2013-01-13, 17:04
Medlem
Y.N.W.A.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin_jmp
Grejen är just den att du måste ha kunskaper som personen ovan skrev, men eftersom du inte har kryssat i att du har dem så kommer du inte ens bli kallad till mönstring. Så ja du gjorde fel du borde ha kryssat för att du hade gymnsiebetyg istället!
Rätta mig gärna om detta är fel.

Men jag skrev i frågan om vad jag gjort det senaste halvåret att jag studerade och i att jag är godkänd i matte a, svenska a. samhällskunskap a och de andra, för det är jag men det vara bara den frågan med avklarad utbildning som jag svarade grundskola på :-)
2013-01-13, 17:23
Medlem
En liten snabb fråga till er som redan gjort/gör GMU!

Jag ska på bröllop under min GMU å vad jag förstår så ska ledighet inte vara något problem men finns det chans att man får låna en fräsig permissionskostym till bröllopet?
2013-01-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y.N.W.A.
Men jag skrev i frågan om vad jag gjort det senaste halvåret att jag studerade och i att jag är godkänd i matte a, svenska a. samhällskunskap a och de andra, för det är jag men det vara bara den frågan med avklarad utbildning som jag svarade grundskola på :-)
För säkerhets skull, ring RM på Måndag och fråga hur det ligger till.
2013-01-13, 18:37
Medlem
Badassoverheres avatar
Någon som vet när antagningsbrev /sms skickas ut för GMU 2? Har hört både början och mitten av januari. Börjar att bli lite nojig nu..
2013-01-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassoverhere
Någon som vet när antagningsbrev /sms skickas ut för GMU 2? Har hört både början och mitten av januari. Börjar att bli lite nojig nu..

"Antagningsbeskeden skickas ut via sms och brev från och med den 15 januari 2013. Du kan få besked om du har blivit antagen till utbildningen fram till utbildningen startar."

Taget från RMs sida.
2013-01-13, 20:46
Medlem
Quiksilverrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfmama1
"Antagningsbeskeden skickas ut via sms och brev från och med den 15 januari 2013. Du kan få besked om du har blivit antagen till utbildningen fram till utbildningen startar."

Taget från RMs sida.

Du kan slappna av, Jag har ännu inte fått mitt SMS/brev om besked för antagning till GMU 1 och väntar fortfarande otåligt trots att det bara är 2 veckor kvar till inryck så Fetstilt stämmer helt klart.

mvh
2013-01-13, 21:03
Medlem
Skall man inte få något mer brev innan man rycker in? En vägbeskrivning till regementet och en packlista vore inte fel. Det börjar ju att dra ihop sig.
2013-01-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabelberg
Skall man inte få något mer brev innan man rycker in? En vägbeskrivning till regementet och en packlista vore inte fel. Det börjar ju att dra ihop sig.

Kompanierna brukar skicka ut det ett litet tag efter ni fått antagningsbeskedet.
2013-01-13, 21:55
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmupp
En liten snabb fråga till er som redan gjort/gör GMU!

Jag ska på bröllop under min GMU å vad jag förstår så ska ledighet inte vara något problem men finns det chans att man får låna en fräsig permissionskostym till bröllopet?

Ledigt kan du få om du meddelar detta i god tid, inte en vecka innan. Dessutom är det INTE värt att ta ledigt. På bara 2 timmar har du missat väldigt mycket.

Och nej, rekryter får inte permissionskostym förutom M90 slät om dina befäl tillåter detta.
2013-01-13, 22:04
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteRampage
Ledigt kan du få om du meddelar detta i god tid, inte en vecka innan. Dessutom är det INTE värt att ta ledigt. På bara 2 timmar har du missat väldigt mycket.

Och nej, rekryter får inte permissionskostym förutom M90 slät om dina befäl tillåter detta.

Finns väl någon vecka som finns till för att man ska ta igen saker om man missat något, individuella veckan eller vad den heter? Om man nu inte har missat något vad gör man denna vecka? Om man skulle behöva vara ledig en dag mitt i veckan så känns det som att man ska sikta på denna vecka?
2013-01-13, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snabelberg

Jag fick mitt brev i torsdags tror jag. Ska genomföra min GMU i Karlskrona.
2013-01-13, 22:26
Medlem
Dramatistens avatar
När man ska göra prövningarna så står det att man ska ha med sig betyg certifikat. Räcker det att man tar med sig sin studieplan signerad av syv? Går sista på gymnasiet.

Förresten ni som ska rycka in vad gjorde ni för fystester på antagnings prövningen? Kan ni dela med er?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in