2010-10-04, 15:15
Medlem
"Hösten 2010. Det blåser en isande kall vind över Sverige, vi har fått in ett starkt främlingsfientligt parti i vår riksdag. Men ur frustration föds kreativitet. Hiphop-kollektivet Ayla (Stor, Mohammed Ali, Carlito, Mack Beats), gruppen HighWon (Ison, Fille, Sabo, Hoosam och Aleks) och sångaren I-Smile går samman i gemensamma låten "Det Nya Sverige" för att understryka att vi är fler, vi är starkare och vi kommer aldrig acceptera rasism och diskriminering"

Sprider dom verkligen ut rätt budskap via den här låten? Massa invandrare som klagar på Sverige och anser SD som dom "onda"

http://www.youtube.com/watch?v=FYUqaCI_UVA
Citera
2010-10-04, 15:22
Medlem
Fick iaf mig att känna mig ännu mer stolt över min röst på SD.
Citera
2010-10-04, 15:30
Medlem
Sergeant.Hills avatar
Vilket jävla skit.

Det enda den här låten gör är att stärka vi- och dom känslan.
Citera
2010-10-04, 15:31
Medlem
Gäsp. Kan ju inte direkt påstå att jag känner igen mig i detta "nya" Sverige, eller förstå vad som är så lockande med sunkig, destruktiv och samhällsomstörtande ghettokultur från förorten. Slutade lyssna på den intetsägande låten så fort jag hörde något om "vi slänger stenar"... jotack det tror jag det
Citera
2010-10-04, 16:57
Medlem
Diseaseds avatar
Utan att ens lyssna på låten så avfärdar jag det som mångkulturvurmande kosmopolitskit.
Citera
2010-10-04, 18:03
Bannlyst
Gav mig bara mer anledningar att rösta på SD, jävlar vilka trash som har skapat den där låten.
Citera
2010-10-04, 18:14
Medlem
NyanNyans avatar
"Vem var det som fucking rösta?" var ju kul iaf.
Citera
2010-10-04, 18:51
Medlem
Skogsvattes avatar
Ibland är det oerhört svårt att stå stark inför den verklighet vi lever i idag.

"Det är ont mot gott. Det är vi mot dom".
Citera
2010-10-04, 18:58
Medlem
Det vore intressant ifall Sverigedemokraternas motståndare någon gång motiverar varför dem tycker att partiet är rasistiska.
Citera
2010-10-04, 18:59
Medlem
Det nya Sverige är att allt fler håller med SD. Det finns ju klara bevis, de är ju inne nu. SD växer sig starkare och fler och fler börjar fatta.
Citera
2010-10-04, 19:06
Medlem
Aftonbladets kampanj "Vi gillar olika" är verkligen ett uttryck för medelklassens nedlåtande attityd mot arbetarklass och underklass. Sakine Madon skrev en krönika om det i Expressen att inte en enda journalist med invandrarbakgrund är verksam på Aftonbladet:
"Medelklassen säger åt underklassen att visa tolerans".
Precis, det är inte medelklassen som bor i förorten och inte behöver hantera de problem som följer i de misslyckade integrationens kölvatten.
Jag äcklas verkligen över den hycklande Medelklass-Vänstern och deras fiiiina tolerans för mångfald.
Citera
2010-10-04, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Aftonbladets kampanj "Vi gillar olika" är verkligen ett uttryck för medelklassens nedlåtande attityd mot arbetarklass och underklass. Sakine Madon skrev en krönika om det i Expressen att inte en enda journalist med invandrarbakgrund är verksam på Aftonbladet:
"Medelklassen säger åt underklassen att visa tolerans".
Precis, det är inte medelklassen som bor i förorten och inte behöver hantera de problem som följer i de misslyckade integrationens kölvatten.
Jag äcklas verkligen över den hycklande Medelklass-Vänstern och deras fiiiina tolerans för mångfald.

Precis, det är aldrig bra att lägga hyckleri som grund när man bygger ett land.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in