2011-09-30, 22:26
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maitan
Hejsan. Jag brukar drömma ungefär samma dröm några gånger per månad. Jag blir jagad i ett gammalt ruckligt hus och kan inte ta mig ut och har svårt att röra mig. Det som är det konstiga är att det är barn som jagar mig. Defekta barn eller liknande. Dom ser alla ut som zombies eller något.

Kan någon tyda det här så vore det bra!

Hus brukar representera sig sjäv. Kan det vara så att du har svårt att leva ett självständigt liv? Något hindrar dej ifrån att göra det du verkligen vill.
Citera
2011-10-04, 20:35
Medlem
Jag drömde en dröm inatt, vet inte om man kan kalla det mardröm men den var grymt obehaglig. Drömde att jag hade tre små men ganska djupa sår långt ner på kinden, precis bredvid läppen, och att det var ett område där som var rött och svullet. Det kanske inte låter så otäckt, men det var obehagligt just för att såren var i ansiktet och jag inte visste varför jag hade dem.
Jag har drömt något liknande innan - att mitt ansikte är "förstört" på något vis, fast då har jag för mig att hela kinden var uppskrapad. Jag får panik över de här skadorna i drömmen.
Kan drömmar om skador/sår i ansiktet betyda något speciellt?
Citera
2011-10-04, 23:18
Medlem
Okej hoppas någon kan hjälpa nu för jag blir nojjig som fan av dom här drömmarna!

Har upprepade gånger drömt att jag varit gravid. Nu senast så upptäckte jag det inte förrän 2 veckor före BF (beräknat förlossningsdatum) och jag hade enorm mage och bebisen sparkade och rörde sig en massa. När jag insåg det hela så började jag storgråta, ville inte alls ha barn ju! Var (av någon konstig anledning) inne på toan tillsammans med en bekants bekant när jag insåg det hela och sen sprang jag ut därifrån storgråtandes mot min bekant som var utanför, hade förväntat mig att hon skulle trösta eller ge mig en kram eller nåt men hon springer istället förbi mig rakt till tjejen som var med mig på toan och börjar trösta henne istället. Vilket gör mig lite irriterad då det ju faktiskt var mig det var synd om, det var ju jag som totalt oönskat var på tjocken och livrädd.

En annan gång drömde jag också att jag var höggravid vilket min drygt ett år yngre syster också var vid tillfället. Allt var lite kaotiskt och hon skulle precis föda, sen gör hon det och jag kommer ihåg att jag skulle föda min knodd en timme efter henne, drömmer när jag föder ungen också och sen att jag har den i famnen och bara storgråter för att jag inte vill ha något barn. Gråter ännu mer av skuldkänslorna över att jag kände noll modersinstinkt och verkligen inte ville veta av barnet. Samtidigt som jag tycker så oerhört synd om det lilla livet som dens egen mamma inte ens vill ha. Visste inte vad jag skulle göra och kände bara att hela mitt liv nu var förstört, jag skulle aldrig få någon utbildning eller ett vettigt jobb utan skulle istället vara fast med ett barn jag inte ville ha dom kommande 20 åren.

Den drömmen var väldigt verklig och jag kände skuld även efter att jag vaknat över att jag inte ville ha mitt eget barn.

Såå, vad tusan kan detta betyda?
Citera
2011-10-05, 11:23
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendisen
Okej hoppas någon kan hjälpa nu för jag blir nojjig som fan av dom här drömmarna!

Har upprepade gånger drömt att jag varit gravid. Nu senast så upptäckte jag det inte förrän 2 veckor före BF (beräknat förlossningsdatum) och jag hade enorm mage och bebisen sparkade och rörde sig en massa. När jag insåg det hela så började jag storgråta, ville inte alls ha barn ju! Var (av någon konstig anledning) inne på toan tillsammans med en bekants bekant när jag insåg det hela och sen sprang jag ut därifrån storgråtandes mot min bekant som var utanför, hade förväntat mig att hon skulle trösta eller ge mig en kram eller nåt men hon springer istället förbi mig rakt till tjejen som var med mig på toan och börjar trösta henne istället. Vilket gör mig lite irriterad då det ju faktiskt var mig det var synd om, det var ju jag som totalt oönskat var på tjocken och livrädd.

En annan gång drömde jag också att jag var höggravid vilket min drygt ett år yngre syster också var vid tillfället. Allt var lite kaotiskt och hon skulle precis föda, sen gör hon det och jag kommer ihåg att jag skulle föda min knodd en timme efter henne, drömmer när jag föder ungen också och sen att jag har den i famnen och bara storgråter för att jag inte vill ha något barn. Gråter ännu mer av skuldkänslorna över att jag kände noll modersinstinkt och verkligen inte ville veta av barnet. Samtidigt som jag tycker så oerhört synd om det lilla livet som dens egen mamma inte ens vill ha. Visste inte vad jag skulle göra och kände bara att hela mitt liv nu var förstört, jag skulle aldrig få någon utbildning eller ett vettigt jobb utan skulle istället vara fast med ett barn jag inte ville ha dom kommande 20 åren.

Den drömmen var väldigt verklig och jag kände skuld även efter att jag vaknat över att jag inte ville ha mitt eget barn.

Såå, vad tusan kan detta betyda?

Man är sig egen bästa drömtolkare, men jag skulle kunna säga att det kan handla om att du blir påtvingad något i verkligheten som du egentligen inte vill men vågar inte säga till någon. Du behöver hjälp med något, kanske råd eller liknande, men vet inte hur du ska be om hjälp. Du känner dej ensam i sällskap.

Fysiska saker du kan göra för att minska dessa drömmar är att varva ner strax innnan du ska sova och försöka att stressa mindre, kanske äta bättre och skapa regelbundna sovtider. Sedan kan det också hjälpa med att verkligen tänka vad denna dröm kan betyda. Har det kanske något att göra med att kliva ut i vuxenvärlden? Eller ta ansvar?
Citera
2011-10-05, 11:26
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meowwwww
Jag drömde en dröm inatt, vet inte om man kan kalla det mardröm men den var grymt obehaglig. Drömde att jag hade tre små men ganska djupa sår långt ner på kinden, precis bredvid läppen, och att det var ett område där som var rött och svullet. Det kanske inte låter så otäckt, men det var obehagligt just för att såren var i ansiktet och jag inte visste varför jag hade dem.
Jag har drömt något liknande innan - att mitt ansikte är "förstört" på något vis, fast då har jag för mig att hela kinden var uppskrapad. Jag får panik över de här skadorna i drömmen.
Kan drömmar om skador/sår i ansiktet betyda något speciellt?

Att drömma att man tex ser sig i spegeln och upptäcker något konstigt med en själv är en rätt vanlig dröm. Man vet inte vem man själv är längre, kanske kan det vara så att du går igenom en personlig förändring som du inte riktigt fattat än, men att du fortfarande har kvar ditt gamla jag och behöver inte oroa dej för att bli lik någon annan.
Citera
2011-10-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Man är sig egen bästa drömtolkare, men jag skulle kunna säga att det kan handla om att du blir påtvingad något i verkligheten som du egentligen inte vill men vågar inte säga till någon. Du behöver hjälp med något, kanske råd eller liknande, men vet inte hur du ska be om hjälp. Du känner dej ensam i sällskap.

Fysiska saker du kan göra för att minska dessa drömmar är att varva ner strax innnan du ska sova och försöka att stressa mindre, kanske äta bättre och skapa regelbundna sovtider. Sedan kan det också hjälpa med att verkligen tänka vad denna dröm kan betyda. Har det kanske något att göra med att kliva ut i vuxenvärlden? Eller ta ansvar?

Det är nog inte alls omöjligt, ska fundera lite mer på det när jag får tid över

Drömmer i stort sett alltid "stressdrömmar", t.ex. så drömmer jag väldigt ofta om att min mamma plötsligt får reda på mina drogvanor, att jag får husrannsakan och jag i panik ska gömma allting för polisen men jag lyckas bara gömma det som faktiskt är lagliga droger men glömmer bort heroinet jag har i en låda.
Eller att min mamma hittar mina sprutor när hon är på besök eller liknande.

Jag reagerar oftast genom att först försöka slingra mig och hitta på ursäkter men sen blir jag less på alla lögner och blir mer "JA okej, fine! Jag knarkar, deal with it. Det är mitt liv och jag gör vad jag vill."

Kan det kanske ha direkt koppling till verkligheten, att jag är rädd för att min mamma ska få reda på att jag ibland (väldigt sällan faktiskt, men tror inte att hon skulle förstå det riktigt...) brukar droger?
Eller kan det symbolisera nånting annat?
Kanske bara drömmer alla dessa stressdrömmar för att jag helt enkelt är stressad och dom betyder egentligen ingenting?
Citera
2011-10-05, 14:57
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendisen
Det är nog inte alls omöjligt, ska fundera lite mer på det när jag får tid över

Drömmer i stort sett alltid "stressdrömmar", t.ex. så drömmer jag väldigt ofta om att min mamma plötsligt får reda på mina drogvanor, att jag får husrannsakan och jag i panik ska gömma allting för polisen men jag lyckas bara gömma det som faktiskt är lagliga droger men glömmer bort heroinet jag har i en låda.
Eller att min mamma hittar mina sprutor när hon är på besök eller liknande.

Jag reagerar oftast genom att först försöka slingra mig och hitta på ursäkter men sen blir jag less på alla lögner och blir mer "JA okej, fine! Jag knarkar, deal with it. Det är mitt liv och jag gör vad jag vill."

Kan det kanske ha direkt koppling till verkligheten, att jag är rädd för att min mamma ska få reda på att jag ibland (väldigt sällan faktiskt, men tror inte att hon skulle förstå det riktigt...) brukar droger?
Eller kan det symbolisera nånting annat?
Kanske bara drömmer alla dessa stressdrömmar för att jag helt enkelt är stressad och dom betyder egentligen ingenting?

Tycker definitivt att du ska sluta med drogerna, de påverkar dina drömmar och gör de mer livliga och stressiga. Det beror på att med droger sover du mindre i djupsömnen och mer i REM-sömnen (den lätta sömnen) och detta kan också göra att du känner dej orkeslös på dagarna.
Citera
2011-10-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Tycker definitivt att du ska sluta med drogerna, de påverkar dina drömmar och gör de mer livliga och stressiga. Det beror på att med droger sover du mindre i djupsömnen och mer i REM-sömnen (den lätta sömnen) och detta kan också göra att du känner dej orkeslös på dagarna.

Grejen är att jag använder det så sällan så tror inte att det är det som är felet. Blir väl i snitt kanske en gång i månaden och när det är så pass sällan så tycker man ju att man borde hinna återhämta sig ganska bra emellan.
Stressen grundar sig i en hel del annat, är diagnostiserad med PTSD bl.a.
Citera
2011-10-05, 21:18
Medlem
Under ett par dagar har jag fått höra av mina nära och kära att dom drömmer om mig...
i deras drömmar är jag alltid med en stor svart orm.

Vad kan detta betyda?

Mvh
Senast redigerad av 1337-leet 2011-10-05 kl. 21:20. Anledning: stavfel
Citera
2011-10-06, 10:09
Medlem
Dröm 1: Min familj och en tjej jag nyss lärt känna var ute på en bilresa. Det var bland höga snöklädda berg, det var serpentinvägar utan vägräcke, det var en liten röd ostadig bil med överdrivet stor packning på taket.
Om jag minns rätt var det min far som satt bakom ratten, och då vi kom till ett ställe där marken till stor del rasat sönder (den yta av asfalt som var kvar gick i sicksack, format lik en blixt - om sidorna var det gränslösa stup), ville han visa sig på styva linan och sladda över det trasiga vägområdet.
I drömmen såg jag tydligt hans lekfulla min då han drog i handbromsen och ställde upp bilen på sidled när bakdelen i nästa stund for över kanten och bilen samt allt däri for ned i stupet. Skräck och hjälplöshet var känslorna som dominerade i drömmen.

Jag vaknade från den runt 4:20, somnade om och nästa dröm började.

-----------------------

Dröm 2: Jag, tjejen från dröm 1 (hon går i min studiegrupp), någon oidentifierad kompis till henne och några andra okända hade plats i drömmen.

Vi befann oss alla på en arbetsplats. Drömmen hade en brun dyster ton och stora läktarlampor lyste upp platsen.
Så... Jag och en annan stod på varsin hög stege och monterade ihop stora trädbalkar som till synes verkade vara till en huskonstruktion.
Studietjejen och hennes kompis bad om att hjälpa till. Då de gick iväg för att hämta material, föll några av dessa tunga balkar över dem.
Detta gav mig starka känslor av obehag - skräck, förtvivlan. Jag brydde mig verkligen i drömmen. Därefter for jag nedför stegen och skrek efter hjälp..

Jag vaknade sen upp med hög puls (som man kan ha vid t. ex. panikångest) och illamående. Illamåendet höll i sig i flera timmar efter uppvaknandet.

Nå?
Senast redigerad av Skumbag 2011-10-06 kl. 10:34.
Citera
2011-10-06, 10:40
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumbag

Nå?

Du är på väg ut på en resa (i verkligheten eller i livet) som kommer att förändra dej som person. Du kommer dock att stöta på ett hinder som du måste klara dej över, men det är värt all möda. Det är min spontana tolkning.
Citera
2011-10-06, 10:41
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1337-leet
Under ett par dagar har jag fått höra av mina nära och kära att dom drömmer om mig...
i deras drömmar är jag alltid med en stor svart orm.

Vad kan detta betyda?

Mvh

De kanske är bekymrade för dej. Det är något som du gjort som fått dem att känna så här och de vill gärna hjälpa dej, men du tar inte emot deras hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in