2012-01-13, 23:27
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timewaster
drömde att det var massa små hål i min kuk och att när jag pissa spruta mitt piss åt alla möjliga håll.

kuken funkar prima irl. kan det ha haft nån betydelse ? HAHA
Min tolkning är att du tycker om din kuk och är rädd att den ska bli skadad.
Citera
2012-01-13, 23:29
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minor11
Drömmer väldigt ofta att det blir inbrott i min lägenhet, eller att folk försöker ta sig in. Mycket obehagligt. Har läst nånstans att det kan handla om känslor man har i huvudet som man försöker tränga undan. Kan det stämma? Teorier?
Ja,har du känslor av att vara angripen av andra när du är vaken? Gör andra intrång på din integritet?
Citera
2012-01-14, 15:12
Medlem
TheDenverGentlemans avatar
Den senaste veckan har jag flera gånger drömt om att en blandning mellan ett rymdskepp och en sopbil har svävat förbi utanför mitt fönster.

En natt var jag nästan helt vaken, men när jag öppnade ögonen så var det som att allt jag såg bara flöt omkring. Jag satt upp i sängen och hörde hur något svävade förbi utanför. Ljudet är det jag minns bäst. Svårt att beskriva, men det var väldigt dovt motorljud, i kombination med ett gällt klangljud.
Citera
2012-01-14, 20:14
Medlem
timewasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
Min tolkning är att du tycker om din kuk och är rädd att den ska bli skadad.
när du säger det så, bra tolkning
Citera
2012-01-15, 16:02
Medlem
Här kommer en dröm som jag har nu drömt i snart 2 månader. Kan hjälpa till med att säga varför det är samma person.

Har under hösten träffat en tjej och allt var så himla bra och sen i slutet på november så ändrades allt, hon ska åka utomlands i nästan 6 månader och ville inte få mer känslor nu får då skulle hon längta hem för mycket så vi har beslutat att vara vänner nu och sen se vad som händer när hon kommer tillbaka!

Drömmarna som upprepat sig är:
1. att jag inte kommer i deras hus utan jag står vid deras dörr och hur jag än försöker gå in. Och innanför står tjejen och hennes familj och säger: varför kommer du inte in, jag anstränger så mycket så jag tillslut vaknar gråtandes och svettig!

2. Att tjejen i fråga gör illa sig och jag kan inte hjälpa henne och hon ibland i vissa drömmar blöder och som sagt jag kan inte hjälpa henne.

Egena reflektioner om drömmarna.
1. Har absolut ingen aning vad den innebär, då hennes familj "älskar" mig.
2. Jag tror att det har med att hon just ska åka utomlands och att jag inte kan hjälpa henne i fall hon råkar illa ut. Samt att blod har jag för mig att det är ett dåligt omen , då vår familj oftast drömmer sanndrömmar!

Skulle gärna vilja ha hjälp med att tyda dessa drömmar!
Citera
2012-01-15, 20:49
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungken
Här kommer en dröm som jag har nu drömt i snart 2 månader. Kan hjälpa till med att säga varför det är samma person.

Har under hösten träffat en tjej och allt var så himla bra och sen i slutet på november så ändrades allt, hon ska åka utomlands i nästan 6 månader och ville inte få mer känslor nu får då skulle hon längta hem för mycket så vi har beslutat att vara vänner nu och sen se vad som händer när hon kommer tillbaka!

Drömmarna som upprepat sig är:
1. att jag inte kommer i deras hus utan jag står vid deras dörr och hur jag än försöker gå in. Och innanför står tjejen och hennes familj och säger: varför kommer du inte in, jag anstränger så mycket så jag tillslut vaknar gråtandes och svettig!

2. Att tjejen i fråga gör illa sig och jag kan inte hjälpa henne och hon ibland i vissa drömmar blöder och som sagt jag kan inte hjälpa henne.

Egena reflektioner om drömmarna.
1. Har absolut ingen aning vad den innebär, då hennes familj "älskar" mig.
2. Jag tror att det har med att hon just ska åka utomlands och att jag inte kan hjälpa henne i fall hon råkar illa ut. Samt att blod har jag för mig att det är ett dåligt omen , då vår familj oftast drömmer sanndrömmar!

Skulle gärna vilja ha hjälp med att tyda dessa drömmar!

Du är rädd för att hon inte vågar dela med sig om allt, speciellt hennes känslor.
Citera
2012-01-16, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Du är rädd för att hon inte vågar dela med sig om allt, speciellt hennes känslor.

Måste vara det! Hon vill så länge innan hon åker vara vänn bara så kanske därför jag får den känslan att jag inte kan hjälpa henne.
Citera
2012-01-17, 11:21
Medlem
Inatt sov jag ordentligt för första gången på flera veckor. Hade då denna dröm:

En jordbävning slår till flertalet gånger, då jag och kvinnliga släktingar befann oss på ett fjäll - inne i en skidstuga. De första skreden var inte speciellt kraftfulla, stugan skakar lite och vi kämpar för att hålla balansen.. slutligen brakar det till ordentligt och hela stugan flippar runt och far ned i en bergsluttning/backe.

När skredet var över och stugan krossats sönder längst där nere i dalen, hade två av släktingarna dött, medan jag var välbehållen. Jag blev inte förtvivlad, mitt sörjande i drömmen förde sig överdrivet falskt med noll sympati. Kan ha att göra med att vi i verkligheten inte direkt har någon ömsesidig vänskap (?).

Senare i drömmen sätter jag mig i en bar och får syn på en gammal klasskamrat jag var förälskad i. Vi pratar på, ansiktet och kroppsspråket samt känslorna hölls i fokus i den här delen.

Jag berättar att "Berta" (en annan som då gick i klassen - namnet är fiktivt) dött i jordskredet. Det skumma är att "Berta" inte ens var med i drömmen då det inträffade. Och där tror jag drömmen tog slut.
Citera
2012-01-17, 12:53
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Det är högsommar i Sverige och jag är utomhus. Solen strålar men är på väg ner, det är eftermiddag. Det är mycket folk i rörelse. Jag är i mitt barndomsområde. Jag promenerar hem och finner ytterdörren vidöppen. Det behöver inte betyda något fientligt i denna idyll, men jag reagerar automatiskt med misstänksamhet och skepsis. Jag går in, och finner att mina föräldrar vilar i sitt gamla sovrum, det de hade när jag var barn (jag vet inte hur gammal jag är, om jag är vuxen eller barn). Båda sover men min mor vaknar naturligtvis när jag kommer. Jag berättar att ytterdörren var vidöppen och påtalar det olämpliga i det men minns inte vad hon svarar. Jag beslutar mig för att söka igenom alla rum, för säkerhets skull. Jag går ner till ett syskons rum och ser att sovrumsfönstret står vidöppet, sedan ser jag hur garderoben står på glänt. Nedanför dörrarna skymtas ett par massiva mansfötter. Där i mitt tioåriga syskons barnrum. Det står en man i garderoben. Jag skriker för att påkalla mina föräldrar uppmärksamhet. Mannen, eller varelsen, kastar sig snabbt ut mot mig. Jag har tårgas och sprejar ett moln rakt mot angriparen innan jag tvärvänder och kastar mig ut och upp för trappan mot mina föräldrar. Mannen kommer efter men är kraftigt försvagad av gasen och håller sig för ögonen och ylar som ett sårat djur. Jag vrålar åt mina föräldrar att ringa polis men de är yrvakna och verkar inte begripa innebörden av situationen, så jag ringer själv. Sedan sitter vi plötsligt på terrassen med mannen som vi tillfångatagit i avvaktan på polisiärt ingripande. Vi fikar. Mannen har genomgått en metamorfos och blivit en liten pojke med svagt asiatiskt påbrå. Han sitter vid "barnbordet" med småsyskon och yngre släktingar. Jag är fortfarande upprörd av händelsen. Chockad och undertryckt rasande. Jag går fram till honom och slår honom i ansiktet med öppen handflata. Han är kanske 10 år. Han rycker till men försvarar sig inte. Går från att ha skrattat med mina syskon och druckit flädersaft till att ha mottagit mina slag över ansiktet. Hans ögon tåras och han skakar men säger ingenting. Sänker blicken. Ingen hindrar mig. Jag går tillbaka till min plats vid vuxenbordet och surar. Tiden passerar. Vi har gäster på fika och alla pratar osammanhängande och jag kan bara fundera på inkräktaren. Samtidigt plågar pojkens skrämda uppsyn mig, det kändes oetiskt att slå ett barn i ansiktet och det lämnar mig illamående och splittrad. Hjärtat dunkar fortfarande av adrenalin från när jag fann hans vuxna gestalt i barngarderoben. Nu kommer pojken till vuxenbordet, han har med sitt saftglas och sätter sig glatt på en ledig stol vid mina föräldrar. Trygga barn vågar närma sig vuxna på detta vis. Han ler med hela ansiktet och pratar om något, men jag gör det igen. På sätt och vis en utomkroppslig upplevelse, jag reser mig och går fram till honom och slår honom återigen i ansiktet med öppen handflata. Slår mycket hårt över 10åringens ansikte. Jag slår ett par gånger. Det är ingen som hindrar mig. Mitt känsloregister är avstängt. Jag har bara det kalla raseriet kvar i blodet. Det är bara jag som kan se att barnet under ytan är något helt annat. Sedan vaknar jag.
Citera
2012-01-17, 15:25
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumbag
Inatt sov jag ordentligt för första gången på flera veckor. Hade då denna dröm:

En jordbävning slår till flertalet gånger, då jag och kvinnliga släktingar befann oss på ett fjäll - inne i en skidstuga. De första skreden var inte speciellt kraftfulla, stugan skakar lite och vi kämpar för att hålla balansen.. slutligen brakar det till ordentligt och hela stugan flippar runt och far ned i en bergsluttning/backe.

När skredet var över och stugan krossats sönder längst där nere i dalen, hade två av släktingarna dött, medan jag var välbehållen. Jag blev inte förtvivlad, mitt sörjande i drömmen förde sig överdrivet falskt med noll sympati. Kan ha att göra med att vi i verkligheten inte direkt har någon ömsesidig vänskap (?).

Senare i drömmen sätter jag mig i en bar och får syn på en gammal klasskamrat jag var förälskad i. Vi pratar på, ansiktet och kroppsspråket samt känslorna hölls i fokus i den här delen.

Jag berättar att "Berta" (en annan som då gick i klassen - namnet är fiktivt) dött i jordskredet. Det skumma är att "Berta" inte ens var med i drömmen då det inträffade. Och där tror jag drömmen tog slut.

Dina drömmar speglar din inre värld. Något håller på att rasa samman, men det kan också vara så att något byggs upp på nytt. Ut med det gamla och in med det nya. Tror inte personerna i drömmen spelar någon speciell roll, utan det handlar mer om att drömmen försöker lura dej att det händer på riktigt så att du inte ska vakna upp. Det är vanligt att drömma om släktingar och vänner som man skulle kunna stöta på i vanliga livet.
Citera
2012-01-17, 17:08
Medlem

Otroligt detaljerade drömmar du kommer med, underhållande text. Hur gör du för att inte glömma?

Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Dina drömmar speglar din inre värld. Något håller på att rasa samman, men det kan också vara så att något byggs upp på nytt. Ut med det gamla och in med det nya. Tror inte personerna i drömmen spelar någon speciell roll, utan det handlar mer om att drömmen försöker lura dej att det händer på riktigt så att du inte ska vakna upp. Det är vanligt att drömma om släktingar och vänner som man skulle kunna stöta på i vanliga livet.

Det lutar i så fall mot att det var den goda sömnen/återuppbyggandet som orsakade drömmen. Har förvisso känt mig överspänd hela denna dag och reagerat överdrivet på plötsliga ljud.

Att personerna i drömmarna speglar mitt undermedvetna låter vettigt.
Citera
2012-01-17, 18:05
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumbag
Otroligt detaljerade drömmar du kommer med, underhållande text. Hur gör du för att inte glömma?

Jag tillbringar någon timme i gränslandet mellan dröm och vakenhet före jag går upp, vanligtvis. Detta medför att jag får tid att fundera om det jag drömt om verkligen skett, då jag fortfarande inte vaknat men inte sover. När jag så småningom börjar vakna och det går upp för mig att jag drömt har jag kvar ganska starka minnesbilder över händelser. I synnerhet detaljer. Alltid detaljer. Kan missa helheten men noterar ofta, antagligen värdelösa, säregna små bisaker. Från drömmen inatt minns jag vissa scener som utpräglat framträdande, andra har upplösts. Att ligga kvar i sängen och tänka på drömmen som precis passerat ut i ingenting med nattsömnen hjälper om man vill komma ihåg den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in