2019-09-30, 07:29
Medlem
zajjahs avatar
Jag brukar drämma ofta att jag hatar min mamma. Alltså går på henne fysiskt så mycket jag bara kan och slår och skriker och det går inte att skada henne och hon bara hånar mig hela tiden. Blir bara argare och argare och mer och mer hatisk.

I natt drömde jag om hur jag skrek på henne att hon var en äcklig jävlar hora och allt möjligt tills någon drog kniv mot mig så jag gav mig på den personen. Fick knivar kastade efter mig. Hittade min mamma igen och började direkt skrika på henne ha mig. Åkte fast av polisen. Och fortsatte att vara agressiv och hatiskt. Jag minns dom tog mig runt på turne runt sverige och i alla städer visade jag mitt hat och skrek på människor och räckte finger.

Vad fan betyder det?
Citera
2019-10-19, 22:28
Medlem
Drömde en gång att jag och ett annat gäng åkte buss i Göteborg. Men vi hamnade på en okänd plats och åkte förbi massa döda kroppar som låg i en stor hög. Det var riktigt vidrigt. Och sedan släpper busschauffören av oss där och vi alla blev skjutna av män som gömde sig.
Det sjukaste är att jag trodde jag dog på riktigt. Kände alltså i drömmen hur min själ drogs ur min kropp, åkte upp mot ett starkt jäkla ljus, tänk er att solen lyser er 1 cm från ögat. Och ser sedan en gångväg, i tunnelform typ. Längst bort var en svart ingång. Och där står min döda morfar och vinkar dit mig. Kände mig varken glad eller ledsen. Helt neutral.
Jag drogs mot honom mer och mer och sen helt plötsligt så tar han handen för ingången och ställer sig och putter ut mig i livet igen. En jäkla dragkraft vill säga. Då vaknade jag ur drömmen som jag inte fattade att det var, och trodde mitt ex låg bredvid mig i sängen. Men så var han ej där och klockan var 03.00 prick. Då trodde jag på riktigt att jag var död. Så jag ringde honom å han svara inte.
Riktigt sjukt, men sedan svarade han och han hade kickat till en vän. Där låg jag i sängen helt genomsvettig och nyper mig i armen för å se om jag lever.
Det kändes så verkligt, helt sjukt!
Undra vad detta kan betyda? Upplevde "döden" i en dröm.
Mvh
Citera
2019-10-21, 17:08
Medlem
Enmansdemos avatar
Ständigt drömmar om att jag går om i mina historiskt avklarade skolor,
inatt hände det...jag drömde om en fiktiv skola som var i futurum och belagt
på en ny ort, men jag blev inte av helt med mina forna klasskamrater, några anslöt sig
Hur tolkar ni detta uppenbara genombrott? ifrån modifiering utav den trötta upprepningen
i att ändra i en förfluten miljö

Men jag skonades inte av den återkommande julaftonen där jag inte
får några julklappar av päronen och missar Kalle och inte fått till pyntningen
Hur tolkar ni det?
Citera
2019-10-22, 15:26
Medlem
Enmansdemos avatar
Upprepningen fortsatte i natt av det andra återkommande temat, jag försöker ta till brutalt våld
och alstra ilska mot främlingar, men min slagserie mot nyllet blir extremt veka & jag slåss som en kärring, inga knockout-punches här inte.....hur komma över det här på symbolisk väg?
Citera
2019-10-28, 07:20
Medlem
ekerilars avatar
Jag har nu under några dagar haft väldigt olikartade drömmar, fast med en gemensam nämnare. Det handlar om galna vilda fester. Folk i min närhet anordnar vilda fester, men jag får inte vara med. Jag är ledsen för det.

Så småningom spårar festen ur fullständigt och då är jag glad att jag inte varit med.

Olika teman, olika fester. Den gemensamma nämnaren är att alkoholen flödar, och jag får inte vara med. 4 nätter i rad nu. Vad vill jag säga mig själv?
Citera
2019-11-10, 09:33
Medlem
Enmansdemos avatar
Två nyheter i nattens drömmar jag aldrig varit med om tidigare

Att jag hade pissat ner sängen under sömnen

Jag tittade på bögsex där Peter North var inblandad,
det är väl ett bra tecken? i drömmen drog jag mig ur det här i avsmak
när det återkom....för jag trodde ju att det var en kvinna först
Citera
2019-11-15, 05:41
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Hade en dröm att det fanns en ond person som kidnappade barn och han hade träffat min lille bror för att skrämma honom och planerat att ta honom när han blev lite äldre
Den onda hade satt upp massa skrämmande saker typ som dräkter som kom fram när jag var där, för att jag skulle bli rädd, men alla låtsades att det var normalt
Sen en gång såg jag en läskig person och tänkte ”men denna gången kanske det är han är på riktigt” och mycket riktigt så tog han mig och tog mig till hans hem, man såg hans ansikte och han hade ett vackert ansikte, men vem var han?
På nyheterna såg man att staten hade satt upp övervakningskameror för 10 år sedan just för att lösa detta, så då fick jag en känsla oj de kanske bryr sig ändå?
Men det fanns 3 vägar och de hade missat den vägen där han åkte
Allt såg ut som en film och jag tänkte, varför har han blivit sån nu kommer de säkert dra någon historia om att han varit med om samma sak själv och att det egentligen är synd om honom
Iaf när jag var hemma hos honom så fick jag reda på sanningen och det var att jättemånga människor var med på detta och hade samarbetat för att skrämma upp mig hela mitt liv.
De var även odödliga och kunde byta utseende.
Staten hade satt upp övervakningskameror för att ge sken av att bry sig om detta men egentligen var de med på det
Vad tror ni betyder det om man drömmer ofta om ondska i människo?
Det är även något jag tänker på och försöker förstå,
Citera
2019-11-15, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Hade en dröm att det fanns en ond person som kidnappade barn och han hade träffat min lille bror för att skrämma honom och planerat att ta honom när han blev lite äldre
Den onda hade satt upp massa skrämmande saker typ som dräkter som kom fram när jag var där, för att jag skulle bli rädd, men alla låtsades att det var normalt
Sen en gång såg jag en läskig person och tänkte ”men denna gången kanske det är han är på riktigt” och mycket riktigt så tog han mig och tog mig till hans hem, man såg hans ansikte och han hade ett vackert ansikte, men vem var han?
På nyheterna såg man att staten hade satt upp övervakningskameror för 10 år sedan just för att lösa detta, så då fick jag en känsla oj de kanske bryr sig ändå?
Men det fanns 3 vägar och de hade missat den vägen där han åkte
Allt såg ut som en film och jag tänkte, varför har han blivit sån nu kommer de säkert dra någon historia om att han varit med om samma sak själv och att det egentligen är synd om honom
Iaf när jag var hemma hos honom så fick jag reda på sanningen och det var att jättemånga människor var med på detta och hade samarbetat för att skrämma upp mig hela mitt liv.
De var även odödliga och kunde byta utseende.
Staten hade satt upp övervakningskameror för att ge sken av att bry sig om detta men egentligen var de med på det
Vad tror ni betyder det om man drömmer ofta om ondska i människo?
Det är även något jag tänker på och försöker förstå,
Nej jag köper det. Finns många svin till människor. Helt klart.
Citera
2019-11-24, 18:57
Medlem
En dröm i en dröm.
Jag drömmer om att jag är mitt i en skog och det är helt mörkt som på kvällen.
Jag hör hur hundar skäller och jag får instinkten att börja spring.
Jag tror att jag är jagad av polisen.
Mitt i springandet vaknar jag till i ett ryck och jag är hemma i min gamla lägenhet.
Jag tycker att det är väldigt märkligt eftersom det var flera år sen jag flyttade där ifrån.
Jag verkar va tillsammans med mitt ex igen och våra barn är unga, det ser jag på det fotografierna som hänger på väggarna.
Jag börjar ana att jag måste ha hamnat tillbaka i tiden men alla minnen fram till idag har jag kvar.
Jag får sån ångest eftersom jag inser att min nuvarande tjej som jag har det så fantastiskt med vet inte om mig samt runt vid den här tiden ska jag och mitt ex "göra" vårat tredje barn.
Ingen är hemma vid den här tiden och en stor ångest sköljer över mig igen för jag vet hur det här förhållandet slutar, och det slutar inte lyckligt.
Så jag inser att jag har två beslut att fatta.
Antingen fortsätta förhållandet där jag får mitt tredje barn och försöker leva lyckligt med någon jag inte älskar längre eller försöka träffa min nuvarande tjej på nytt och leva lyckligt innan det här förhållandet går utför.
Jag springer ut i ren panik och sliter tag i första personen jag ser och frågar vilket år det är.
Personen tittar väldigt undrande på mig och säger 2013.
Det är bekräftat alltså.
På något vis har jag hamnat 6 år tillbaka i tiden.
Nu hör jag hundar igen och får samma instinkt om att springa.
Jag vänder mig hastigt och står intill vid en klippavsats.
Det dröjer inte många sekunder innan jag tar mitt beslut att hoppa.
I fallet vaknar jag men mina ögon är stängda.
Jag är livrädd för att öppna mina ögon men tillslut tar jag modet till och inser att jag är i mitt nuvarande hem.
Tar mobilen och tittar tid och år.
Allt stämmer.

Det här är den mest hemskaste drömmen jag någonsin haft. Jag är absolut inte självmordsbenägen men känslan jag fick vid klippan var total hopplöshet.
Citera
2020-01-15, 08:36
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jag har precis vaknat ur en mycket detaljerad och skrämmande dröm.

Jag drömde om ett hus som tidigare skrämt mig, (i mina drömmar) nu var huset inte lika skrämmande som tidigare, utan jag sitter och dricker te där med en bekant. (Denne har varit nära att dö i en terelaterad förgiftningsolycka, (omtalad i media) för några år sedan.)

Nu drömde jag om detta huset igen. Inte heller nu var det skrämmande, men i drömmen minns jag hur skrämmande det varit förut.
I drömmen har jag tydligen skrivit om mina tidigare upplevelser i huset, vilka nu hembygdsföremingen publicerat i någon bok Dessa ber Jag träffar husets lagfarna ägare som förklarar att jag inte får vara där.

I nattens dröm känns det som bitarna föll på plats. Skräcken har delvis handlat om att misslyckas på jobbet, framkom i skälen till att jag inte fick vara vid eller i huset. Främst handlar skräcken om att jag oroat mig för en person som p g a. ett handikapp haft svårt att få jobb och bostad, men nu hittad badadera. Jag behöver inte oroa mig längre.
Citera
2020-01-17, 18:32
Medlem
Inatt drömde jag att jag plötsligt hade ett hål i vänster handflata. Det fanns en mindre utgång på ovansidan av handen.
Inget blod och fina hopväxta kanter.
Doktorn sa att jag blivit utsatt för en syraattak.
Det kändes precis normalt när jag vände och vred på handen men jag kunde se igenom hålet om jag drog lite i skinnet på ovansidan av handen.
Nå hur ska det tydas?
Citera
2020-01-27, 15:01
Medlem
ekerilars avatar
Jag har vaknat upp från två likartade drömmar bara idag. Den förta drömmen (inatt).:

Jag är på min f d. arbetsplats. Jag misslyckas totalt med alla arbetsuppgifter och jag är övertygad om att jag kommer att få sparken. Ingen verkar dock ta notis om minna misslyckanden.

Den andra drömmen (nyss):

Jag är student. Jag klarar nog studierna, men jag misslyckas socialt, Jag kan inte vara kvar, Jag lämnar universitetet, förtvivlad, vad ska det bli av mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in