Citat:
Ursprungligen postat av MDMF
Något jag stör mig på är följande: Unga invandrare i åldrarna 15-25 som glider runt som världens stekare. De kör BMW/Audi, har senaste smartphone modellen, bär märkeskläder så som Canada Goose-jackor och Ralph Lauren piké undertill. Har senaste timberland kängorna eller lacoste snikers... Ja ni vet väl själva denna stereotyp bild, lägg dessutom till någon glittrande halskedja samt en märkesklocka runt handleden...
Jag själv jobbar, och har efter hyran kvar ~8000 att leva på i månaden, inte fan har jag råd med detta. Jag kör 15 år gammal saab och får noga prioritera mina inköp och nöjen. Ändå ser jag mycket, mycket sällan någon ur ovan nämnda kategori stående bakom kassan på ICA, eller sittandes i en postbil? Frågan är då, hur i helvete kan de ha råd med detta, och vart får de sina pengar ifrån?
Stölder och bidrag eller?
Hahahahahhahahahaahahahahahahah DU ÄR EN STOR CLOWN!!
OTIPPAT NOG!!! Så har du "SD 2014" som signatur. Pajas.
Och givetvis frågar du om det är "bidrag" eller "stölder". Finns ju svenskar som glider runt så med så vad försvann det andra exemplet? Och bidrag? Är du bränd eller?
Och varför måste de ens stå bakom kassan på ICA? Intressant att du tar det mest omöjliga exemplet och eftersom Du inte har sett de på just ett ICA-jobb på landet där du bor, så är det "No way, de måste få bidrag. Finns ju absolut inga andra jobb."
Även föräldrar som kanske redan är rika och är generösa? Släkt som oftast är gigantisk? Finns många orsaker. Lite typiskt en korkad SD-anhängare att ta det simplaste för att vara grov, "bidrag, stöld - han har ju inget jobb?"
...Patetiskt.