2010-10-21, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hikohiko
Ett råd till TS; istället för att skriva massa skit i flashback kanske du kan jobba lite mer eller utbilda dig så du får bättre jobb och därav bättre lön.

Det går ju inte fattar du väl. Det är ju invandrarnas fel att de inte är högavlönade överläkare hela bunten.
Citera
2010-10-21, 21:32
Medlem
19109216s avatar
Ett exempel på hur invandrare får pengar:

http://www.youtube.com/watch?v=tYtl7hUzIM8&feature=player_embedded

Citera
2010-10-24, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MDMF
Något jag stör mig på är följande: Unga invandrare i åldrarna 15-25 som glider runt som världens stekare. De kör BMW/Audi, har senaste smartphone modellen, bär märkeskläder så som Canada Goose-jackor och Ralph Lauren piké undertill. Har senaste timberland kängorna eller lacoste snikers... Ja ni vet väl själva denna stereotyp bild, lägg dessutom till någon glittrande halskedja samt en märkesklocka runt handleden...

Jag själv jobbar, och har efter hyran kvar ~8000 att leva på i månaden, inte fan har jag råd med detta. Jag kör 15 år gammal saab och får noga prioritera mina inköp och nöjen. Ändå ser jag mycket, mycket sällan någon ur ovan nämnda kategori stående bakom kassan på ICA, eller sittandes i en postbil? Frågan är då, hur i helvete kan de ha råd med detta, och vart får de sina pengar ifrån?

Stölder och bidrag eller?

Hahahahahhahahahaahahahahahahah DU ÄR EN STOR CLOWN!!

OTIPPAT NOG!!! Så har du "SD 2014" som signatur. Pajas.

Och givetvis frågar du om det är "bidrag" eller "stölder". Finns ju svenskar som glider runt så med så vad försvann det andra exemplet? Och bidrag? Är du bränd eller?

Och varför måste de ens stå bakom kassan på ICA? Intressant att du tar det mest omöjliga exemplet och eftersom Du inte har sett de på just ett ICA-jobb på landet där du bor, så är det "No way, de måste få bidrag. Finns ju absolut inga andra jobb."

Även föräldrar som kanske redan är rika och är generösa? Släkt som oftast är gigantisk? Finns många orsaker. Lite typiskt en korkad SD-anhängare att ta det simplaste för att vara grov, "bidrag, stöld - han har ju inget jobb?"

...Patetiskt.
Citera
2010-10-26, 02:33
Medlem
CAXAPs avatar
man ser det man inte vill se. jävla white trash
Citera
2010-11-13, 22:28
Medlem
Crow31s avatar
Det finns svenskar med mycket pengar i 25årsåldern. Vart får de sina pengar ifrån? Antar att den frågan inte riktigt passar med trådens främlingsfientliga syfte: nämligen att utmåla alla invandrare som tjuvar och kriminella.

Patetiska svin..
Citera
2010-11-13, 22:31
Medlem
Citat:
Något jag stör mig på är följande: Unga invandrare i åldrarna 15-25 som glider runt som världens stekare. De kör BMW/Audi, har senaste smartphone modellen, bär märkeskläder så som Canada Goose-jackor och Ralph Lauren piké undertill. Har senaste timberland kängorna eller lacoste snikers... Ja ni vet väl själva denna stereotyp bild, lägg dessutom till någon glittrande halskedja samt en märkesklocka runt handleden...

Jag själv jobbar, och har efter hyran kvar ~8000 att leva på i månaden, inte fan har jag råd med detta. Jag kör 15 år gammal saab och får noga prioritera mina inköp och nöjen. Ändå ser jag mycket, mycket sällan någon ur ovan nämnda kategori stående bakom kassan på ICA, eller sittandes i en postbil? Frågan är då, hur i helvete kan de ha råd med detta, och vart får de sina pengar ifrån?

Ja, alla invandrare är rika, glider runt som stekare och dem får allt genom att begå brott. Next topic.
Citera
2011-02-10, 23:23
Medlem
Citat:

De sliter som odjur med, tex sälja sprit,droger,stula ting o sen kan de ha deltidsjobb som pricken över i't
Citera
2011-02-11, 02:00
Medlem
Flashback2010s avatar
Så här ser det ut för många av mina vänner,ink mig

Vi kan ta en familj på 6 pers
2 päron och 4 ungar

päronens lön efter skatt " 30 tusen"
Barnen har flyttat hemifrån och alla är vanliga knegare
4 barn 15 tusen kr efterskatt gånger 4 = 60 tusen kr

60 + 30 =90 tusen kr

NU har 6 personer 90 tusen varje månad att dela på
varje barn lämnar ca 3-5 tusen till sina föräldrar och päronen lägger pengarna under mattan
"ifall ett av barnen behöver köpa en bil" då kommer dessa pengar upp, alla betalar för den, men bilen är enbart den som har "köpt"bilen, men alla hjälper till och betala den
nästa gång så vill kanske barn nr 2 ha en bil, då lägger alla fram pengar till bilen

Päronen e gamla 45+,
dessa saker gör dom inte

1, dricker " har ni sett på bolaget varje fredag efter lön, hur många flaskor svenskar spenderar på sprit?"

2, de reser inte på en massa sketna weekend resor, redan kostar 300 kr, men hela resan går på minst 3000 kr per person

3, de flesta invandra familjer, firar inte sina barns födelsedagar, inga dyra presenter
4.mc donald är typ där alla blattar äter, man äter inte ute 4-5 gånger i veckan , man tar med MATLÅDA
5, man stor handlar

Se blatte föräldrarna som en Akassa, man ger de lite av sin lön varje månad,
och när man behöver e bil, lägenhet, etc.. då slänger mamman fram alla pengar

men svensken, skall ha sina pengar för sig själv
skapar inte en nätverk med familjen, vid "dåliga tider"

Jag är arbetslös
och jag är ganska dyr i drift
men endå så har jag mer pengar i fickan än vad många arbetare har
dyra märkes kläder
kejsarlänk, 100 gram+
och ett par ringar
jag betalar inte för

bilen
bensin
reparationer
försäkringar
cigaretter av 10 paket , 8 av de köper mamma/pappa
kläder "köper mycke stöldgods, eftersom det är dyra kläder, och jag är inte villig och betala 5000 kr+ för en jacka" Helt nya jackor haglöfs etc.. för 1000 kr, men prislappen på och allt

"nej, min mamma o pappa bor i en insatslägenhet"
och alla mina syskon har flyttat till eget
det är somalier ni pratar om, att de bor 200 pers i en 2a
mamma, pappa bor i en 4
alla mina sykorn bor i 3or
förutom en av de, h?n bor i en 2a

Mitt råd till er svenskar är
Dela med dig till familjen, du kan behöva hjälp en dag
då kan du få hjälp med högt huvud," det har du betalat innan"
Senast redigerad av Flashback2010 2011-02-11 kl. 02:04.
Citera
2011-02-11, 03:36
Medlem
Stella-Mariss avatar
Som gammal "invandrare" som ägt några olika företag i olika brancher måste jag säga: Fuck you jäva invandrarnegativa.Att ni sitter på era arselen och väntar på alfakassan är inte mitt jävla problem.

Ooch byt ord för invandrare. Att vandra är någonting som man gör. Har man kommit hit så harman vandrat färdit...
Citera
2011-02-11, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback2010
Så här ser det ut för många av mina vänner,ink mig

Vi kan ta en familj på 6 pers
2 päron och 4 ungar

päronens lön efter skatt " 30 tusen"
Barnen har flyttat hemifrån och alla är vanliga knegare
4 barn 15 tusen kr efterskatt gånger 4 = 60 tusen kr

60 + 30 =90 tusen kr

NU har 6 personer 90 tusen varje månad att dela på
varje barn lämnar ca 3-5 tusen till sina föräldrar och päronen lägger pengarna under mattan
"ifall ett av barnen behöver köpa en bil" då kommer dessa pengar upp, alla betalar för den, men bilen är enbart den som har "köpt"bilen, men alla hjälper till och betala den
nästa gång så vill kanske barn nr 2 ha en bil, då lägger alla fram pengar till bilen

Päronen e gamla 45+,
dessa saker gör dom inte

1, dricker " har ni sett på bolaget varje fredag efter lön, hur många flaskor svenskar spenderar på sprit?"

2, de reser inte på en massa sketna weekend resor, redan kostar 300 kr, men hela resan går på minst 3000 kr per person

3, de flesta invandra familjer, firar inte sina barns födelsedagar, inga dyra presenter
4.mc donald är typ där alla blattar äter, man äter inte ute 4-5 gånger i veckan , man tar med MATLÅDA
5, man stor handlar

Se blatte föräldrarna som en Akassa, man ger de lite av sin lön varje månad,
och när man behöver e bil, lägenhet, etc.. då slänger mamman fram alla pengar

men svensken, skall ha sina pengar för sig själv
skapar inte en nätverk med familjen, vid "dåliga tider"

Jag är arbetslös
och jag är ganska dyr i drift
men endå så har jag mer pengar i fickan än vad många arbetare har
dyra märkes kläder
kejsarlänk, 100 gram+
och ett par ringar
jag betalar inte för

bilen
bensin
reparationer
försäkringar
cigaretter av 10 paket , 8 av de köper mamma/pappa
kläder "köper mycke stöldgods, eftersom det är dyra kläder, och jag är inte villig och betala 5000 kr+ för en jacka" Helt nya jackor haglöfs etc.. för 1000 kr, men prislappen på och allt

"nej, min mamma o pappa bor i en insatslägenhet"
och alla mina syskon har flyttat till eget
det är somalier ni pratar om, att de bor 200 pers i en 2a
mamma, pappa bor i en 4
alla mina sykorn bor i 3or
förutom en av de, h?n bor i en 2a

Mitt råd till er svenskar är
Dela med dig till familjen, du kan behöva hjälp en dag
då kan du få hjälp med högt huvud," det har du betalat innan"

Vilket land är du ifrån om man får fråga?
Tvekar på det du säger om utflyttade familjemedlemmar.
Ifall päronen arbetar och bor själva så ger man dom inte pengar, säkerligen tvärtom ifall man nu har hjärta att ta pengar från dom.

Man har ett eget hushåll och 15000 - 3-4000 är inte mycket om man bor själv.

Osar skumt här..
Citera
2011-02-11, 15:21
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Osar skumt här..

Du som är blatte borde väl visa lite solidaritet med dina blattebröder?
Citera
2011-02-11, 15:43
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Varför tror ni att vi har världens näst högsta skattetryck i Sverige, när vi samtidigt har en vård, skola, rättsväsande, polis och räddningstjänst som går på knäna - samt urusla löner för övriga kommunalanställda?

Länge leve mångkulturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in