2024-06-14, 19:50
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Såväl kyrkor som vägar anses symbolisera utveckling och vägval i livet. Kyrkor andliga och vägar mer profana.

Att man behöver utveckling och står inför ett vägval eller att man redan är på gång med dessa saker?

Jag läste även ditt inlägg om drömmen där du sexuellt förnedrade andra människor. Jag tror drömmen bara var en reflektion över djupa, djuriska instinkter kombinerat med hämndbegär eller liknade. Jag är ingen psykolog eller liknade men det är väl lite det där mörka undermedvetna som Jung bland annat talar om. Uråldriga impulser som ens kulturella kontext inte godkänner och som ibland kommer upp till ytan hos människan i form av tankar och drömmar - eller i värsta fall, så som verkliga handlingar.
Citera
2024-06-24, 13:12
Medlem
2024-06-24, 13:07
I natt hade jag sån konstig dröm! Lång text 😬

Jag var på en stor fest. Träffade folk jag känner igen från jag var yngre men aldrig ungåtts med. Men träffade en kompis jag umgås med som jag känt sen jag var 13. Men hon var helt naken och hade gått ner jättemycket j vikt och hade inte längre några bröst . Jag sa åt henne att hon måste hitta några kläder att ta på sig.

I nästa scen så är jag vid ett ganska stort akvarium där en tjej tar upp två (tror guld) fiskar och skäl som och går iväg med dom i handen. Säger åt henne att hon måste lägga tillbaka dom i akvariet, men hon går ut genom dörren. Jag i tittar i akvariet och det är bara några fiskar där efter hon tagit dom två.
Det är jättemycket folk i olika rum och alla känns som dom är i olika sinnesstämning. En del glada en del allvarliga,någon berusad.. dock ingen ledsen men typ likgiltiga.

Mitt upp i allt så är jag inne på en toalett eller liknande pch meckar med ett rör/avloppsrör som är alldeles blodigt..
Det är vad jag minns. Helt sjukt. Någon som orkat läst och kan komma med någon tydning?
Citera
2024-07-19, 05:38
Medlem
Bergatroll1s avatar
Hade tydligen på Astrologen med Darin på Spotify och drömde att jag satt mitt emot en jugoslaviska kvinna med deformerade enorma tänder och stora tånaglar på en buss som skrattade när hon tittade på mig sen allteftersom musiken nådde mitt undermedvetna drömde jag att jag såg bilder på det tredje ögat som aktiverades dessa saker kändes obehagliga. Kan tilläggas att jag pillade på hennes tånaglar.
Citera
2024-07-19, 07:03
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
Mycket intressant med drömtolkning, men samtidigt måste man komma ihåg att de flesta drömmar har till uppgift att memorera och behandla fakta och synintryck. Till en slags läkningsprocess. Men ibland kan drömmarna vara gåtfulla och även ha, komma med budskap och varningar. Jag har skrivit poesi i drömmar, I lucida drömmar. Också målat i drömmar och löst konstnärliga processer i dessa. Men man kan inte tolka in en färg eller en orm att det rent allmänt betyder det eller det osv. För så banalt är det inte.
Citera
2024-11-02, 20:46
Medlem
moshans avatar
Jag låg i en slags dvala innan jag höll på somna och jag ser en svart korp och en röst som sa "dark raven". Jag såg korpen sedan nåt slags flimmer i huvudet som var obehagligt och jag försökte vara stark och "komma upp till ytan". Somnar till igen efter och korpen kommer fram igen.
Senast redigerad av moshan 2024-11-02 kl. 20:48.
Citera
2024-12-03, 09:20
Bannlyst
Nog den sjukaste drömmen jag haft, och kommer ihåg..

Märkte att jag befann mig som om i fängelseutrymmet i en fästning. Mörkt och kallt, säkert källarvåningen. Väggarna var av sten, möjligen innerväggar av tegel men det var knappast småsten.

i rummet jag befann mig i så hängde en naken människa upp och ned, och någon nedanför honom/henne som verkade äta han eller hennes avföring. jag sade väl högt, typ "undrar vad ni har gjort för hemskt för att komma hit" och sen iaf senast när jag vaknade så tyckte jag lite synd om mig själv också.

jo, på ena sidan höll de på med avföringen, sen när jag skulle leta flyktväg så stod något annat perverst på andra sidan och blockerade med.
Citera
2025-01-04, 16:56
Medlem
ekerilars avatar
Jag har haft starka och liknande drömmar vid minst två tillfällen de senaste dagarna,

Min flickvän gick mycket oväntat bort för snart 4 år sedan.

Jag drömmer att jag är min svägerskas (flickväns syster) älskare. Vi smyger iväg till olika ställen för att ha sex. Vi är i drömmen mycket passionerade, men lite rädda att bli upptäckta, p g a att hon är gift.

Jag blir lite äcklad av drömmen. Jag har absolut inga sådana begär i verkliga livet. Det känns dock som om mitt omedvetna/undermedvetna försöker säga mig något.
Vad kan det vara?
Citera
2025-01-18, 10:19
Medlem
Crapmagics avatar
Varför drömmer jag ca 100 dagar av 364 dagar (under skottavdrags-natten sover jag inte alls) om året om min skolavslutning! från mellanstadiet eller högstadiet eller gymnasiet

Det måste väl finnas någon annan än jag på internet som har detta som återkommande tema så att ovetenskapen hunnit gjort en ljungiansk tolkning av vad skolavslutningen symboliserar?
Senast redigerad av Crapmagic 2025-01-18 kl. 10:23.
Citera
2025-01-26, 09:47
Medlem
-=Damian=-s avatar
snubblade över tråden och kom på en återkommande mardröm jag hade som barn och hela vägen upp i tidig vuxenålder.

Springer i en typ av ravin, det är branta bergväggar på varje sida, det är helt mörkt förutom ett märkligt rött ljus som gör att man kan ana marken och väggarna.
Det kommer ett högt och dovt muller - Likt åska och marken börjar vibrera väldigt mycket.
Paniken uppstår och jag springer snabbare och snabbare.
Kommer ut ifrån ravinen till en öppnare yta, fast här är det stora stenpelare som står med 5-10 meters avstånd - de står inte symmetriskt utan lite mer utkastade i landskapet, dessa ger ifrån sig röda ljus som påminner om blodådror som klättrar över dom. Mullret och skakningarna i marken blir tydligare och jag ser en enorm rund sten (säkert 10 meter i diameter) som rullar emot mig ifrån det håll jag springer ifrån, stenen studsar emot pelarna och jag ser knappt vilken väg den tar - men hur jag än springer så studsar den alltid rätt och kommer bara närmare. Här börjar stenen också glöda i ett svagt blodrött sken.

Jag ökar takten hela tiden - blir tröttare. Lyckligtvis kommer jag till en ny ravin där stenen inte får plats och jag kan sakta ner, mullret blir också svagare. Jag vet att jag tänker att jag borde stanna i Ravinen men någonting får mig att springa framåt, tills en ny öppning kommer med dessa pelare - och stenen kommer tillbaka med en ny flykt för livet fram tills nästa ravin. Detta pågår i flera sekvenser med Ravin / öppen yta fram tills jag vaknar i ren panik, genomsvettig och med en hög puls.

Någonting säger mig att drömmen har något med att göra att jag hade en relativt dålig uppväxt och mitt första äktenskap var väldigt destruktivt, sedan jag fått det bättre så har drömmen också avtagit.

Kanske har drömmen försökt säga mig att fly allt det hemska och bara fortsätta fly fram tills jag "vaknar" och allt är då över.
Citera
2025-01-27, 01:44
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Under några veckors tid har jag drömt att jag fryser väldigt mycket och under en mycket kort stund känns det så när jag vaknar, ligger hopkrupen som man gör när man fryser.

Väldigt konstigt eftersom jag har det lagom varmt i sovrummet och under täcket.
Är normalt varm när jag vaknar till och somnar om direkt.

Någon som vet vad det kan betyda?
Citera
2025-02-14, 12:45
Medlem
LitenochSkrajs avatar
Inatt drömmde jag att min stol som jag låg med fick diskbrott i hjulen. Detta gjorde mig väldigt upprörd och inspererad till vad min stol kan tycka/uttrycka om sina ägare, speciellt när jag sitter på stolen under vaken tid. Varför drömde jag detta? Jag har aldrig haft romantiska känslor för möbler innan, så detta gör mig lite fundersam.
allting var också väldigt flummigt så är inte riktigt säker på detaljerna.

Citera
2025-02-25, 07:31
Medlem
Drömde om att en tiger försökte jaga mig upp i ett träd och medans den försökte, så skuttade tigern ovanligt högt och försökte få tag i mig. Jag fortsatte klättra upp och sparkade tigern i huvudet vid ett tillfälle.

Drömmen lämnade mig väldigt fundersam, men enligt många drömlexikon på nätet, så representerar tigern styrka och välvilja och även betydelsen av att man försöker fly från sina problem eller utmaningar i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in