2013-04-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slomoe
Fick du göra pissprov?

Nä och det var ingen av de andra som fick göra heller....
2013-04-03, 23:16
Medlem
Slomoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Never-.Back.-Down
Nä och det var ingen av de andra som fick göra heller....

Okej, tack för svar! Rökte lite för första gången för två veckor sen, var lite orolig att falla på en sån idiotisk grej.
2013-04-03, 23:48
Medlem
Citat:
Okej, tack för svar! Rökte lite för första gången för två veckor sen, var lite orolig att falla på en sån idiotisk grej.

Lugnt säg inget om det och gör det inte igen bara
2013-04-04, 00:01
Medlem
Slomoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Never-.Back.-Down
Lugnt säg inget om det och gör det inte igen bara

Nej, jag lovar
2013-04-04, 01:13
Medlem
Ska mönstra i maj nu och man ska ta med gymnasiebetyg. Dock går jag i trean och det enda skolan ville ge mig var den individuella studieplanen med studievägledarens signatur. Räcker det? Där står det bland annat gymnasiebetygen på de avslutade kurserna. Har förövrigt godkända betyg i de ämnen som krävs.
2013-04-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicish
Ska mönstra i maj nu och man ska ta med gymnasiebetyg. Dock går jag i trean och det enda skolan ville ge mig var den individuella studieplanen med studievägledarens signatur. Räcker det? Där står det bland annat gymnasiebetygen på de avslutade kurserna. Har förövrigt godkända betyg i de ämnen som krävs.

Har du inte kvar betyg ifrån sommaren förra året? Om du har det och sv,Ma och Eng är med i det betyget så ta med det :-)
2013-04-04, 10:14
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicish

Be din klassföreståndare och en lärare till att vidimera en kopia på dina nuvarande betyg.
2013-04-04, 10:32
Medlem
chran508s avatar
När kan man söka till GMU nästa gång? Kommer det hållas antagningar senare i höst?
2013-04-04, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
När kan man söka till GMU nästa gång? Kommer det hållas antagningar senare i höst?

Nästa gmu börjar i januari och du kan ansöka från augusti
2013-04-04, 11:15
Medlem
Citat:
Fick du göra pissprov?

Urinprov gör man däremot på testerna vid förbanden. Håller du på med sånt skulle jag avråda dig att söka jobb på en myndighet.
2013-04-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ammelit
Tack för ditt svar grejen är att det är imorgon testet är och jag funderar på att gå ditt ändå. Men när jag pratade med telefonisten hon sa det var fullt. Det är också samma telefonist hela dagen vill inte ringa mer och göra saken värre känns det som

Nu är det lite för sent för mitt svar antagligen. Men jag var i en liknande situation för ett par-tre år sedan!

Jag hade mitt sista prov i gymnasiet samma dag som min mönstring. Min handledare sa då att han skulle ringa RM och avboka, men det ville inte jag. Samma morgon som testerna visste jag fortfarande inte om han hade avbokat eller inte. Men det hade han tydligen gjort fick jag veta i efterhand. Jag ringde dock RM samma morgon och de sa att jag kunde komma dit ändå. Jag fanns på alla listor och allt gick som smort. I samma veva avskaffades värnplikten och allt blev skit ändå :P.

Men ring dem eller dra dit ändå!! Chansen finns fortfarande.
2013-04-04, 11:25
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.S.I
Nästa gmu börjar i januari och du kan ansöka från augusti
Säker på det? Skickade mail till rekrytering@mil.se och fick följande svar: Du kommer att kunna söka till GMU-omgång 1 från och med den 29 juli fram till 1 september i år. Utbildningen startar sedan i januari 2014.

Fan att man ska få olika svar var man än frågar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in