2010-10-04, 19:48
Medlem
Bonzo666s avatar
Suck...

Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
"Hösten 2010. Det blåser en isande kall vind över Sverige, vi har fått in ett starkt främlingsfientligt parti i vår riksdag. Men ur frustration föds kreativitet. Hiphop-kollektivet Ayla (Stor, Mohammed Ali, Carlito, Mack Beats), gruppen HighWon (Ison, Fille, Sabo, Hoosam och Aleks) och sångaren I-Smile går samman i gemensamma låten "Det Nya Sverige" för att understryka att vi är fler, vi är starkare och vi kommer aldrig acceptera rasism och diskriminering"

Sprider dom verkligen ut rätt budskap via den här låten? Massa invandrare som klagar på Sverige och anser SD som dom "onda"

http://www.youtube.com/watch?v=FYUqaCI_UVA
Från mitt perspektiv så är politiska budskap i musik klart positivt. En uppenbar nackdel i detta sammanhanget är att:
1.) Jag äter upp Ken Ring om någon av de inblandade har en politisk uppfattning som går över en 12-årings.
2.) Jag äter upp Petter om någon av de inblandade har läst och/eller förstått SD:s partiprogram
3.) Jag äter upp Eye-n-I om någon av de inblandade vet vad som pågår politiskt utöver att det är "rasister i riksdagen" eller något mer än en tanke om att "i förorten e allt phett o rasism e typ bajs".

4.) Om man appelerar till de som står och svajjar mellan SD eller inte så befäster det rätt mycket dumt som SD:are brukar tro om alla invandrare.
5.) Om man vill motverka kalla strömningar utöver väldigt hispiga pk-iter som tror sig ha gjort en fantastisk insats mot nazismen genom att ha klickat på en knapp på facebook eller orkat dra sig ut för en timmes latte-strödd demonstration på plattan, så känns gatstenstrams och semi-efterblivna rim som fel väg att gå.

Så nej. Fel budskap, fel personer fel forum.
Senast redigerad av Bonzo666 2010-10-04 kl. 19:49. Anledning: efterblivenhet
Citera
2010-10-05, 01:01
Bannlyst
finns redan en tråd om denna låten.
https://www.flashback.org/t1315956
Citera
2010-10-05, 01:40
Medlem
brum brums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
"Hösten 2010. Det blåser en isande kall vind över Sverige, vi har fått in ett starkt främlingsfientligt parti i vår riksdag. Men ur frustration föds kreativitet. Hiphop-kollektivet Ayla (Stor, Mohammed Ali, Carlito, Mack Beats), gruppen HighWon (Ison, Fille, Sabo, Hoosam och Aleks) och sångaren I-Smile går samman i gemensamma låten "Det Nya Sverige" för att understryka att vi är fler, vi är starkare och vi kommer aldrig acceptera rasism och diskriminering"

Sprider dom verkligen ut rätt budskap via den här låten? Massa invandrare som klagar på Sverige och anser SD som dom "onda"

http://www.youtube.com/watch?v=FYUqaCI_UVA

Hahaha! Jag njuuuuuuuter fan när jag hör att de vidriga asen blir oroliga.. Va ska de göra? Rappa omkull högervinden... Hahahah..

"är det ert eller vårt land" hahaha.. Vårt såklart..

Dumma jävla babbar!! Fattar ni inte att det är sånt här, ni, det är ER vi hatar och vill bli kvitt..
Citera
2010-10-05, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskendisken
finns redan en tråd om denna låten.
https://www.flashback.org/t1315956

Den här tråden gjordes innan.
Citera
2010-10-05, 11:14
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
4.) Om man appelerar till de som står och svajjar mellan SD eller inte så befäster det rätt mycket dumt som SD:are brukar tro om alla invandrare.

Men precis, det är väl exakt såhär som de som röstar på SD tror att invandrare är.
Total motsatt effekt.
De kanske försökte vara roliga?

För övrigt har jag så svårt för svensk hiphop, men det spelar ju ingen roll.
Vad som spelar roll är att de lyckats dra upp den största klichen någonsin. Grattis.
Senast redigerad av manamanah 2010-10-05 kl. 11:16.
Citera
2010-10-05, 18:56
Medlem
srsbsnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sergeant.Hill
Vilket jävla skit.

Det enda den här låten gör är att stärka vi- och dom känslan.

Skojar du? Det är fan det som SD har gjort sedan de började synas, att göra "vi" och "ni" uppdelning. Så varför skulle inte rapparna också kunna uppmana till att se invandrare som "oss" och svenskar som "er"?

Precis samma skit, och i slutändan kommer det inte leda till någonting bra alls. Borde inte finnas något jävla "vi" och "ni".
Citera
2010-10-05, 21:57
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbsns
Skojar du? Det är fan det som SD har gjort sedan de började synas, att göra "vi" och "ni" uppdelning. Så varför skulle inte rapparna också kunna uppmana till att se invandrare som "oss" och svenskar som "er"?

Precis samma skit, och i slutändan kommer det inte leda till någonting bra alls. Borde inte finnas något jävla "vi" och "ni".

Det borde inte finnas. Men nu är det så naturen ser ut, finns tyvärr inget att göra åt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in