Citat:
Ursprungligen postat av Ammelit
Hej jag har ett stort problem jag har tidigare pratat med en polare om att har blivit antagen till att komma in för prövning för att börja i GMU han vet hur mycket jag skulle vilja komma in. Tror också han är lite avundsjuk att han inte kom in själv pga sitt register. Så han ville skoja lite och dra en april fools skämt.
Han förstod inte allvaret i problemet han har gjort för mig han ringde in till dem och sa att jag skulle avboka det och angav mitt personnummer dem sa till honom att det är avbokat och att jag skulle få brev hem. Efter att han sa detta till mig och skrattade så trodde jag att han inte menade allvar men ville försäkra mig och ringde in och kollade. Det stämmde jag sa till dem att jag inte har avbokat det utan det var han tjejen sa att de inte kunde göra något åt saken och sa till mig sök nästa gång.
Jag vill inte söka nästa gång vill göra det nu efter sommaren provet är imorgon och jag ville jätte gärna in vad gör jag? Är detta rättvist hjälp mig är ni snälla ska jag fortfarande dit? Tänk om de säger att du har avbokat det eller något liknande ska jag säga det var en kompis eller vad gör jag.
Du har inte avbokat, utan din kompis har gjort det. Ring upp dem igen, förklara situationen och meddela att du utgår från att din plats finns kvar. Jag vet inte riktigt vilken situationen är eller hur man anmäler sig, men att enbart kontakta någon per telefon och utge sig för att vara någon annan bör inte vara tillräckligt för att ge rättsverkningar. Du ska även göra en polisanmälan om urkundsförfalskning mot din kompis. Dels för att jävlas tillbaka, dels för att det kan vara användbart i diskussionen med myndigheten. Meddela även telefonisten att du gjort en anmälan.
Meddelar telefonisten trots allt att du är avbokad ska du be att få bli kopplat till en chef eller ansvarig som där du kan berätta vad som hänt, samt få klarhet i till vilken instans du kan anmäla deras bristande rutiner samt att du utan anledning blivit struken från den plats som var din.