2013-10-11, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av etux
Hade du förklarat att du blivit ännu psykiskt starkare av den olyckliga sjukdom din mor fått och arbetat utifrån det hade du fått med stor sannolikhet ett väldigt högt psykiskt betyg.

Väldigt bra tips faktiskt, får göra det till nästa gång och hoppas på att det funkar. Så sjukt jobbigt att jag måste vänta i ett år
2013-10-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okini
Väldigt bra tips faktiskt, får göra det till nästa gång och hoppas på att det funkar. Så sjukt jobbigt att jag måste vänta i ett år

Lider med dig.... -.-
2013-10-11, 20:31
Medlem
Citat:
Självklart är det en stor fördel att du tränar lagsport. Men det borde inte vara nästan uteslutande för att göra militärtjänst tycker jag. Speciellt inte när man ändå är fysiskt stark och vältränad. Och ja han gav mig en trea på psykolog testet eftersom han anser att det som hände min mamma i våras kommer påverka hela min militärutbildning. Fan asså va sur man blir.
Jag mönstrade förra året men tackade nej. Sparar psykologerna anteckningar från föregående mönstringar? Sade att jag varit med om flodvågen nämligen. Vilken jävel som gav dig en trea för det.
2013-10-11, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wille11111
Jag mönstrade förra året men tackade nej. Sparar psykologerna anteckningar från föregående mönstringar? Sade att jag varit med om flodvågen nämligen. Vilken jävel som gav dig en trea för det.

Jag vet faktiskt inte men om du inte har sökt till GMU än tror jag inte någonting du sa i mönstrigen kommer påverka dig negativt. Det är helt sjukt att försvaret verkar vilja driva en jävla arme med ungar som har haft en helt perfekt jävla uppväxt och aldrig varit med om något livstrauma. Är det verkligen en styrka?? själv anser jag det som en svaghet. Man blir mer härdad som människa när man utsätts för otäcka saker i livet. Vafan ska soldaterna som aldrig har varit med om något otäckt göra om det någonsin blir krig och deras kamrater dör och de själva hela tiden riskerar att dö. Det är ju just då man behöver folk med riktig livserfarenhet.
2013-10-11, 20:54
Medlem
Citat:
Jag vet faktiskt inte men om du inte har sökt till GMU än tror jag inte någonting du sa i mönstrigen kommer påverka dig negativt. Det är helt sjukt att försvaret verkar vilja driva en jävla arme med ungar som har haft en helt perfekt jävla uppväxt och aldrig varit med om något livstrauma. Är det verkligen en styrka?? själv anser jag det som en svaghet. Man blir mer härdad som människa när man utsätts för otäcka saker i livet. Vafan ska soldaterna som aldrig har varit med om något otäckt göra om det någonsin blir krig och deras kamrater dör och de själva hela tiden riskerar att dö. Det är ju just då man behöver folk med riktig livserfarenhet.
Har sökt till gmu omgång 1. Mönstrar i november
Jag förstår hur du menar men då ska man kanske framhäva att det härdat en och inte är något som går o trycker på en hela tiden. Vad jag förstått vill de ha psykiskt stabila personer och man ska undanhålla negativa händelser.
2013-10-11, 21:00
Bannlyst
Citat:
Har sökt till gmu omgång 1. Mönstrar i november
Jag förstår hur du menar men då ska man kanske framhäva att det härdat en och inte är något som går o trycker på en hela tiden. Vad jag förstått vill de ha psykiskt stabila personer och man ska undanhålla negativa händelser.

Om du inte har pratat med någon psykolog på rekryteringsmyndigheten än tror jag inte det spelar någon roll vad du skrev eller sa tidigare Du menar väl dendär mönstrings grejjen man gör på internet när man fyller 18?
2013-10-11, 21:17
Medlem
Citat:
Om du inte har pratat med någon psykolog på rekryteringsmyndigheten än tror jag inte det spelar någon roll vad du skrev eller sa tidigare Du menar väl dendär mönstrings grejjen man gör på internet när man fyller 18?
Jag har mönstrat. Undrar om de sparade anteckningar från psykologen
2013-10-11, 23:46
Medlem
GoPalts avatar
Citat:
Jag var på rekryttest idag och fejlade hos psykologen för att jag var för ärlig, ångrar mig som fan. Borde fan ha ljugit, gubbfan skulle ändå inte fatta det. Jag sa att min mamma drabbades av bröstcancer i februari men hon har blivit opererad och mår bra nu vilket är sant. Därför drar han direkt slutsatsen att jag är för psykiskt ostabil för GMU pga det som har hänt. Fick en 3:a. För övrigt är jag MYCKET fysiskt aktiv och tränar regelbundet på gym. Har också ägnat mig mycket åt cykling och andra konditionssporter, men aldrig i lag vilket också var en av anledningarna till varför han inte tyckte jag var lämplig. När jag var 17 och gick på en hälsokontroll hade jag 70% bättre lungkapacitet än genomsnittet för min ålder och kön och ändå tycker gubbjäveln att jag inte är lämplig. Är också social och har inga problem att skapa kontakter. Jag gjorde inte ens det fysiska testet eftersom jag gick till psykologen innan och där bedömde idioten att jag inte var lämplig och han sa att jag kunde göra de fysiska testerna om jag ville men att jag ändå inte kommer bli antagen denna gång vilket resultat jag än får.
Nu blir jag orolig över hur det ska gå för mig om det tar sånt så allvarligt Då är det väl bara att säga hej då till Försvarsmakten det närmaste året.
2013-10-11, 23:49
Medlem
GoPalts avatar
Citat:
Det undrar jag också. Om man skulle misslyckas hos psykologen pga att man berättat om en "traumatisk" händelse, skulle man kunna komma tillbaka nästa år och låtsas som att inget har hänt?
2013-10-11, 23:59
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Självklart är det en stor fördel att du tränar lagsport. Men det borde inte vara nästan uteslutande för att göra militärtjänst tycker jag. Speciellt inte när man ändå är fysiskt stark och vältränad. Och ja han gav mig en trea på psykolog testet eftersom han anser att det som hände min mamma i våras kommer påverka hela min militärutbildning. Fan asså va sur man blir.

Främlingslegionen nästa då? Så slipper du genusförsvarsmakten...
2013-10-12, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoPalt
Det undrar jag också. Om man skulle misslyckas hos psykologen pga att man berättat om en "traumatisk" händelse, skulle man kunna komma tillbaka nästa år och låtsas som att inget har hänt?

Det vet jag inte men hoppas verkligen inte att de sparar anteckningar från förra besöket. Då har jag verkligen ingen chans nästa år heller Däremot tror jag tyvär att de gör det. Det vore ju lämpligast för dem själva.
2013-10-12, 14:39
Avslutad
Citat:
Jag har mönstrat. Undrar om de sparade anteckningar från psykologen

Citat:
Ursprungligen postat av GoPalt

Citat:
Det vet jag inte men hoppas verkligen inte att de sparar anteckningar från förra besöket. Då har jag verkligen ingen chans nästa år heller Däremot tror jag tyvär att de gör det. Det vore ju lämpligast för dem själva.
Då är det ju ett jättebra tillfälle att berätta att ni mognat som personer, utvecklats och blivit starkare i er själva av det som skett tidigare, inte sant?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in