2013-01-19, 17:19
Medlem
Drdeoos avatar
Kan de se på mönstringen att man har varit misstänkt till brott? Och att det inte blev något mer än så
2013-01-19, 17:27
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Configuration
OK, ska se till att vara där 10 hitta en tidigare resa. Borde ju vara gott med marginal iaf Tack för snabbt svar

Om du har kontaktat regementets adjutant ang hur, vart och när du anländer till orten där du skall genomföra GMU på så kommer dem att med största sannolikhet hämta dig där. Du är nog inte den ända som ska göra GMU som kommer med det tåget.

Lycka till och kör hårt!
2013-01-19, 21:56
Medlem
Ziarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etux
Hur tar man sig dit? Antar att det är för långt att marscha / springa? Hur kommer det sig att Kosta är ett helvete haha?

Bara att läsa namnet Kosta ger ångest än idag. Och det är nog närmare två år sen jag var där. Minns en dag då vi hade regn, snö, hagel och strålande solsken på en förmiddag. Sprang fram och tillbaka på ett område fullt med gammal OXA och stenkross den dagen.

Passa dig för vaktchefen därute, den killen är läskig på riktigt. En kapten som jag glömt namnet på, vi kallade honom alltid för Kapten Hård och hade honom som instruktör i Karlskrona. Kissade på mig varje gång han kom in i korridoren på morgonen för att visitera oss...
2013-01-20, 00:35
Medlem
Nabokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Jag vet men går det ingen buss eller du kan inte fixa hämtning från flottiljen?
Jag mailade Kaptenen om det och han skulle vidarebefordra frågan till sin adjutant, men det var tre veckor sedan och de har inte svarat än.

Är det så att det brukar gå en buss som är special för Gmu? Har kollat runt på lokala bussar men eftersom jag inte vet vad hållplatsen heter så är det svårt
2013-01-20, 02:10
Medlem
Hundredss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Configuration
Har fått besked om att jag inte ska vara vid p4 skövde(markstrid) Utan att jag ska ta mig till kvarn. och i brevet står det att man ska först ta tåget till borensberg och sedan med buss som det står gmu på, till kvarn. Min fråga är då kommer den här bussen rulla titt som tätt från borensberg till kvarn? Man ska ju infinna sig vid 12 och jag har ett tåg som är framme vid 10:45 i borensberg(åker från göteborg). Går det att luska fram hur ofta och när den här gmu bussen går?
Vill ju inte missa den precis så man kommer sent.

Någon som kan ljusa upp mitt problem lite
Tjena!
Jag ska också till kvarn och när du kommer till Borensberg får du ta buss #623, tror den åker var 30:e minut på vardagarna. Jag tar tåget 06:06 från Jönköping så kommer vara framme vid Borensberg vid 10:45 för att vara på den säkra sidan =) Syns där!
2013-01-20, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naboki
Någon som vet hur man tar sig från Luleå Central ut till F21?

Ja, jag pratade med nån rekryt ansvarig som hette Stefan och han berättade att de skulle försöka fixa en buss som väntar på oss och nån skylt där det skulle stå "rekryter". Kul att se att någon mer ska dit.

Någon som vet om det finns någon Facebookgrupp inför F21? Kanske borde fixa ett i så fall?
2013-01-20, 02:53
Medlem
Quiksilverrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundreds
Tjena!
Jag ska också till kvarn och när du kommer till Borensberg får du ta buss #623, tror den åker var 30:e minut på vardagarna. Jag tar tåget 06:06 från Jönköping så kommer vara framme vid Borensberg vid 10:45 för att vara på den säkra sidan =) Syns där!

Har alla fått samma samlingstid eller är det lite varierande?

Ps.
www.facebook.com/Gmu12013Kvarn
2013-01-20, 03:11
Medlem
Hundredss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quiksilverr
Har alla fått samma samlingstid eller är det lite varierande?

Ps.
www.facebook.com/Gmu12013Kvarn
Tack, gick precis med Tror det är 12:00 för alla tippar jag på.
2013-01-20, 03:30
Medlem
Måste man ha 7 i psykologen för att få göra gmu på amf?
2013-01-20, 03:32
Medlem
steffen13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Måste man ha 7 i psykologen för att få göra gmu på amf?

Nej
2013-01-20, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffen13
Nej

Okej tack för svaret! Vet du vad lägsta är? 5?
2013-01-20, 04:24
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironsparrow
För människor som är oroliga över styrketestet (isokai-testet) under mönstringen och bor i Stockholmsområdet:

Både Tekniska museet och Idrottsmuseet, i Stockholm, har en isokai-stång som man kan provdra.

Den räknar ju inte ut vilket bedömning du får (1-9) men du får veta med vilken kraft du drar och hur det känns.

Tillägger att en 9a är över 900 Nm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in