2011-04-05, 19:04
Medlem
Oboros avatar
Jag hade en dröm om vattenpipor.

Jag var ute i öde stugor ute i skogen när det var vinterstorm och där på varje stuga låg en vattenpipa som väntade på att bli rökt.

Jag sprang så fort jag kunde från stuga till stuga så att inte nåt troll skulle få tag på mig.

Det växte flugsvampar på vintern. I massor.

Låg en död älg vid en stuga.

Vad fan är det för drömmar man har
Citera
2011-04-05, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 04052537
Innehållsrik dröm inatt. Jagad av polis, körde rattfull i Sverige och till slut var ett offer i en tsunami i Västindien. O varje dröm har ju en betydelse, vad betyder min? Haha.
Du kanske ska utveckla den lite mer innan någon kan tyda den åt dig.
Citera
2011-04-05, 21:55
Medlem
Drömde om att jag var ute i skogen med 2 pers. Vi sprang runt, och på marken kryllade de av nyfödda ormar.över allt var dom. Ena personen sa till mig akta så du inte blir biten (de blev ja inte). Efter det så befann ja mig i nån sorts djungel där ja gick i vatten upp till magen å den kryllade det utav massa små fiskar. Därefter så klättrade ja upp i nån sorts trädkoja där det var 4 småvuxna gubbar. Ena höll en person hängande utanför kojan. Därefter vaknade ja

Nån som kan tyda
Citera
2011-04-13, 02:55
Medlem
Tiscalis avatar
Haft samma dröm flera gånger nu på sistone....

Jag sitter i min skinnsoffa och kollar på TV, helt plötsligt så ser jag det komma människor mot fönstret dom går mycket långsamt och deras ögon lyser klarvitt. Jag blir livrädd och försöker skrika på hjälp men jag har ingen röst det kommer bara upp slem och bubbel ur halsen när jag skriker. jag kan heller inte röra mig, väldigt förkrossad och rädd uppvaknande kan jag säga

Sen så har jag haft drömmar där jag drömmer om att jag är berusad. När jag vaknar är jag yr och har svinont i huvud och leder.

Om mnågon kan förklara dessa drömmar vore det färbanant bra... PM elelr här spelar ingen roll

MVH
Citera
2011-04-13, 17:53
Medlem
Jag har återkommande drömmer inom området ilska, våld och död. Drömmarna olika varierande "story" varje gång. Vet ej om det räcker för att tyda nått men värt ett försök. Det är de enda drömmarna jag kommer ihåg.
Citera
2011-04-19, 00:18
Medlem
oppositas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiscali

Sen så har jag haft drömmar där jag drömmer om att jag är berusad. När jag vaknar är jag yr och har svinont i huvud och leder.

Om mnågon kan förklara dessa drömmar vore det färbanant bra... PM elelr här spelar ingen roll

MVH

Sover du med tjocka täcken? Låter lite som om du kanske blir överhettad och får vätskebrist under natten? Svettas mycket?

Ang drömmen så tror jag du är rädd för att någon/några ska konfrontera dig eller liknande. Eller tvärtom, du är rädd för att konfrontera någon eller några pga känslor som spelar in?

Edit: Glömde skriva om min dröm!

Jag befinner mig i en bil, en vit volvo 240 (samma som min bror haft) och i den så kör min bror. Vi rullar upp på något som påminner en stor parkering och det är saker överallt. Bilen börjar sladda och slira och jag skriker om att jag inte vill sladda för då kommer vi krocka och dö. I princip. Min bror blir plötsligt en vän till mig och vi kör in i någonting.
Jag vaknar till, då visar det sig att jag drömt i drömmen. Jag sitter nu i en röd bil med en manlig förare jag inte känner igen, och vi rullar förbi några små hinder och iväg.

Jag tror att det här har att göra med att jag spann runt med brorsans bil förut och blev rejält skrämd, samt att jag körde bil dagen innan och tyckte det var lite småstressigt, hatar att köra i Stockholm med alla jäkla gator och bilar överallt.
Att min vän dök upp har nog med att göra att jag vet att han också är osäker som förare.

Ville bara dela med mig av det här, nu ska jag försöka sova!
Senast redigerad av opposita 2011-04-19 kl. 00:21.
Citera
2011-04-21, 13:07
Medlem
emmitusss avatar
Jag drömde igår om ett jättestort hus som såg ut som en clown fast inte så läskig. Huset var på en ö fast det fanns inget vatten runt omkring. Huset var även nedsjunket bakom en häll, eller mer placerat bakom en stor klipprygg.
Jag och min mamma och mina två syskon kom dit för att det var ett vandrarhem av något slag som vi skulle bo på.
Inuti fanns det gamla cirkusgrejer, typ som en karusellhäst och något annat. Inredningen var även väldigt sliten.

Sen är det ett jättehopp till SpyBar.

Jag och mina kompisar sitter på SpyBar och är de enda gästerna där. Ägaren raggar jättemycket på mig och tillslut bestämmer jag mig för att gå, inte för att jag inte gillade honom utan för att jag måste gå hem.
Jag börjar gå bort från Stureplan och helt plötsligt är jag i Varberg och sen går jag igenom en sak och då är jag i Gustavsberg. Jag märker hela tiden att det är någon som följer efter mig så när jag kommer till Gustavsbergs centrum går det några mammor med barnvagnar framför mig som jag försöker få kontakt med och förklarar läget. De "skyddar" mig ett tag tills deras buss ska komma och då kommer min lillebror och han har på sig röda mjukisbyxor (drömde alltså i färg vilket jag inte trodde att man kunde) han går dock därifrån och sen vaknar jag.

Idag drömde jag att jag fick massor med sprutor instuckna, bland annat under fotsulorna.

Längesen jag drömde sådana konstiga drömmar- vad fan betyder dom?
Citera
2011-04-21, 15:14
Medlem
TicTaxs avatar
Hade en dröm att jag var med kompisar och en av dom körde in en kniv i halsen på mig medans dom andra skrattade
Citera
2011-04-27, 20:22
Medlem
kilonars avatar
Jag drömmer ofta och förstår oftast vad det handlar om men inte igår natt.
Drömmer var lång och avslutet hade inget med resten att göra så berättar bara om det.

Sitter i ett klassrum längst bak. Personer överallt känner inte igen någon, en blond tjej jämte mig som jag flörtar med. Efter ett tag tittar hon på mig och ler och jag noterar att hon har enorma gröna ögon. Och nu menar jag att de fyller rummet. Helt plötsligt spicker det gröna och går sönder i 5 osymmetriska bitar och lägger sig huller om buller. fortfarande i ögat. svärrtan i mitten ändrar färg till vit och chockad frågar jag vad henne vad som hände. Hon svarar inte och tittar bort jag förklarar att hennes ögon gått sönder och då vidgas hennes ögon (som av chock) och jag vaknar.

Vill ni ha mer information så säg till.

Tacksam för allehanda svar.
Citera
2011-04-28, 02:42
Medlem
Aniki-kuns avatar
Förra natten drömde jag en konstig dröm som jag nog aldrig har drömt tidigare... Utöver det konstiga (som kommer senare i texten) så är jag på ett okänt ställe, som vanligt. Jag umgås med några bekanta och några okända personer. Vi går runt bland hyreshus, kommer inte riktigt ihåg om vi skulle göra något. Mitt i allt dyker en bekant upp. Vi har varit sambos i verkliga livet för ca 1 år sedan. Vi flyttade var och en till eget då det blev rätt så mycket bråk mellan oss. Nåja. I drömmen dök han upp med några av hans kompisar och det blev dålig stämning. Kommer vagt ihåg att de blev aggressiva mot mig och "mitt gäng" utan anledning. Nu till det konstiga. Två gånger under drömmen spärras mina käkar upp. Båda gångerna är långvariga också. Jag går runt och försöker stänga munnen med händerna. Jag förbereder mig mentalt då jag inser att det kan förekomma smärta. Och visst, smärtan fanns minsann när jag försökte med ena handen på huvudet och andra under hakan att stänga munnen. När jag går runt med munnen öppen verkligen maximalt och känner krampen komma, så kommer jag ihåg ett klipp jag sett på youtube (i verkliga livet), om en tjej i England som hade samma problem efter att hon gäspat. Hon åkte till en vårdcentral där hon fick glasspinnar staplade på varandra som trycktes in i munnen för att vidga käken mer och till slut få den avslappnad. Det roliga är att jag tänkte aldrig att jag drömde när jag kom ihåg detta klipp.

När jag vaknade hade jag inga känningar i käken och har inte haft det under dagen heller. Undrar om jag verkligen sov med ett gap...
Citera
2011-05-05, 13:10
Medlem
AmIAnonymouss avatar
Det var ett tag sedan jag drömde något konstigt men igår så hade jag lite av en mardröm.

Det började med att jag och några vänner åkte runt i en gammal bil och hade lite skoj, jag låg i bakluckan.
Kompisen som körde gasade på och åkte för fort, såklart såg en polis detta så dom kom efter oss och då blev det bråttom för mig att hoppa till baksätet för att ta på mig bältet innan vi skulle stanna.

Sagt och gjort så hade vi stannat och två poliser gick fram och pratade lite med föraren. Den ena polisen gick till oss bak i bilen och började prata lite också. Jag minns dock inte om vad. Vilket som så började han helt plötsligt anklaga oss för en massa skit (inte fortkörningen) och vi började protestera men han gav sig inte och tillslut tog han fram en kniv och började skära av mig bilbältet så att han skulle kunna bötfälla mig för att jag inte hade något bälte. Jag blev förbannad och försökte stoppa honom men han hann skära av det och sa åt mig att gå ur bilen. Jag hoppade ur snabbt som fan och tog polisens kniv, konstapeln som pratade med föraren försökte brotta ner mig men jag började slåss för att ta mig fri och helt plötsligt såg jag att jag hade råkat sätta kniven i halsen på honom. Direkt förstod jag att nu var jag helt körd och från ingenstans kom det ett gäng polisbilar i sann "drömanda". Alla sprang efter mig och jag visste att om dom skulle få tag i mig så skulle jag bli inlåst för mord så jag kommer på den smarta idén att hugga ner alla poliser som var efter mig så att jag kunde fly därifrån.
Jag sprang typ i cirklar runt poliserna och högg den jag kom åt ända tills dom levande poliserna fattade grejen och började fly därifrån för att hålla sig på avstånd.

Jag var alltså nu själv men mitt samvete hann ikapp mig och jag visste att jag aldrig någonsin skulle kunna fly så jag stannade helt upp och beslutade mig för att försöka skära halsen av mig själv. Det var det här som var det äckligaste med drömmen. Jag stod och hade kniven mot strupen men jag vågade aldrig, jag visste vilken smärta jag skulle genomlida för att lyckas dö men det var det enda sättet att dö på samtidigt så visste jag att det var den enda utvägen. Jag vet inte hur länge jag stod där och gång på gång tänkte: Nu gör jag det här! I alla fall så "halvvaknade" jag, alltså man vaknar typ men fortsätter att drömma men man vet att man drömmer så man kan göra lite som man vill i den.

Kvar i samma dröm så "spawnar" jag en random brud med samuraisvärd som går fram till mig och klyver min skalle och då vaknade jag helt och hållet.

Det läskiga med denna dröm var ju att försöka skära halsen av mig, jag visste att jag var tvungen att göra det men jag hade inte mod nog att göra det. Kan ingenting om drömmar så jag undrar vad den kan betyda?
Citera
2011-05-07, 03:53
Medlem
allt.o.ingets avatar
För någon månad sedan drömde jag om ett årtal som upprepades gång på gång. År 1888. Jag känner ingen koppling till årtalet och vet inte alls varför jag drömde om det. Någon som har en idé om vad det kan betyda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in