev är det nog bara att åka upp
2013-11-21, 02:22
Medlem
Mönstrade med följande resultat
Inskrivning: 9
Styrka: 8
Cykel: 6
Hörsel/syn: A

men misslyckades hos psykologen.. måste man vänta ett helt år innan man kan söka igen eller är det kört för alltid? Ville detta så sjukt mycket. Står att man kan överklaga, finns det någon lögn man kan dra för att få en andra chans?
2013-11-21, 05:41
Medlem
jgss77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suttung12

men misslyckades hos psykologen.. måste man vänta ett helt år innan man kan söka igen eller är det kört för alltid? Ville detta så sjukt mycket. Står att man kan överklaga, finns det någon lögn man kan dra för att få en andra chans?

Får man fråga varför psykologen inte godkände dig? Eftersom du fick så högt betyg på Inskrivning och det påverkar psykologresultatet så måste hon haft en anledning menar jag.
2013-11-21, 12:21
Medlem
OggeOJs avatar
Nu har det antagligen redan besvarats några sidor bakåt, men varför ska man anmäla sig hos dem en dag tidigare? Sover man över dagen innan man mönstrar?
2013-11-21, 12:21
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lima11
Allt det där kommer lösa sig när du pratar med vägledaren, jag hade tex kryssat i Vet ej på önskemålen om förband och tjänst, men det slutade med just AJB, markstrid...även fast det var på håret att jag fixade jägartestet (jobbigt att behöva erkänna att man failade). Jag var 100% inställd på jägare, så blev lite mindfuck när jag var tvungen att tänka om. Så fundera nu innan på om det kan va andra tjänster som är intressanta, bara ett tips.

Blir det AJB för dig så lär vi nog ses där uppe hur som helst!

Tack för svar! Jo jag har tänkt på antingen Markstrid eller Jägare, var då det jag valde. Ska jag titta in även andra innan?

Du har inget svar på hur det var vid testet "Inskrivning" alltså IQ testet? Har en kompis som gjort det, men enda jag fick fram från han var att det var kuber man skulle para ihop (som vanligt iq test) och så skulle man kunna synonymer.
2013-11-21, 12:53
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Tack för svar! Jo jag har tänkt på antingen Markstrid eller Jägare, var då det jag valde. Ska jag titta in även andra innan?

Du har inget svar på hur det var vid testet "Inskrivning" alltså IQ testet? Har en kompis som gjort det, men enda jag fick fram från han var att det var kuber man skulle para ihop (som vanligt iq test) och så skulle man kunna synonymer.

Talföljder, rotera en kub/form i huvudet samt ordkunskap kommer på inskrivningsprovet.
2013-11-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suttung12

Tyvärr så måste du vänta 1 år innan du får göra om psykolog testet, det ända du kan göra om när som helst är cykel och styrkan. Hur illa gick det hos psykologen?
2013-11-21, 14:53
Medlem
monamuslims avatar
Nya regler angående att göra om mönstringen. Alla resultat gäller i ett år.
2013-11-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lima11
Extramönstrade gjorde du ju på själva mönstringen? Jägartestet tänker jag på, för att
se om man har det som krävs, eller en indikation på att man har det som krävs antar jag.

Så som någon annan skrev är det nog bara att åka upp
Vet inte. Btw står det markstrid eller jägartjänst på ditt papper?
2013-11-21, 16:31
Medlem
Leffe1337s avatar
Mönstrade igår;

Styrka - 7
Cykel - 6
Hörsel/Syn - A/A
Tjänstbehörighet - B
Psykolog - 6
Inskrivning - 6

Har sökt till LSS i Uppsala.

Kan någon hjälpa mig här? Jag blev mätt till 191cm och 88kg, tydligen är jag diskvalificerad/slopad på MÅNGA ställen, kan tex inte söka markstrid då jag är för "stor" är en "9a" pga min längd.
2013-11-21, 16:38
Medlem
Lima11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wille11111
Vet inte. Btw står det markstrid eller jägartjänst på ditt papper?

Markstrid, tyvärr får jag säga. Var en hårsmån ifrån på step-upsen men icke,
Får försöka söka jägare efter GMUn. Men du har Jägare på AJB som förstaval?
2013-11-21, 16:41
Medlem
Lima11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo

Jag menar, ha det i bakhuvudet att kolla även andra förband o utbildningar, som sagt jag själv fick tänka om när jag tydligen inte dög som jägare! Inskrivningsprovet, som du säger med kuber osv, det är sånt som kommer helt enkelt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in