Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Man är sig egen bästa drömtolkare, men jag skulle kunna säga att det kan handla om att du blir påtvingad något i verkligheten som du egentligen inte vill men vågar inte säga till någon. Du behöver hjälp med något, kanske råd eller liknande, men vet inte hur du ska be om hjälp. Du känner dej ensam i sällskap.
Fysiska saker du kan göra för att minska dessa drömmar är att varva ner strax innnan du ska sova och försöka att stressa mindre, kanske äta bättre och skapa regelbundna sovtider. Sedan kan det också hjälpa med att verkligen tänka vad denna dröm kan betyda. Har det kanske något att göra med att kliva ut i vuxenvärlden? Eller ta ansvar?
Det är nog inte alls omöjligt, ska fundera lite mer på det när jag får tid över
Drömmer i stort sett alltid "stressdrömmar", t.ex. så drömmer jag väldigt ofta om att min mamma plötsligt får reda på mina drogvanor, att jag får husrannsakan och jag i panik ska gömma allting för polisen men jag lyckas bara gömma det som faktiskt är lagliga droger men glömmer bort heroinet jag har i en låda.
Eller att min mamma hittar mina sprutor när hon är på besök eller liknande.
Jag reagerar oftast genom att först försöka slingra mig och hitta på ursäkter men sen blir jag less på alla lögner och blir mer "JA okej, fine! Jag knarkar, deal with it. Det är mitt liv och jag gör vad jag vill."
Kan det kanske ha direkt koppling till verkligheten, att jag är rädd för att min mamma ska få reda på att jag ibland (väldigt sällan faktiskt, men tror inte att hon skulle förstå det riktigt...) brukar droger?
Eller kan det symbolisera nånting annat?
Kanske bara drömmer alla dessa stressdrömmar för att jag helt enkelt är stressad och dom betyder egentligen ingenting?