2013-06-03, 00:29
Medlem
Tjena gott folk!
Orkar nte rintigt kolla igenom alla sidorna. Jag ska in på gmu den 10 juni och jag undrar om dom tar urinprov?
2013-06-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackstroke
Tjena gott folk!
Orkar nte rintigt kolla igenom alla sidorna. Jag ska in på gmu den 10 juni och jag undrar om dom tar urinprov?

Tjena! Var har du kommit in någonstans? Vi har en grupp för oss som kommit in i Boden på facebook!
Angående urinprov så är svaret Nej, inte under GMU. Det kan dock förekomma blod/urinprov i samband med de efterföljande månaderna efter GMU som är FSU/Befattningsutbildning, beroende på vilken tjänst man sökt. Men det är inte alltid helt hundra att de gör det!
2013-06-03, 12:32
Medlem
veactors avatar
Tjena!
Någon som ska till Gbg och mönstra imorgon? Ska bli så jäkla roligt, väldigt nyfiken på vad man får göra
2013-06-03, 13:11
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veactor
Tjena!
Någon som ska till Gbg och mönstra imorgon? Ska bli så jäkla roligt, väldigt nyfiken på vad man får göra
Jag var i Göteborg och mönstrade i för en vecka sen. Man gör tester vid datorn (kollar logiskt tänkande, 3D-tänkande, ordförståelse m.m.), ett snack med en psykolog, ett cykeltest (cykling som gradvis blir tyngre), ett styrketest (ett slags blandning av marklyft och upprätt rodd), syn- och hörseltest samt en läkarkontroll. Det vanliga, kollar ryggen o.s.v. I slutet får man besöka en yrkesvägledare som hjälper en att hitta rätt regemente.
Citat:
Ursprungligen postat av Asp17
Tjena! Var har du kommit in någonstans? Vi har en grupp för oss som kommit in i Boden på facebook!
Angående urinprov så är svaret Nej, inte under GMU. Det kan dock förekomma blod/urinprov i samband med de efterföljande månaderna efter GMU som är FSU/Befattningsutbildning, beroende på vilken tjänst man sökt. Men det är inte alltid helt hundra att de gör det!
Jag sökte till Boden bl.a.
2013-06-03, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Jag var i Göteborg och mönstrade i för en vecka sen. Man gör tester vid datorn (kollar logiskt tänkande, 3D-tänkande, ordförståelse m.m.), ett snack med en psykolog, ett cykeltest (cykling som gradvis blir tyngre), ett styrketest (ett slags blandning av marklyft och upprätt rodd), syn- och hörseltest samt en läkarkontroll. Det vanliga, kollar ryggen o.s.v. I slutet får man besöka en yrkesvägledare som hjälper en att hitta rätt regemente.

Jag sökte till Boden bl.a.

Då kanske vi ses i höst!
Jag har också sökt till Boden
2013-06-04, 11:22
Medlem
veactors avatar
Jag undra om man kan gå in till rekryteringsmyndigheten innan kl 13.00 då man ska anmäla sig? Är liksom där redan och det är 2 h kvar..

Samt ska man ha ätit tills kl 13.00 eller får man lunch?
2013-06-04, 11:26
Medlem
Citat:
Jag undra om man kan gå in till rekryteringsmyndigheten innan kl 13.00 då man ska anmäla sig? Är liksom där redan och det är 2 h kvar..

Det skadar ju inte att gå in och prata med dem. Jag var 45 min tidig och fick köra igång direkt. Du kommer att få veta vad du skall göra när du väl anmält dig. Gå in!
2013-06-04, 12:00
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newfagz
Då kanske vi ses i höst!
Jag har också sökt till Boden
Vad trevligt, ja då kanske vi ses!
Citat:

Det är inga problem. Jag kom ca halv ett (började prick 13.00 enligt papprena) och fick starta dirr med datortesterna.
2013-06-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WillyB0B
Fick en femma av psykologen, det enda jag kan tänka på var svaret till frågan om jag skulle kunna ta liv i utlandstjänst. Jag svarade att jag inte skulle ha problem med det om jag kände att jag hjälpte till på plats. Jag gillar inte deras dumma system att sålla bort de som kanske är lite annorlunda, jag antar att det har något att göra med alla som hoppar av... Fick liksom bra på andra sakerna men en femma i ledarskap är idiotiskt. Är arg nu för att jag ska visa Psykologi tanten att hon har fel i aaugusti!

haha dom jävla psykologerna. när jag mönstrade blev jag intervjuad av en riktig tönt. oskönare person får man leta efter men vad ska man göra. fick inte speciellt bra pga att jag inte ville berätta om en släkting som var svårt sjuk.

inget att bry sig om för fem öre, man får inte glömma vem det är som sitter på andra sidan bordet. helt vanliga joes som försöker göra sitt bästa, även om de ibland kan framstå som trötta bitterfittor.
2013-06-04, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asp17
Tack för ditt svar!
Vet inte hehe de stod att jag blev antagen till prövning
2013-06-04, 19:42
Medlem
Ockletts avatar
I vilket tidsspann får man reda på vilket regemente man får göra sin GMU 4/5 på?
2013-06-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
I vilket tidsspann får man reda på vilket regemente man får göra sin GMU 4/5 på?

"Antagningsbeskeden skickas ut via sms och brev från och med den 10 juli. Du kan få besked om du har blivit antagen till utbildningen fram till utbildningen startar. "
http://www.rekryteringsmyndigheten.se/malgruppsnavigering/om-du-skall-testas/tester-for-forsvarsmakten/datum-for-ansokan-tester-och-utbildningar/

Antar det är detta du syftar på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in