2013-11-20, 19:08
Medlem
jgss77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordh
Någon som vet om rekryteringsmyndigheten står för tågbiljetten? Ska mönstra 27e november uppe i Stockholm.

Ja, om du bokar genom länken som du har fått genom RMs hemsida.
2013-11-20, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wille11111
Är du säker på det? Får olika information om det nämligen

Okej, tänkte väl!

Om inte det är något specifikt för jägartjänsten just i Arvidsjaur så ska inte det behövas!
Om det är så borde det stå på brevet man får om du blir antagen!
2013-11-20, 20:12
Medlem
Hej_tjos avatar
Har mönstring den 27e nästa vecka.

Undrar om man kan förbereda sig gällande testet man gör på dator "IQ test"? Eftersom jag är en sån som vill förbereda mig på allt så mycket som möjligt.

Jag har sökt till I19 Arvidsjaur som Jägare eller Markstrid, undrar även om det är möjligt att ändra till Markstrid som förstahandsval då man väl är på mönstringen eftersom jag vet ej om jag kommer att få 7a på allt och det kanske var dumt att ta Jägare som förstahandsval.

Med vänlig hälsning
2013-11-20, 20:14
Medlem
Någon som ska mönstra 27e i Stockholm och ska åka med tåget ifrån Katrineholm-Flen?
2013-11-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0scarr
Om inte det är något specifikt för jägartjänsten just i Arvidsjaur så ska inte det behövas!
Om det är så borde det stå på brevet man får om du blir antagen!
Ok
Är det någon som vet hur många som sökt ajb/k3 och är preliminärt antagna?
2013-11-20, 20:51
Medlem
Stiftpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jgss77
Ja, om du bokar genom länken som du har fått genom RMs hemsida.

Va? På min kallelse står detta:

"Kallelsen, tillsammans med dessa reseanvisningar, gäller som biljett tur och retur med nedanstående trafikbolag mellan din bostadsort och Rekryteringsmyndigheten.

Pågatåg inom Skåne
Öresundstågen inom Skåne och Blekinge

Du behöver inte boka i förväg."

Mönstrar imorgon i Kristianstad 08.00 för övrigt. Läste precis i hälsodeklarationen att jag skulle ha med mig recept från optiker förutom glasögon. Är det en nödvändighet? Ha inte testat synen på nära två år men vet vad jag har för syn på ögonen och vad jag haft för linser (använder aldrig linser eller glasögon längre men kommer dock skaffa linser om jag kommer in på GMUn). Hinner inte skaffa något recept direkt.

Något annat man bör tänka på att ha med sig som inte står på kom-ihåg-listan på hemsidan?
2013-11-20, 20:58
Medlem
jgss77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiftpenna
Va? På min kallelse står detta:

"Kallelsen, tillsammans med dessa reseanvisningar, gäller som biljett tur och retur med nedanstående trafikbolag mellan din bostadsort och Rekryteringsmyndigheten.

Pågatåg inom Skåne
Öresundstågen inom Skåne och Blekinge

Du behöver inte boka i förväg."

Mönstrar imorgon i Kristianstad 08.00 för övrigt. Läste precis i hälsodeklarationen att jag skulle ha med mig recept från optiker förutom glasögon. Är det en nödvändighet? Ha inte testat synen på nära två år men vet vad jag har för syn på ögonen och vad jag haft för linser (använder aldrig linser eller glasögon längre men kommer dock skaffa linser om jag kommer in på GMUn). Hinner inte skaffa något recept direkt.

Något annat man bör tänka på att ha med sig som inte står på kom-ihåg-listan på hemsidan?

Jag fick beröm för att jag tog med recept från optikern så mitt intryck var att det inte var många andra som gjorde det. Då använder jag iofs linser eller glasögon hela tiden.

Ja, om det står så på kallelsen så borde det ju vara så. Så stod det inte på min kallelse, så jag behövde boka genom SJ och få sms-biljett som försvarsmakten betalade.
2013-11-20, 21:08
Medlem
Var kan man se vilka olika GMU-utbildningar som tar emot nu i januari?
2013-11-20, 22:10
Medlem
loudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yolomaster
Var kan man se vilka olika GMU-utbildningar som tar emot nu i januari?

http://rekrytering.forsvarsmakten.se/sv/borja-har/ansokningsperioder/gsst-gmu-omg-1-20141/
2013-11-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wille11111
Ok
Är det någon som vet hur många som sökt ajb/k3 och är preliminärt antagna?

Skulle vilja veta k3! Är ju inte mer än en vecka kvar nu på mönstringstiden :-)
Maila rekryteringsmyndigheten så får man svar!
2013-11-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0scarr
Skulle vilja veta k3! Är ju inte mer än en vecka kvar nu på mönstringstiden :-)
Maila rekryteringsmyndigheten så får man svar!

Mönstrar på måndag-tisdag, två dagar innan sista och kommer söka k3. Om ni inte fått svar får ni veta efter tisdag iallafall!
2013-11-21, 01:22
Medlem
Lima11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Har mönstring den 27e nästa vecka.

Undrar om man kan förbereda sig gällande testet man gör på dator "IQ test"? Eftersom jag är en sån som vill förbereda mig på allt så mycket som möjligt.

Jag har sökt till I19 Arvidsjaur som Jägare eller Markstrid, undrar även om det är möjligt att ändra till Markstrid som förstahandsval då man väl är på mönstringen eftersom jag vet ej om jag kommer att få 7a på allt och det kanske var dumt att ta Jägare som förstahandsval.

Med vänlig hälsning

Allt det där kommer lösa sig när du pratar med vägledaren, jag hade tex kryssat i Vet ej på önskemålen om förband och tjänst, men det slutade med just AJB, markstrid...även fast det var på håret att jag fixade jägartestet (jobbigt att behöva erkänna att man failade). Jag var 100% inställd på jägare, så blev lite mindfuck när jag var tvungen att tänka om. Så fundera nu innan på om det kan va andra tjänster som är intressanta, bara ett tips.

Blir det AJB för dig så lär vi nog ses där uppe hur som helst!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in