2010-11-25, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommando-kalle
Inte många i min omgivning som har fått ett A. Var nån som gjorde bra ifrån sig men var ENDAST allergisk mot katter, fick ett B.

Men de kollar inte på enstaka betyg utan på helheten

B för kattallergi?! Nivån verkar vara skärpt. När jag mönstrade för 2 år sedan fick jag A med pälsallergi.
Vad har dom skärpt mer tror ni??
Medlem
Citat:
Det är ju en stor säkerhetsrisk anser dem. Jag rekommenderar inte att folk ljuger hos psykologen men detta är ett tips; svara endast på frågan! inget utöver det. Vart och när ska du mönstra?

Ne men det är som du säger. Ingen aning ännu, gjorde rekryttestet precis. Har tränat MMA och liknande i över 5 år så ser inga problem med styrketestet och cyklingen, dock ryser jag när jag tänker på psykologen. Har anmält mig till GMU, du då ?
Medlem
kommando-kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thund
de finns en fråga om på "security clearance" delen om någon du känner eller i din familj är med i någon odemokratisk grupp/organisation eller liknande.

Vart någonstans finns den? Har jag inte sett iaf.
Medlem
Citat:
Blev också uttagen till utb. reserv sist jag mönstrade. Men det viktigaste är att hålla ut. Det är mindre än en månad kvar till beskedet kommer hem. Då blir många glada och många sura miner på denna tråd.
Mer eller mindre. Jag höjde mina resultat både hos psykologen, på inskrivningstestet och på cykeln, men när man ser på antal platser och sökande så vet jag inte om chansen har ökat någonting egentligen.
Äsch. Får hoppas på en bra julklapp. Annars är det väl bara att söka GMU2. Var det inte någon som nämnde ganska nyligen att det var färre sökande dit än väntat?
2010-11-25, 00:54
Medlem
kommando-kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomg
B för att kattallergi?! Nivån verkar vara skärpt. När jag mönstrade för 2 år sedan fick jag A med pälsallergi.
Vad har dom skärpt mer tror ni??
Har de säkert...

Jag menar, hur ofta stöter man på en katt i fält? Okej om det vore hund, sådant finns i försvaret.
2010-11-25, 00:56
Medlem
kommando-kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nova1990
Ne men det är som du säger. Ingen aning ännu, gjorde rekryttestet precis. Har tränat MMA och liknande i över 5 år så ser inga problem med styrketestet och cyklingen, dock ryser jag när jag tänker på psykologen. Har anmält mig till GMU, du då ?

Jaha, du kör GMU 2 alltså?

Jag har redan mönstrat och väntar på besked.

Tvärtom, du bör inte oroa dig för psykologen. Jag menar, det är inget du kan ändra eller påverka. Bara se till att du svarar på frågan som ställs. Var trevlig och social. Läs tidigare inlägg om tips som jag skrivit.
2010-11-25, 00:57
Medlem
kommando-kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Lix
Mer eller mindre. Jag höjde mina resultat både hos psykologen, på inskrivningstestet och på cykeln, men när man ser på antal platser och sökande så vet jag inte om chansen har ökat någonting egentligen.
Äsch. Får hoppas på en bra julklapp. Annars är det väl bara att söka GMU2. Var det inte någon som nämnde ganska nyligen att det var färre sökande dit än väntat?

Trycket ligger ju på GMU1 såklart. Men ansökan till GMU2 går ut den 28 november. Är dock osäker om man kan ansöka till den innan man fått besked. Annars får du i värsta fall vänta till GMU3.
2010-11-25, 01:00
Medlem
Citat:
Har de säkert...

Jag menar, hur ofta stöter man på en katt i fält? Okej om det vore hund, sådant finns i försvaret.

Man skrivs väl som pälsallergiker även om man bara reagerar på katter. Dock kan man tycka att hundar och hästar är jävligt långt bort om man inte befinner sig på ett Säk förband
2010-11-25, 01:00
Medlem
Citat:
Jaha, du kör GMU 2 alltså?

Jag har redan mönstrat och väntar på besked.

Tvärtom, du bör inte oroa dig för psykologen. Jag menar, det är inget du kan ändra eller påverka. Bara se till att du svarar på frågan som ställs. Var trevlig och social. Läs tidigare inlägg om tips som jag skrivit.

Jajamän, får dock invänta och se vad som händer innan dess. Fick du vänta länge på besked om du fick utföra antagningsprövningen efter du gjort rekryttestet? En konstig fråga, bör man skaka hand med psykologen oavsett om denne är en kvinna eller man?
2010-11-25, 01:03
Medlem
kommando-kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nova1990
Jajamän, får dock invänta och se vad som händer innan dess. Fick du vänta länge på besked om du fick utföra antagningsprövningen efter du gjort rekryttestet? En konstig fråga, bör man skaka hand med psykologen oavsett om denne är en kvinna eller man?

Tog väl en två-tre veckor innan jag fick besked om att få mönstra.. Vad gäller handskakning så bör du skaka hand med psykologen.. OAVSETT kön
Medlem
GMU2 är värt att vänta på av 3 anledningar: 1, för att det sägs vara färre sökande, 2, för att man kan söka till AMF1 och 3 för att man slipper vintern
Medlem
Citat:
Trycket ligger ju på GMU1 såklart. Men ansökan till GMU2 går ut den 28 november. Är dock osäker om man kan ansöka till den innan man fått besked. Annars får du i värsta fall vänta till GMU3.
I den oändliga högen med reklam man får hem från FM så talar de ju alltid om att man kan öka sina chanser till att bli antagen genom att söka GMU2 "REDAN IDAG! !!!1!11!!2". Får fråga på deras Facebooksida. Antingen det, eller så ser jag till att göra någonting med både styrka och kondition innan jag söker igen utifall att jag inte kommer in nu. Det lär trots allt vara där jag faller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in