2012-11-30, 14:30
Medlem
Welpuos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andre.den
Ok.

Jag har också sökt dit ifall något skulle hända med K3. Ska mönstra den 7 december. Blir väll bara samtal med YV, ev cykel- och styrketest.

/André

Sweet! Var ska du mönstra? Jag gör det i Stockholm den 12:e.
2012-11-30, 14:45
Medlem
felpost
Senast redigerad av Mr.high 2012-11-30 kl. 15:16. Anledning: felpost
2012-11-30, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Nee har sökt LV6 och P4, hoppas på att bli förare Riktigt skönt att veta att man åtminstonde kommer in på sitt andraval. Har P4 som förstaval och där var det 24 platser på 40 preliminära.

Roligt! Jag tror vi två sökte exakt samma! Fast jag vänder på det och gör LV6 som förstaval istället.
Då kanske vi ses då..kanske!
2012-11-30, 15:51
Medlem
frågan lär ha ställts innan men kör den ändå? finns det någon risk med att kryssa i max på alla? typ att dom sorterar bort folk som ljuger. antar att det inte finns eftersom det hade varit sjukt skumt men vill vara på den säkra sidan
2012-11-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidinho
frågan lär ha ställts innan men kör den ändå? finns det någon risk med att kryssa i max på alla? typ att dom sorterar bort folk som ljuger. antar att det inte finns eftersom det hade varit sjukt skumt men vill vara på den säkra sidan

Antar att du syftar på internet "testet"?

Läs frågan, den är dumt ställd, de vill ju att du ska uppskatta din kondition med dem du känner etc..

Mina kompisar är jävligt svaga, så det är ju inte att ljuga när jag säger att jag är "väldigt stark"?
2012-11-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andre.den
God morgon!

Ringde RM och enligt han jag pratade med (som var väldigt trevlig) så såg det ut som att 105 personer har sökt till K3, och att K3 nu har utökat antal platser till 105 personer. Så alla som har behörighet och sökte blir antagna om poliskontrollen går igenom. Nästa vecka på onsdagen skulle de börja med det arbetet och börja då skicka ut antagningsbesked. Så är man första personen som går igenom polisregistret borde det betyda att man till och med kan få besked nästa vecka eftersom ingen utvärdering kring mönstringsresultaten sker (då alla 105 som sökt har grundkraven)

Lite oklart skrivet men nu är det bara att vänta!!!

--
Hälsningar, André

Nästan så att man ångrar att man inte sökte till K3 istället. Jag trodde det skulle bli hårdare konkurrens... Jaja, det blir säkert bra ändå!
2012-11-30, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jollish
Nästan så att man ångrar att man inte sökte till K3 istället. Jag trodde det skulle bli hårdare konkurrens... Jaja, det blir säkert bra ändå!

Du kan alltid ringa och se om det går att ändra sig, är ju inte helt omöjligt!
2012-11-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Welpuo
"Småsaker" räknas inte. Saker som fortkörning etc etc är ingenting folk ryggar tillbaka på så länge det inte hänt 16ggr på ett år.

.... och om det mot förmodan hänt 16 ggr på ett år? .....

Skämt å sido! Var på älvsjömässan idag och snacka lite med gubbarna och grabbarna där. Trevligt folk! Även om man redan visste det mesta.
2012-11-30, 16:53
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangew
Roligt! Jag tror vi två sökte exakt samma! Fast jag vänder på det och gör LV6 som förstaval istället.
Då kanske vi ses då..kanske!

Det gör vi nog för har du valt LV6 i förstahand så har du ju i praktiken kommit in Har du valt nån inriktning typ förare eller logistiker?
2012-11-30, 20:12
Medlem
Känns som att man bor i denna tråd..... men helvete vad taggad jag är inför GMU. Detta tagg är svårtoppat i mitt liv. En blogg inför GMU känns lite gay men måste skriva av mig.. Ber om ursäkt ifall någon stör sig på dessa "inför-gmu träningsjournaler."

Ben & rygg idag. Pumpade knäböj, benpress och legcurl. Blir att köra med 5 kg tung väska och ställa sig upp på en bänk, den där obligatoriska övningen man gör på mönstringen / jägartest. Och sen öka vikten successivt tills man slut är på 20/25. Sprang också en 20 min med högt tempo. Målet är att klara av milen på 48 min tills april / maj. Det känns bra. Ryggen fick sig en omgång också men måste verkligen börja köra marklyft. Någon som har tips på marklyfts testet som kommer på mönstringen? Man ska ju dra med så mycket kraft som möjligt, eller? Hur får man bästa resultat?

Enda testet man känner att man absolut inte kommer kunna träna inför är IQ/datortestet. Enda testet som jag absolut inte ser fram emot då jag aldrig tyckt om frågorna som brukar komma.

Kan man förvänta sig ett sådant här speech i GMU?
http://www.youtube.com/watch?v=00TG9_oyrI4

I'm out.

/Axel
2012-11-30, 20:34
Medlem
mpms00s avatar
För den som är intresserad kan jag meddela att 3:e sjöstridsflj inriktning sjöstrid gruppbefäl/marinen har 15 platser och 33 sökande.

4:e samma inriktning 10 platser, 24 sökande.
2012-11-30, 21:01
Medlem
oRuses avatar
Varför vill folk vara anställd Skyttesoldat?
Jag förstår att man förut ville göra lumpen skyttesoldat då det var mycket pang pang och så vidare, man kunde palla 11 månader, men varför vill någon i nuläget ha det som sitt heltidsarbete? Kan någon förklara vad det är som lockar?

Jag menar, på andra kompanier så får du diverse utbildningar som faktiskt kan ge någonting när du väl slutar (Ja, de flesta slutar ganska fort). Du kan få lastbilskort, adr, truckutbildningar, sjukvårdsutbildningar ja beroende på vad man är intresserad av och vad som är relevant för din tjänst

Syttesoldat - varför vill ni? vad har ni för förväntningar? hur länge tror du att du stannar i denna tjänst som ditt heltidsarbete?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in