2010-09-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallberg-rassy
Skulle verkligen uppskatta hjälp med denna! Jag brukar aldrig minnas mina drömmar, så jag har en känsla av att det jag väl minns är extra viktigt:

Inatt drömde jag att jag hade bjudit in gäster. Och det var inga vanliga gäster heller, det var den mest märkliga sammling människor jag någonsin hört någon bjuda. Det var gamla skolkamrater som jag inte sett på över 10 år, det var grannar som jag bor granne med både nu och förut men som jag inte känner så väl och främst så fanns den första kvinna jag började "tycka om" med på den gästlistan, fast hon hade naturligtvis åldrats och såg ut som hon borde göra idag istället för hur hon såg ut då...

Nåja, sedan så behöver jag ju fixa maten, städa iordning lite och sådär, men plötsligt så befinner jag mig på ett affärsmöte, tittar på klockan och tänker "Fan, jag måste hem nu!". Jag lyckas ta mig därifrån med en konstig ursäkt, men på vägen hem så dyker det bara upp fler och fler saker som tar min tid och jag inser mer och mer att jag inte kommer hinna... Och så vaknar jag.

Vad fan betyder detta? Jag blir vansinnig.

Du kanske känner dig stressad eller har fått för lite tid till något eller någon du brukade gilla tidigare?
Jag drömmer också ofta om folk jag inte träffat på åratal. Antar att det är för att drömmen helt enkelt behöver skådespelare eller statister och hjärnan använder de ansikten den minns bäst.
Citera
2010-09-26, 18:42
Medlem
hallberg-rassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifswiljan
Du kanske känner dig stressad eller har fått för lite tid till något eller någon du brukade gilla tidigare?
Jag drömmer också ofta om folk jag inte träffat på åratal. Antar att det är för att drömmen helt enkelt behöver skådespelare eller statister och hjärnan använder de ansikten den minns bäst.
Ja, kanske det. Jag gör inget annat än jobbar, äter och sover numera. I sommras hade jag 1 veckas semester och ja... Det kanske är min hjärna som börjar få nog?
Citera
2010-09-26, 22:48
Medlem
Aniki-kuns avatar
Jag har försökt att tyda mitt ex drömmar (hon hade dem innan och under vårat förhållande) men har bara fått dåliga förklaringar );
Innan vi ens började dejta (vi kände varandra lite sen innan) så hade hon samma dröm med mig, tre gånger. Kan hända att det var tre nätter i rad, kommer ej ihåg.
I drömmen så var vi på en äng. Hon satt och kollade på mig och var glad, medens jag (som var jätte liten, 3-4 år) sprang runt och lekte flygplan.
Jag frågade henne så klart hur hon visste att det var jag, eftersom att hon aldrig sett kort på mig som barn. Hon svarade att hon kände det på sig. Hon beskrev hur jag såg ut i drömmen, och visst fan var det så jag såg ut också. När hon var hemma hos mig en gång efter vårat samtal visade jag henne ett kort på mig. Och visst ryckte hon till och sa att det var den gossen som var i drömmen.

En annan dröm hon hade under slutet av vårat förhållande, var att jag lånat en bil av en kompis. Jag har ej körkort. Men tydligen så mådde jag dåligt av något och ville bara iväg någonstans... Under drömmen såg hon mig från mina ögon, eller om hon såg mig från typ en kameravinkel, kommer ej ihåg Nåja. Drömmen utspelade sig i staden vi bodde i. Jag skulle köra över en hög viadukt/bro, men kraschade utför räcket bredvid/på tågrälsen som är under viadukten. Efter kraschen kom det såklart änglar och skulle hjälpa min själ någonstans. Änglarna lyste av guld/väldigt ljust, och var så klart min familj... Hon såg aldrig hela min familj, men visst fan stämde hennes beskrivningar in på dem. SJUKT creepy!!

När jag försökte tyda drömmarna i böcker som morsan har hittade jag så klart bara negativa förklaringar. Jag skulle vänstra/göra henne väldigt besviken. Och visst fan var det så att jag gjorde slut med henne efter ett tag. Det fungerade inte helt enkelt mellan oss.

Någon som har andra förklaringar på hennes drömmar?
/Mvh
Citera
2010-09-27, 02:40
Medlem
Ogdens avatar
Jag har återkommande drömmar om hav, och alla gånger har det varit en källa till obehag.
Första drömmen gick ut på att jag svävade över ett stilla, solglittrande hav, men det gjorde mig illa till mods för jag visste att jag skulle kunnat falla ned i havet.
Andra drömmen hamnade jag först mitt i en tsunami-våg som dock inte var så stark som den kända tsunamin från 2004, jag kunde med vissa problem kämpa mig tvärs över den till en tillfällig säkerhet. Senare i drömmen såg jag ur fågelperspektiv ut över havet igen, och det var full storm, havet var helt kolsvart och en enorm vattenvirvel hade bildats, vilket skrämde mig väldigt mycket.

Vad kan då detta betyda?
Citera
2010-09-27, 03:17
Medlem
pouandreass avatar
Intressant tråd!

Jag har drömt ett flertal gånger att jag gått upp och öppnat dörren till min lägenhet för att sedan se någon skumm svart figur och falla ihop och bara ligga där. Jävligt läskligt men får mig själv alltid till att vakna i detta läget. Fan kan detta bero på?

Har även drömt 1-2 gånger att jag har varit på något random ställe för att senare se typ båtar på himmlen och folk som går på? Senare typ blir allt bara svart.. precis som om hela jorden bara sprängs..

Sjukt skumma drömmar och känns sjukt wierd att dela med sig av dom..
Citera
2010-09-27, 14:37
Medlem
Inatt drömde jag att jag sprang "hem". (Jag drömmer alltid bostaden där jag växte upp med min familj som mitt hem, aldrig om bostäderna jag bott i senare i livet). Jag sprang så snabbt, snabbare än en människa någonsin ska kunna springa och jag minns att jag sprang ifrån något men jag minns inte vad..minns att jag sa till mig själv att "jag måste komma hem så snabbt som möjligt". På vägen är det två killar som ser mig och tycker att jag springer otroligt snabbt och därför (!) börjar de båda jaga mig. Jag fortsätter springa oavbrutet och mitt springande får då två syften; både det första och att springa ifrån killarna. När jag kommer in i trappuppgången tar killarna fast mig i den första trappan. Det är som att jag "ger upp" där.. killen drar mig till sig (men inte tvångsmässigt, jag går med på det) och vi börjar dansa bachata, väldigt sensuellt.

Jag har försökt tyda det här men innan jag säger vad jag tror om den drömmen skulle jag vilja ha lite åsikter om era tankar.
Citera
2010-09-30, 19:52
Medlem
Visste inte riktigt var jag skulle posta det här inlägget men jag måste berätta en sjuk dröm/grej som hände mig förra terminen. Det finns en kille som jag gått i samma klass som i 2 år. Har aldrig någonsin haft någon attraktion till honom. Har tyckt att han varit ful och töntig. aldrig tänkt en endaste sexuell tanke om honom. Alltså det är den mest otippade killen jag skulle kunna ligga med. Sen en natt förra terminen så drömmer jag att jag och han har sex. Och han har en väldigt stor kuk rent utsagt i drömmen. Efter den här drömmen kände jag mig bara generad när jag träffade honom i skolan och kunde inte få ur drömmen ur huvet. Jag började känna att jag måste ligga med honom så till slut hände det. Och förstå hur paff jag blev då han hade den största jag någonsin varit med om och han är den bästa jag varit med och nu har vi varit kk i ungefär 6 månader. Vad betyder detta? Var det endast ett sjukt sammanträffande?
Citera
2010-10-03, 21:19
Medlem
Ogdens avatar
Okej.

Nu i helgen har jag drömt två nätter i rad att jag är otrogen. Första natten blev jag kysst av en kille utan att vilja det, och fick enorma skuldkänslor gentemot min pojkvän (i drömmen alltså).
Andra natten drömde jag att jag slutat vara kär i honom, och tänkte göra slut, vilket jag mådde väldigt dåligt över i drömmen också. Har drömt att jag varit otrogen/att vårat förhållande kraschar förut.

Så: Vad betyder detta? Är det bara för att det är en av de värsta sakerna jag kan tänka mig?
Citera
2010-10-04, 15:06
Medlem
bridmans avatar
Min dröm i natt

Hejsan gott folk hoppas ni kan hjälpa mig lite här

Inatt drömde jag om att min sambo fött en son. Vi var på sjukhuset och hon hade precis fött och jag gick omkring och höl i min son. Men så var vi helt plötsligt i en hiss på väg upp. Men min "son" han kissade konstant jag menar konstant det gick inte att få stop på kissandet, han bara kissade ner sig hela tiden. Det kom kiss på mig hela tiden... Och jag frågade min sambo fan han kissar ju hela tiden hur får jag stop på det, hon sa att det var normalt och att det bara är så...

Jag frågade sjuksköterskorna om vad som var fel att han kissar hela tiden han är nyfödd det måste vara nåt fel. Dom visste inte heller varför det måste vara nåt fel sa dom. Jag såg aldrig några ansikten i min dröm alla personers ansikten var suddiga men jag kännde på mig vilka som var vilka..

Ganska sjuk dröm men tänkte dela med mig av min dröm.
Mvh Bridman
Citera
2010-10-04, 15:08
Medlem
Benshies avatar
Och när du vaknade så var det blött i sängen för att du hade.... Ja..
Citera
2010-10-04, 15:10
Medlem
bridmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Och när du vaknade så var det blött i sängen för att du hade.... Ja..

Nej inte alls jag var glad på ett speciellt sätt..
Citera
2010-10-04, 15:23
Medlem
845s avatar
Drömmar kan vara lustiga ^^
Drömde själv att jag var i London på väg till en skyttetävling som jag var försenad till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in