2015-07-20, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av punkaren
Har haft återkommande drömmar om flygolyckor. 4 stycken för att vara exakt, inom loppet av kanske 1 månad, varav 2 stycken direkt efter varandra.

I den första drömmen flög vi omkring i Göteborg av nån jävla anledning och efter vi slog i ett träd så fattade hela planet eld. Jag såg elden komma allt närmare mig tills jag blev helt uppslukad av den och under en sekund kunde jag verkligen känna smärtan av elden.
Vaknade sedan upp på sjukhus med utan större delen av armarna och det brände fortfarande i armarna(lr det som fanns kvar av det).
Nästa sekund vaknar jag upp på riktigt och känner en brännande smärta i mina armar i några sekunder. Tror jag måste sovit konstigt på mina armar eller något..

I en annan dröm skulle jag och polarna utomlands men jag missar planet. Det planet kraschade.

I den tredje satt jag återigen som passagerare i planet. I luften ser jag bara hur ett plan kommer i vår riktning väldigt fort och "nuddar" vårt plan så det loopar typ och störtar. Vaknar sedan upp som ett spöke.
Att se min egna mamma gråta över min död var brutalt. FÖrsökte trösta henne men gick ju inte att kommunicera eftersom jag va ett "spöke". Den enda so kunde se och höra mig var min bror.
Skulle sedan kolla tidningen om det stod något om vår krasch men hittade inget. Har läst någonstans att man inte kan läsa i drömmar, men visst fan kunde jag det. Läste något om någon apa som vait med på nån Golfturnering(ja vet, helt efterblivet).

Vaknade sedan upp och när jag kunde smälta drömmen somnade jag om. Å då står jag inne på Stockholms flygplats och ser innifrån hur ett plan misslyckas med starten och kraschar direkt.

Var redan flygrädd sen innan. NU är jag helt skräckslagen av tanken att bara flyga.

Du vill ta steget ut i livet och bege dig ut på nya äventyr, men du har även en rädsla. Du är rädd för att kliva ur din bekvämlighetszon. Du vill börja ett nytt liv men kan inte riktigt ta det steget fullt ut. Drömmen tyder även på att du går och bär på starka känslor som frustration inom dig.
Citera
2015-07-22, 10:03
Medlem
Admiral Krags avatar
Återkommande tema år ut och år in är att jag är tillbaka i killarnas idrottsomklädningsrum
i högstadiet, genomgående är att jag är långsammast på att komma i duschen och få
på mig kläderna, jag beskådar hur alla klär på sig snabbare och går om
en efter en och kan gå hem.

Inatt hade enbart själva duschregionen bytts, det var större och lyxigare? med tanke
på att det fanns fungerande bastu!! och kondomrullarmaskin (R)
Citera
2015-07-29, 03:35
Medlem
Har haft en dröm så länge jag kan minnas, kommer ihåg när jag var 5-6 år så vaknade jag av den här och jag var helt vättskrämd, dyngblöt i svett och hade det väldigt svårt att somna om..
Idag som en 19 åring så drömmer jag den då och då fortfarande, samma sak där.. Helt livrädd när jag väl vaknar.. Varför jag är rädd får ni hjälpa mig med, vet inte själv.. Iallafall, till drömmen..

Själva drömmen utspelar sig på en helt platt yta med en himmel som är svartvit , bara kaosfärgat med dessa två färger.. Ytan jag befinner mig på är även den jävligt sluddrig och består också utav 2 färger, svart och vit..
Det jag är rädd för är att jag är liten.
Allting runt om kring mig känns gigantiskt fast det inte existerar någonting förutom dessa två färger, allt känns dock så oerhört stort.. Väl när jag är inne i drömmen så rör sig allting, himlen och golvets färger rör sig impulsivt och jag får en känsla i kroppen som att en elshock går från tå till skalle, varje gång det rör sig. Sedan vaknar jag bara utav att detta har skett, livrädd.. Vet dock inte vad jag är rädd för eftersom det inte finns någonting hotfullt i drömmen.. Hjälp mig
Citera
2015-08-05, 23:00
Medlem
Har drömt samma dröm flera gånger under senaste tiden. Det handlar om att jag kör bil. Jag har i flera år inte velat ta körkort eftersom att jag har haft en väldigt stor magkänsla angående att jag kommer köra ihjäl mig. Därför har jag alltid skjutit på det här med att ta körkort. Nu börjar det bli försent och tänkte ta det nu till hösten, men frågan är varför jag hela tiden drömmer om att köra bil. Jag drömmer om att jag kör av vägen. Jag dör inte i drömmarna eller är med i en olycka, bara att jag kör av vägen. Att jag inte kan svänga undan min bil.

Förstår ingenting.
Citera
2015-08-05, 23:25
Medlem
Larmdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Har drömt samma dröm flera gånger under senaste tiden. Det handlar om att jag kör bil. Jag har i flera år inte velat ta körkort eftersom att jag har haft en väldigt stor magkänsla angående att jag kommer köra ihjäl mig. Därför har jag alltid skjutit på det här med att ta körkort. Nu börjar det bli försent och tänkte ta det nu till hösten, men frågan är varför jag hela tiden drömmer om att köra bil. Jag drömmer om att jag kör av vägen. Jag dör inte i drömmarna eller är med i en olycka, bara att jag kör av vägen. Att jag inte kan svänga undan min bil.

Förstår ingenting.

Jag tog mitt körkort sent i livet. Drömde detta själv vid upprepade tillfällen.
Är 100 på att min oro över att misslyckas med körkortet var det som avspeglade sig i drömmarna. Tankar som "vilken idiot som helst fixar detta. Tänk om jag inte gör det".

Ta kortet och drömmarna försvinner.
Citera
2015-08-05, 23:34
Medlem
Larmdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinckeln
Har haft en dröm så länge jag kan minnas, kommer ihåg när jag var 5-6 år så vaknade jag av den här och jag var helt vättskrämd, dyngblöt i svett och hade det väldigt svårt att somna om..
Idag som en 19 åring så drömmer jag den då och då fortfarande, samma sak där.. Helt livrädd när jag väl vaknar.. Varför jag är rädd får ni hjälpa mig med, vet inte själv.. Iallafall, till drömmen..

Själva drömmen utspelar sig på en helt platt yta med en himmel som är svartvit , bara kaosfärgat med dessa två färger.. Ytan jag befinner mig på är även den jävligt sluddrig och består också utav 2 färger, svart och vit..
Allting runt om kring mig känns gigantiskt fast det inte existerar någonting förutom dessa två färger, allt känns dock så oerhört stort.. Väl när jag är inne i drömmen så rör sig allting, himlen och golvets färger rör sig impulsivt och jag får en känsla i kroppen som att en elshock går från tå till skalle, varje gång det rör sig. Sedan vaknar jag bara utav att detta har skett, livrädd.. Vet dock inte vad jag är rädd för eftersom det inte finns någonting hotfullt i drömmen.. Hjälp mig

Jag brukar alltid ha en ok koll på vad en dröm kan betyda men din är riktigt svår.
Min första tanke är att någon vuxen, när du var mycket ung, läst ur en stor bok med stora bilder som precis visar en svart/vit himmel och svart/vit mark. En för dig komplicerad bok där du kanske inte riktigt förstod vad den handlade om. Senan dess har drömmen hängt med...
Detta är bara en gissning på en annars avancerad dröm.
Citera
2015-08-05, 23:42
Medlem
Larmdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Återkommande tema år ut och år in är att jag är tillbaka i killarnas idrottsomklädningsrum
i högstadiet, genomgående är att jag är långsammast på att komma i duschen och få
på mig kläderna, jag beskådar hur alla klär på sig snabbare och går om
en efter en och kan gå hem.

Inatt hade enbart själva duschregionen bytts, det var större och lyxigare? med tanke
på att det fanns fungerande bastu!! och kondomrullarmaskin (R)

Detta kan vara den enklaste drömmen någonsin att tolka...

I skolan kan du ha känt att du inte riktigt var i fas med de andra gällande skolämnen eller något som har indirekt med skolan att göra. Ex hitta en kille/tjej.
Nu när du är äldre har du kommit lite längre i livet..kanske avancerade studier, egen lägenhet/hus men ibland känner du att någon barndomsvän (kanske från skolåldern) har bättre utbildning, större lägenhet/hus och framför allt lättare att hitta en partner. Du känner dig fortfarande lite efter i livets ekorrhjul..
Senast redigerad av Larmdjungeln 2015-08-05 kl. 23:54.
Citera
2015-08-14, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7

Förstår ingenting.

Att du kör bil i drömmen behöver inte nödvändigtvis ha något med ditt körkort att göra. Du behöver något nytt som motiverar dig i livet.
Citera
2015-08-14, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinckeln

Du har inte tillräckligt roligt i ditt liv, du gör inte det du faktiskt vill och tycker är kul.
Citera
2015-08-16, 01:22
Bannlyst
Jag hade en flummig dröm förra natten som jag inte har en aning om hur jag ska tolka:

Det var vinter, sannolikt december. Jag gick till bokantikvariatet som ligger i hamnen som konstigt nog hade öppet (det här stället har bara öppet på sommaren i vanliga fall). Det här antikvariatet har två rum och jag stod i det ena och tittade lite på olika böcker. Kvinnan som arbetar där syntes inte till så hon måste ha varit i andra rummet. Efter en stund kom hon i rummet där jag befann mig och började plocka fram böcker och sen började hon gråta. Jag gick fram till henne.
"Hur är det?" frågade jag.
"Jag blir bara ledsen ibland", svarade hon.
"Jag vet hur det är", sa jag.
Resten av samtalet minns jag tyvärr inte så tydligt men hon blev i alla fall väldigt arg och började skälla på mig. Jag försökte förklara att jag haft det likadant själv men jag fick inte en syl i vädret. Till slut slängde hon ut mig och skrek att jag var portad där. Jag gick därifrån och bara vankade omkring, jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Efter ett tag blev jag pissnödig och knallade in på en restaurang för att fråga om jag fick låna toaletten och det gick bra, men toalettdörren var trasig - det såg ut som om träet ruttnat så att dörren lossat och den stod lutad mot väggen, så jag lät bli att gå på muggen. Jag tänkte gå därifrån men någon erbjöd mig att delta i julfesten som precis skulle börja. Julbordet hade dukats fram och en operasångare i röd kavaj gick på scenen och började sjunga julsånger. Han ackompanjerades av en stråkorkester. Vi satte oss till bords och högg in på julmaten och skummande julmust. När operasångaren var färdig gick ett storband upp på scenen och gjorde sig i ordning men de hade ingen sångare så de bad mig att sjunga och jag gick med på det men hade ingen aning vad jag skulle sjunga.

Det var då jag vaknade.
Citera
2015-08-17, 21:24
Medlem
Bror.s avatar
För ovanlighetens skull så drömde jag inatt och vill skriva ner dem här! =)

Den första drömmen var ganska djup och vacker

Var på något nöjesfält (inget specifikt), och tog tillsammans med min mor och syster en rulltrappa upp som ledde till en "attraktion" där man hoppade in i ett totalt ljus där man i ett tiotal sekunder hamnade i en helt annan värld (vit himmel typ). Efter attraktionen kom min mor och syster ut jättelugna och såg ut som man gör när man är på en utställning, där man inte får prata högt. Jag kommer däremot ut i någon form av ADHDH-eufori och slänger mig hårt med ansiktet före i asfalten och armarna framåt, helt utan skador. Min mor och syster glor surt på mig och tar en rulltrappa ner därifrån som de inte känner mig. Sen sätter jag mig ner på en ribbstol som står mot en vägg utomhus på nöjesfältet ( på översta ribbstolsbenet), och för en konversation med ungen från The Shining bredvid mig, och han pratar med mig likväl som sin vän Tony. Först kommer vi två inte alls överens, och han hotar mig. Jag har en väldigt laidbackinställning, och bjuder honom på en Fanta (en restaurang ligger precis bredvid), och vi sätter oss ner vid ett utebord och jag dricker Cola. Samtidigt kallar jag dit min mor och syster, som kommer upp i rulltrappan de åkte ner i, och slår sig ner med oss. Vi beställer in mer Cola och Fanta, och helt plötsligt mår vi alla fantastist och kommer jättebra överens, och skrattar och ler! Drickorna var underbara, haha! Det var vad jag minns.

Den andra drömmen var bara knasig och lite rolig!

Börjar med att Herr Krabba i tv-serien SvampBob Fyrkant blivit kär i Bläckvard. Han berättar det för SvampBob som försöker hjälpa honom, men han vågar aldrig eller hittar aldrig ett bra tillfälle att berätta. Hur som helst, till slut inne på hans kontor berättar han en dag, och kollar honom djupt i ögonen. Och ja, samtidigt gör SvampBob och Patrick samma sak, och alla fyra blir kära i varandra! De tittar varandra i ögonen en bra stund, och när de kommer ut har hela restaurangen blivit bestulen av Plankton!

Den första drömmen vet jag inte vad den kan varit för något, men den andra tolkar i alla fall jag så här:

Någon som tror något om den första drömmen, eller annorlunda om den andra?
Citera
2015-08-18, 18:38
Medlem
Silltunnas avatar
Har två obehagliga drömmar som har återkommit regelbundet under minst 15 års tid.

I den ena drömmen befinner jag mig under vatten och kan inte andas. Tittar mig omkring och det är helt mörkt. Omöjligt att veta vad som är botten och vad som är ytan. Börja simma åt något håll samtidigt som luften börjar ta slut på allvar. Vaknar ofta med ett ryck och är helt andfådd efteråt.

I den andra drömmen är jag jagad av någon eller något som vill mig illa. Försöker springa men benen är tunga som bly och lyder mig inte. Får ta i för fulla krafter för att ens klara förflytta mig en millimeter. Vaknar även här ofta med ett ryck och är helt andfådd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in