Citat:
Ursprungligen postat av alexian
Jag brukar i regel inte komma ihåg mina drömmar. Men i natt så drömde jag, vad jag tror en en form av ångestdröm. Jag blev jagad av ett helt gäng som sköt med nån form av "maskingevär" (är inte så insatt i skjutvapen

) och blev ihjälsjkjuten av en kille. Men på nåt mysko vis så återuppstod jag...! Samma kille skulle sen döda mig igen. Han stod över mig och med en fot på ryggen och skulle skjuta mig i huvudet. Men han ångrade sig och drog upp mig från marken, och sen flydde vi tillsammans från dom andra och inledde mer eller mindre en flirt (Stockholmssyndromet?)
Jag är singel, har vad jag tycker inget otalt med något ex, och har heller inga känslor för något ex som kanske skulle kunna förklara en sådan dröm.
Är det någon som har en reflektion över detta så vore jag tacksam?
Du skriver "ångestdröm", är det känslan i drömmen?
Ångest kan man få om man är för stressad. Då behövs inte så stora saker för att väcka ångest. Att känna sig jagad som i drömmen kan betyda att det är något du blir stressad av.
Action-film temat får mig att tänka på de oövervinnliga rödhåriga Com Hem tanterna i reklamen.
I så fall kanske det finns en inre konflikt mellan en oövervinnlig omnipotent självbild och insikten av att du inte riktigt räcker till jämt (för i drömmen blir du dödad).
Jag tror du har en positiv förväntan på livet, för drömmen slutar inte i död och tragedi, utan med att du hittar en superhjälte som matchar dig.