Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-10-04, 17:27
Medlem
Mr.Kanakes avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7892754.ab
http://skillingaryd.nu/nyheter/manga-djur-dodade

Hur tänker dessa aktivister nu när det springer minkar och blir påkörda. De som klarar sig kommer att förstöra djurlivet för många andra djur och många kommer att svälta ihjäl.
Citera
2010-10-04, 17:31
Medlem
emdens avatar
Minkarna kommer inte överleva i det vilda, men det gör dom förstås inte inne på farmen heller, jag förstår inte varför man ska ha minkar i bur och dom inte kan få gå lite friare som på bilderna där dom rymt men är inne i en inhägnad i skyllingaryd-tidningen.

Jag känner ingen som köper ägg från bur-höns men minkar kan man ha i bur, sen känner jag väl ingen som har en minkpäls heller men.

Ska man föda upp djur ska dom inte bo i bur, dom som gör sånt härs mål är väl allt som oftast att man inte ska föda upp djur alls dock.
Senast redigerad av emden 2010-10-04 kl. 17:33.
Citera
2010-10-04, 17:32
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kanake

Hur tänker dessa aktivister nu när det springer minkar och blir påkörda. De som klarar sig kommer att förstöra djurlivet för många andra djur och många kommer att svälta ihjäl.

Dom tänker väl att det är bättre än minkarnas nuvarande (dåvarande) situation. Är ju inte direkt husdjur de där djuren. Sitta ett gäng i en tråkig bur...

Om jag var mink hade jag hellre kutat runt i skogen en dag och sedan blivit överkörd än sitta inspärrad.
Citera
2010-10-04, 17:33
Medlem
avgns avatar
Det finns en tråd
Citera
2010-10-04, 17:35
Medlem
Eckepeckes avatar
Tycker att själva grejen med att släppa ut minkar för att spara lidande är vrickat. Varför ser djurrättsaktivister det som sin plikt att släppa ut och skydda djur? Dom gör ju vad fan som helst bara för att visa hur duktiga dom är.

Istället för att hålla på och fjanta sig på det här viset skulle dom ju kunna göra som alla andra som vill förändra världen: Bilda ett parti och argumentera för er sak.
Citera
2010-10-04, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avgn
Det finns en tråd
Donde?
Citera
2010-10-04, 17:36
Medlem
Mockens avatar
Citat:

De tänker inte alls, utan bara handlar i ungdomligt oförstånd.
De tror att de gör rätt men orsakar mer lidande för minkarna än om de hade fått bli pälsar, som de är avsedda för.

För att inte tala om minkfarmaren som förlorade upp till åtta miljoner kronor. Tragiskt med dessa sk "djurvänner".
Citera
2010-10-04, 17:37
Medlem
Mr.Kanakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Dom tänker väl att det är bättre än minkarnas nuvarande (dåvarande) situation. Är ju inte direkt husdjur de där djuren. Sitta ett gäng i en tråkig bur...

Om jag var mink hade jag hellre kutat runt i skogen en dag och sedan blivit överkörd än sitta inspärrad.

Jo det kanske dem gör fast nu kommer minkarna att förstöra djurlivet för bra många andra arter. Sen kan jag tycka att det är fel att fortfarande ha minkfarmar fast det rättfärdigar inte att bara släppa ut dom eftersom det skapar mycket mer lidande.
Citera
2010-10-04, 17:38
Medlem
Vinstvittrings avatar
Citat:
Hur tänker dessa aktivister nu när det springer minkar och blir påkörda.

Jag gissar på att de tänker ungefär så här:
Kostnaderna som minkfarmen lider av att alla dessa djur släpps lös och därför inte kan användas i deras industri gör förhoppningsvis att farmen måste lägga ner. De djur som släpps ut anses väl ungefär redan som döda och "offras" på så vis för att inte fler djur skall födas upp och dödas på farmen.
Citera
2010-10-04, 17:41
Medlem
emdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinstvittring
Jag gissar på att de tänker ungefär så här:
Kostnaderna som minkfarmen lider av att alla dessa djur släpps lös och därför inte kan användas i deras industri gör förhoppningsvis att farmen måste lägga ner. De djur som släpps ut anses väl ungefär redan som döda och "offras" på så vis för att inte fler djur skall födas upp och dödas på farmen.

Verksamheten lär vara försäkrad?

Tycker för övrigt minkarna ser ut att vara övergödda på bilderna från skillingaryd.nu som för övrigt verkar ha kraschat, enligt wikipedia så:

Citat:
Minken har en kroppslängd på 30–45 cm lång exklusive svansen på 13–23 cm. Hanen är större än honan; han väger mellan 1–1,5 kg, medan honan vanligtvis väger omkring 0,75 kg.

Djuren på dessa bilder ser snarare ut att väga 3 kilo iaf, men det kanske bara är som det ser ut, annars visar det ju på att dom inte ska hållas i bur.

Tycker minkar ska födas upp på samma villkor som alla andra djur, inte i en bur det vill säga. (och det ska inte höns heller)
Senast redigerad av emden 2010-10-04 kl. 17:43.
Citera
2010-10-04, 17:48
Medlem
Vinstvittrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emden
Verksamheten lär vara försäkrad?

Jo, det är sant. Men det borde väl bli en ganska stor kostnad för självrisk på en sådan försäkring.

Sen bör väl försäkringar bli dyrare och dyrare för sådan här verksamhet ju oftare liknande aktioner genomförs? Försäkringsbolagen kanske ställer högre och högre krav på säkerhet hos farmerna för att få teckna försäkring vilket också leder till högre kostnader.
Citera
2010-10-04, 17:50
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Jo det kanske dem gör fast nu kommer minkarna att förstöra djurlivet för bra många andra arter.
Vilka arter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in