Citat:
Ursprungligen postat av ufotroende
Kan någon förklara för mig vad för sorts bidrag denna patetiska tråd av avundsjuka syftar på, som kan få mig att köpa en fin bmw/audi?
Hur kan jag få soc att senare fortsätta skicka dessa bidrag trots att jag köpt en fin bmw?
Undrar också vilket slags bidrag som ger tillräckligt med pengar för en bmw,försäkring till den, bensin, service/delar osv...
Citat:
Ursprungligen postat av flashbock
Japp, Då har du hittat livets nöjen. Men andra har inga strävan efter jordiska nöjen/jordiska begär. Istället är de mer andliga eller deprimerade. De är programmerade att försörja släkten och konstant känner invandrarna press att skicka pengar till de som de känner.
Din pappa eller mamma är säkert rik. Du bor säkert i en mellan stor SVENSK stad. Det finns jobb där du bor. Du och dina blatte-kompisar är säkert delvis försvenskade.
Visst är det så att många skickar ner pengar till familjerna, så var det för min familj i början när vi kom till Sverige.
Man handlade nya teknik och mode prylar som vi skickade ner eller tog med oss till släktingarna men detta slutade då man insåg att man inte kom nå vart på det viset.
Nej min mamma o pappa kom hit med en väska var och knappt tusen kronor i fickan, idag är vi dock långt ifrån det vi var när vi kom hit.
Flyttar snart till skärgården vilket jag ser fram emot, men nu bor jag fortfarande i mina älskade höghus i orten där jag växt upp med mina barndomsvänner som dels är lite försvenskade vilket beror på att området jag bor i har lite mer svenskar än andra orter och vårat "rinkebysvenska" är lite annorlunda och uppskattat av svenskar

.