2012-05-21, 10:27
Medlem
bustashots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosoytu
Den andra killen är en aspekt av dig själv du ännu inte integrerat. Två motstridiga åsikter inom dig själv kommer att kriga vilket resulterar i att den nedersta nivån i ditt "fysiska hem" blir ödelagt. Detta hem är din andliga kropp. Den första nivån (chakrat) behandlar överlevnad, fortplantning och stamtillhörighet.

Det kollektiva medvetandet är totalt dominerat av denna första nivå. Ser man på tex media så handlar allt om vilka som dött/risken att dö, sex eller "vi och dom".

Sjävklart kommer du få en ny medvetenhet på denna nivå när striden lagt sig. Din mamma i drömmen är ditt eget högre jag ("higher self") som tröstar dig.

Tack så mycket!
Citera
2012-05-22, 19:59
Medlem
Mankas avatar
Har drömt många drömmar som är berättande. De lär oss hur dynamiken i världen fungerar.

Eftersom det var du som startade slagsmålet så fick du lära dig att det får konsekvenser. Det kan ha varit Gud som gett dig denna dröm för att du skall lära dig något. Konsekvensen av att du ville slå någon var att ditt hus började brinna. I riktiga världen är inte allting direkt men det finns ett fint citat:

"Det du vill att andra människor skall göra för dig, skall du också göra för dem".
Samt:
"Våld föder våld".
Citera
2012-05-22, 20:41
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bustashot
Inatt drömde jag två helt konstiga saker. Som jag aldrig drömt tidigare. Jag drömde först att jag var ute och jag började bråka med en kille, vi utbytte några ord och sedan hoppade jag på honom. Det helade slutade med att jag var totalt sönder misshandlad, knivskuren och väldigt blodig. Jag återvände hem och såg att det hade brunnit i mitt hus, jag sprang in och såg att nedan våningen vart helt förstörd, sprang upp för trappan och där står min mamma och jag bara kramade om henne. Det var flera år sen jag drömde mardrömmar.

Någon som vet vad det här kan betyda? Tacksam för svar.
Tråd sammanfogad med större tråd.

/mod
Citera
2012-05-24, 07:04
Medlem
Judgments avatar
Inatt drömde jag något jobbigt. Jag var på en fest med min bästa polare och vi hade jättekul där. Dagen efter vaknar jag och får syn på att båda har däckat i min säng, men även att min bästa polare har på sig ett par bh:n. Jag väcker honom och frågar varför han har på sig dem för varpå svarar att han tydligen fick till det med någon igår, jag frågar vem det är han var med, då uttalar han namnet på tjejen jag tycker om irl. Vaknade kl 4 inatt med en obehaglig känsla

Någon som kan försöka tolka detta?
Citera
2012-05-24, 12:10
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Inatt drömde jag något jobbigt. Jag var på en fest med min bästa polare och vi hade jättekul där. Dagen efter vaknar jag och får syn på att båda har däckat i min säng, men även att min bästa polare har på sig ett par bh:n. Jag väcker honom och frågar varför han har på sig dem för varpå svarar att han tydligen fick till det med någon igår, jag frågar vem det är han var med, då uttalar han namnet på tjejen jag tycker om irl. Vaknade kl 4 inatt med en obehaglig känsla

Min kompis vet om att jag gillar denna tjej glömde jag nämna och i drömmen blev han avsugen av henne berättade han. Jag har inte haft en dröm som känts så här verklig på länge... Riktigt creepy.
Ursäkta eventuella stavfel i förra inlägget, skrev från mobilen samt dålig sömn pga denna dröm. Skulle vara roligt om någon kunde tolka drömmen
Citera
2012-05-27, 08:42
Medlem
Inatt drömde jag om en skum dröm om en varg. Den såg ut som en klassisk grå varg med genomträngande blick.

Den var ganska vild, men på något sätt ansträngde den sig för att vara så tam att man fick klappa den. Det gick att kommunicera telepatiskt med den för att den skulle hålla sig lugn.

Har sökt runt lite på nätet för mer info, men blir inte klokare. Finns det någon som vet vad varg står för? Skulle underlätta så jag kan tolka min dröm.
Citera
2012-05-27, 16:48
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment

Vad var obehagligt?
Att din kompis som du kanske litar på, fick ihop det med tjejen han vet du gillar?
Eller att tjejen du gillar kanske blev upptagen?

Du kanske är rädd att någon annan ska få tjejen före dig och du kanske har svårt med tilliten till din kompis som vet att du gillar henne.
Citera
2012-05-28, 13:07
Bannlyst
Ni vet när man får sånna "verkliga" drömmar, fast man kan inte kontrollera dom? Utan det är som att man går på autopilot och bara kör på? Hade en sådan dröm inatt.
Det var nästan konstant natt i drömmen, jag hade hört ett larm som gick att man skulle evakuera städer nära kusten. Det åskade och blixtrade den natten, och känslan av att vara där var oroad, och jag trodde att det var domedagen. Och när jag har sådanna drömmar, så känns känslorna verkliga.
Helt verkliga. Vilket gör mina autopilot-drömmar lite obehagliga.

Jag åkte in mot landet i något slags gammaldags tåg, och det var fortfarande natt med blixtar.
När jag är inne så ser jag det. Jag kollar ut mot väst (mot havet) och jag ser något så stort att jag inte kan greppa att det verkligen var verkligt (vilket det inte var).

Det var en stor fena från en val eller et sjöodjur av något slag. Jag var en liten bit in mot land, så den måste varit GIGANTISK, då fenan nådde ända upp till molnen. Det blixtrade och alla såg det, alla blev förskräckta, men ingen panik som tur var.
Jag kände att jag mådde illa, jag bered mig på att dö, så jag ringde hem till familjen för att kolla om dom mådde bra, till min förvåning så var allt bra med dom, dom tyckte det var lite stormigt men all var väl. Dom bor ute vid kusten så jag var tvungen att kolla.
Och när den gigantiska fenan slog emot vattnet så hörde man verkligen hur vattnet lät och dundrade.

Sen så vaknade jag i en annan dröm, att jag föll som en komet ner mot jorden, varpå jag nästan bröt ut i lucid dream, då jag fattade att jag nästan flög, vilket var spännande tyckte jag

Tänk positivt~
Citera
2012-05-28, 19:50
Medlem
imperatrixs avatar
Drömde att jag antecknade latinska ord på ett papper. T.ex. "minne" och andra ord jag inte minns, och ett ord jag inte visste vad det betydde. När jag sedan vaknade letade jag upp vad ordet betydde och det stod för "helvetet". Betyder det någonting?

Befann mig i min skola i drömmen.
Citera
2012-05-29, 12:44
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Som sagt återkommande drömmar

1.

Observationer på himlen, till rymdskepp som lojt återupptar attackerna mot min stad
ifrån förra drömmen, vi trodde att dem hade gett upp.
Eftersom vi bjuder på spärrelds motstånd skickar dem in massförstörelsevapen
som utrotar hela kvarter nära vårt hus.

2.

Jag gör inbrott på min mellanstadieskola om natten, utan att behöva bryta upp någon dörr/fönster.
Utforskar gamla klassrum med nostalgisk besviken utgångspunkt.

När jag ska hem till föräldrahemmet och sova utan att väcka päronen
triggas skolans inbrotts larm, jag försöker hinna undan men massiv skattebetalar
insats av Brandkår, psykvårdare och tidnings reportrar är på plats direkt
och vaktar vid alla utgångarna i jakten på att hitta någon obehörig.

Jag hamnar alltid i förhör på skolgården, jag försöker att förhindra reportrarna
från att skriva om mig och ta bilder.
Senast redigerad av Herr Bökberg 2012-05-29 kl. 12:48.
Citera
2012-05-30, 19:43
Medlem
Kashis avatar
Har haft ganska händelserika och oroliga drömmar på senaste, inte för att jag kommer ihåg allt men det är inte så dimmigt o fluffigt som jag gillar.

1. Fightades med en av mina bästa vänner som jag inte träffat sen i sommras, det slutade med att jag drog ut hans hjärta och krossade det i min hand. Hur sjukt är inte det?

2. Drömde att min kusin, som jag inte heller träffat på ett tag blev anfallen av hästar ganska allvarligt, dom typ hatade honom.

3. Befann mig i det tråkigaste avsnittet av Band of Brothers där jag fick skjuta artilleri mot folk (Alltså inte veta om man träffar bara slänga iväg skott åt fiendehållet).

Inte mycket att gå på men det är något iallafall, inatt drömde jag dock att jag hade en bebis, men det var nog inte min egen utan en gammal god vän som jag inte ens träffat sen han fick ungen.
Det var mysigt men ändå konstigt, spelade iallafall den bästa musiken för detta barn som till slut verkade tycka om den.

Bara underligt, jag brukar drömma helt osammanhängande saker vilket är spänannde, men oftast utan någon verklig ton alls. t.e.x. befinner sig plötsligt i en gammal såg-stuga/lada med Disney karaktärer, ute i skogen och kör flummigt med en bil, ner i diket men tar sig upp osv ganska random.
Citera
2012-05-30, 20:17
Medlem
cirkusclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tydligsynonym
Inatt drömde jag om en skum dröm om en varg. Den såg ut som en klassisk grå varg med genomträngande blick.

Den var ganska vild, men på något sätt ansträngde den sig för att vara så tam att man fick klappa den. Det gick att kommunicera telepatiskt med den för att den skulle hålla sig lugn.

Har sökt runt lite på nätet för mer info, men blir inte klokare. Finns det någon som vet vad varg står för? Skulle underlätta så jag kan tolka min dröm.
Saxat ur Hans Biedermans symbollexikon: I den psykologiska symbolläran är den uppfattningen förhärskande att farliga flockdjur kan bryta in som stäppvargar i själens kulturlandskap och den människa som upplever dem i drömmen står inför uppgiften att kanalisera stora främmande energier vilket inte kan ske utan upplösning av starka spänningar.
C.G Jungs skola anser att bilder av vargar i allmänhet är hänvisningar till otämjda krafter som uppträder lika intelligent som kompromisslöst. Men de hänvisar samtidigt till att detta rovgiriga omedvetna kan överlistas av ett rådigt barn eller en snarfyndig killing och helt visst kan besegras av den store jägaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in