2013-04-03, 09:16
Medlem
Ockletts avatar
Vilka underlag/bevis bör man ta med sig för att styrka på att det som sägs i min medicinska deklaration, cv m.m. är sant? Saker som betyg från grundskolan, gymnasiet, högskola, skriftlig underskrift från en arbetsgivare på ett papper som bekräftar att jag har haft ett visst jobb under en viss tid osv, eller?
2013-04-03, 09:52
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enisnosa
Kan man inte göra en operation i thailand
så vet dom inte om att man utfört en operation?
http://rekrytering.forsvarsmakten.se/borja-har/utbildningar/befals-och-officersutbildning/pilotutbildningen/

Citat:
ÖGONOPERATION
Försvarsmakten accepterar ej synförbättrande ögonoperationer – photorefractive keratectomy (PRK) – av ögat när det gäller uttagning till vissa yrken, som till exempel pilot.
2013-04-03, 12:17
Medlem
MacheteRampages avatar
Känns som att ingen på detta forumet skulle kunna söka sig till GMU utan massa hjälp här...

ALLT ni behöver veta finns på FM/RM hemsidor, det är bara att läsa hur ni går tillväga där.
Ni är 100% ärliga på alla de frågor de ställer fysiskt samt i formulär, ni tränar så mycket NI känner behövs (dock kommer de träna er under GMUn dagligen). Ni behöver inte ta med massa onödiga compeed, ta vanlig kirurgtejp och 2 lager strumpor så slipper ni skavsåren på bästa sätt. Annat bra att ha med och det ända ni kommer behöva är nagelklippare, tandborste + tandkräm, rakhyvlar, helosan el liknande om ni vet att ni kan få torr hud, eventuellt fingerborg då ni kommer(!) sy vid flera tillfällen under GMU. Allt annat ni kommer BEHÖVA får ni där! (Dessutom skall det väll inte vara en dans på rosor, ni skall ju bli soldater i konungens tjänst!)

Kom dit med bra humör och kör järnet så kommer det inte vara några större problem.
2013-04-03, 12:56
Medlem
någon som har svar på min fråga?
2013-04-03, 14:33
Medlem
Har precis gjort klart mönstringen så är det något ni undrar över så fråga på! :-D
2013-04-03, 14:56
Medlem
Ammelits avatar
Hej jag har ett stort problem jag har tidigare pratat med en polare om att har blivit antagen till att komma in för prövning för att börja i GMU han vet hur mycket jag skulle vilja komma in. Tror också han är lite avundsjuk att han inte kom in själv pga sitt register. Så han ville skoja lite och dra en april fools skämt.

Han förstod inte allvaret i problemet han har gjort för mig han ringde in till dem och sa att jag skulle avboka det och angav mitt personnummer dem sa till honom att det är avbokat och att jag skulle få brev hem. Efter att han sa detta till mig och skrattade så trodde jag att han inte menade allvar men ville försäkra mig och ringde in och kollade. Det stämmde jag sa till dem att jag inte har avbokat det utan det var han tjejen sa att de inte kunde göra något åt saken och sa till mig sök nästa gång.

Jag vill inte söka nästa gång vill göra det nu efter sommaren provet är imorgon och jag ville jätte gärna in vad gör jag? Är detta rättvist hjälp mig är ni snälla ska jag fortfarande dit? Tänk om de säger att du har avbokat det eller något liknande ska jag säga det var en kompis eller vad gör jag.
2013-04-03, 15:22
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammelit
Hej jag har ett stort problem jag har tidigare pratat med en polare om att har blivit antagen till att komma in för prövning för att börja i GMU han vet hur mycket jag skulle vilja komma in. Tror också han är lite avundsjuk att han inte kom in själv pga sitt register. Så han ville skoja lite och dra en april fools skämt.

Han förstod inte allvaret i problemet han har gjort för mig han ringde in till dem och sa att jag skulle avboka det och angav mitt personnummer dem sa till honom att det är avbokat och att jag skulle få brev hem. Efter att han sa detta till mig och skrattade så trodde jag att han inte menade allvar men ville försäkra mig och ringde in och kollade. Det stämmde jag sa till dem att jag inte har avbokat det utan det var han tjejen sa att de inte kunde göra något åt saken och sa till mig sök nästa gång.

Jag vill inte söka nästa gång vill göra det nu efter sommaren provet är imorgon och jag ville jätte gärna in vad gör jag? Är detta rättvist hjälp mig är ni snälla ska jag fortfarande dit? Tänk om de säger att du har avbokat det eller något liknande ska jag säga det var en kompis eller vad gör jag.
Fyfan vilken rutten "vän". Sadistiska tendenser, usch. Sämsta 1:a Aprilskämtet någonsin. Låter mer som en ursäkt för honom att sätta hans sjuka tankar till verklighet.

Ring FM igen så kanske du får prata med en mer kompetent person. Eller så skickar du mail osv. Förklara för dom situationen och allt som har hänt så kan det ju ordna sig.

Annars så går du bara dit när du skulle gå till testerna från första början. Och om de säger att du har avbokat det hela så spelar du fågelholk.

Lycka till!
2013-04-03, 15:27
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:

Du har inte avbokat, utan din kompis har gjort det. Ring upp dem igen, förklara situationen och meddela att du utgår från att din plats finns kvar. Jag vet inte riktigt vilken situationen är eller hur man anmäler sig, men att enbart kontakta någon per telefon och utge sig för att vara någon annan bör inte vara tillräckligt för att ge rättsverkningar. Du ska även göra en polisanmälan om urkundsförfalskning mot din kompis. Dels för att jävlas tillbaka, dels för att det kan vara användbart i diskussionen med myndigheten. Meddela även telefonisten att du gjort en anmälan.

Meddelar telefonisten trots allt att du är avbokad ska du be att få bli kopplat till en chef eller ansvarig som där du kan berätta vad som hänt, samt få klarhet i till vilken instans du kan anmäla deras bristande rutiner samt att du utan anledning blivit struken från den plats som var din.
2013-04-03, 15:40
Medlem
Ammelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Du har inte avbokat, utan din kompis har gjort det. Ring upp dem igen, förklara situationen och meddela att du utgår från att din plats finns kvar. Jag vet inte riktigt vilken situationen är eller hur man anmäler sig, men att enbart kontakta någon per telefon och utge sig för att vara någon annan bör inte vara tillräckligt för att ge rättsverkningar. Du ska även göra en polisanmälan om urkundsförfalskning mot din kompis. Dels för att jävlas tillbaka, dels för att det kan vara användbart i diskussionen med myndigheten. Meddela även telefonisten att du gjort en anmälan.

Meddelar telefonisten trots allt att du är avbokad ska du be att få bli kopplat till en chef eller ansvarig som där du kan berätta vad som hänt, samt få klarhet i till vilken instans du kan anmäla deras bristande rutiner samt att du utan anledning blivit struken från den plats som var din.

Tack för ditt svar grejen är att det är imorgon testet är och jag funderar på att gå ditt ändå. Men när jag pratade med telefonisten hon sa det var fullt. Det är också samma telefonist hela dagen vill inte ringa mer och göra saken värre känns det som
2013-04-03, 16:03
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Tack för ditt svar grejen är att det är imorgon testet är och jag funderar på att gå ditt ändå. Men när jag pratade med telefonisten hon sa det var fullt. Det är också samma telefonist hela dagen vill inte ringa mer och göra saken värre känns det som

Det är hon som har gjort fel i och med att hon tagit emot den felaktiga avanmälan. Det antagligen enbart ren lathet som ligger bakom att hon inte vill ändra tillbaka, så få henne att förstå att du inte kommer släppa det hela.

De borde ha någon ansvarig på hemsidan som du kan be om att få ringa och prata med.

Gå dit ska du naturligtvis göra i vilket fall.
2013-04-03, 16:11
Medlem
Ammelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Det är hon som har gjort fel i och med att hon tagit emot den felaktiga avanmälan. Det antagligen enbart ren lathet som ligger bakom att hon inte vill ändra tillbaka, så få henne att förstå att du inte kommer släppa det hela.

De borde ha någon ansvarig på hemsidan som du kan be om att få ringa och prata med.

Gå dit ska du naturligtvis göra i vilket fall.

Ska dit det kan jag garantera skriver imorgon vad som hände ringde nyss det var telefonisten hade gått hem för dagen
2013-04-03, 23:03
Medlem
Slomoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Never-.Back.-Down
Har precis gjort klart mönstringen så är det något ni undrar över så fråga på! :-D

Fick du göra pissprov?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in