Citat:
Ursprungligen postat av Asp17
Kan man då utgå från att var 100:e Nm är 1p i betyget?
Ex. Jag drar 700Nm och får en sjua?
varje poäng är inte värd precis 100 skalan är något annorlunda men i runda svängar så är det där det hamnar, jag drog ~750 och fick en 7:a och jag hade aldrig i hela mitt liv testat marklyft innan så för den normaltränade ska det inte vara några problem. Ta i tills du nästan dör är ett hett tips
Citat:
Ursprungligen postat av ft.
Fasen, jag är lite nojjig.
Har sökt till GMU och jag har alltid varit taggad på det, och det är något jag verkligen verkligen vill.
Men vad jag har förstått kan det vara ett problem att ha astma? Jag tar det regelbundet, men när jag får den fungerar jag som vem som helst.
Känns så orättvist om det skulle sätta hinder för mig då jag är fruktansvärt vältränad och har spelat fotboll på elitnivå i flera år (dvs tränat ~8 ggr/veckan i flera år). Tror ni att detta kan bli ett problem, eller kan de överse det eftersom mina fysiska egenskaper ändå är såpass bra?
Scenario: du ligger i ett skyttevärn och FI har spärrat av flyktvägen så ni tvingas att hålla er kvar på plats i väntan på förstärkning, din astma inhalator gick sönder när du fick slänga dig på mage för att ta skydd. Hur länge pallar du utan inhalator i 35grader öken med damm och skit precis överallt?
kan inte mycket om astma och kanske ett dåligt exempel men du måste förstå att du kan hamna i en situation där du måste klara dig utan en viss tid utan att bli en last för dina kamrater..
astma/diabetes och liknande saker ska man vara försiktig med och tänka en extra gång innan man chansar tycker jag.