2013-01-19, 12:11
Medlem
Configurations avatar
Har fått besked om att jag inte ska vara vid p4 skövde(markstrid) Utan att jag ska ta mig till kvarn. och i brevet står det att man ska först ta tåget till borensberg och sedan med buss som det står gmu på, till kvarn. Min fråga är då kommer den här bussen rulla titt som tätt från borensberg till kvarn? Man ska ju infinna sig vid 12 och jag har ett tåg som är framme vid 10:45 i borensberg(åker från göteborg). Går det att luska fram hur ofta och när den här gmu bussen går?
Vill ju inte missa den precis så man kommer sent.

Någon som kan ljusa upp mitt problem lite
2013-01-19, 12:25
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Configuration
Har fått besked om att jag inte ska vara vid p4 skövde(markstrid) Utan att jag ska ta mig till kvarn. och i brevet står det att man ska först ta tåget till borensberg och sedan med buss som det står gmu på, till kvarn. Min fråga är då kommer den här bussen rulla titt som tätt från borensberg till kvarn? Man ska ju infinna sig vid 12 och jag har ett tåg som är framme vid 10:45 i borensberg(åker från göteborg). Går det att luska fram hur ofta och när den här gmu bussen går?
Vill ju inte missa den precis så man kommer sent.

Någon som kan ljusa upp mitt problem lite

Har svårt att tro att det finns en GMU buss som går dagligen. Antagligen kommer den vänta vid tågstationen på att alla ska komma. Det gjorde den för oss i Boden i alla fall.
2013-01-19, 12:34
Medlem
Configurations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteRampage
Har svårt att tro att det finns en GMU buss som går dagligen. Antagligen kommer den vänta vid tågstationen på att alla ska komma. Det gjorde den för oss i Boden i alla fall.
OK, ska se till att vara där 10 hitta en tidigare resa. Borde ju vara gott med marginal iaf Tack för snabbt svar
2013-01-19, 13:00
Medlem
Har en fråga: Har väldigt dålig syn, dock har jag med glasögon fullgod syn. Min fråga är om man kan bli spanings eller underrättelse soldat fast man måste bära glasögon tack på förhand!
2013-01-19, 13:13
Medlem
Finns en grupp nu för er som ska genomföra gmu 1 på LedR Enköping https://www.facebook.com/groups/155596941254779/?refid=17
2013-01-19, 13:42
Medlem
Sett många som tycker det har varit svårt hos psykologen på mönstringen. Vad är det man pratar om? ens liv?
Ställer psykologen några dilemman för att se hur man klara stress och press? Hur lång tid tar ett samtal? Vad är det som gör det så svårt??

Någon som kan berätta hur det gick till er er? Tack på förhand!!
2013-01-19, 14:17
Medlem
För människor som är oroliga över styrketestet (isokai-testet) under mönstringen och bor i Stockholmsområdet:

Både Tekniska museet och Idrottsmuseet, i Stockholm, har en isokai-stång som man kan provdra.

Den räknar ju inte ut vilket bedömning du får (1-9) men du får veta med vilken kraft du drar och hur det känns.
2013-01-19, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 0scarr
Sett många som tycker det har varit svårt hos psykologen på mönstringen. Vad är det man pratar om? ens liv?
Ställer psykologen några dilemman för att se hur man klara stress och press? Hur lång tid tar ett samtal? Vad är det som gör det så svårt??

Psykologen tittade på mina papper som jag hade med mig innan, CV osv, frågade hur jag levde nu vad som hände i livet, hur familjen såg ut, vänner, arbetet, hur arbetet påverkar mitt liv, hur jag hanterar situationer som kan uppstå i livet, värsta händelsen som hänt i mitt liv, om jag haft några ledarinslag i mitt liv, fråga om skolan, betygen, vad jag är sugen på att göra "förutom" FM, vem jag kan prata med som jag litar på, hur jag ställer mig inför att faktiskt vara beredd på att ta någon liv, skjutvapen, vad jag gör på fritiden osv.
2013-01-19, 15:10
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naboki
Någon som vet hur man tar sig från Luleå Central ut till F21?

Jag vet men går det ingen buss eller du kan inte fixa hämtning från flottiljen?
2013-01-19, 15:20
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gibfel
Soldater som utbildats på K3 i LBB och Und har inte någon rättighet att kvittera utbildningstecknet, de anses inte förtjäna utbildningstecknet "JÄGARE".
Som tilldelad jägarbågen efter år 2001 så skulle jag bara säga två ord till den eller dem som vill förvägra mig och mina kamrater vad vi rättmätigt förtjänat: sug röv. Detsamma gäller förstås även baskern.
2013-01-19, 15:40
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:

Hon försöker leta fram alla dina svagheter och obekväma åsikter. Du gör bäst i att inte uttrycka dig politiskt ocg försöka var så normal som möjligt
2013-01-19, 17:15
Medlem
aNKones avatar
Citat:

Precis det som Etux skriver.
Mig frågade han mycket om vad som har format mig till den person jag är idag. Hur jag såg på att ta order från någon, familj, vänner, förhållanden ja.. allt du kan tänka dig egentligen.

Hur man har haft det i skolan: Om du varit mobbad, om du trivdes, hade du bra klasskamrater, var du populär i skolan? Etc.

Mitt samtal tog 10-15 minuter, medan jag vet vissa som det tog uppemot 40 minuter. Det beror väl lite på hur de anser att du är som person, och hur mycket dom vill rota runt i huvudet på dig.

Det svåra är förmodligen att folk generellt svarar på saker som väger tungt. Hur ofta och mycket de dricker, Politisk åsikt, att de inte vill fortsätta efter genomförd GMU och så vidare. Framhäv dina goda egenskaper helt enkelt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in