Citat:
Ursprungligen postat av honestly
Jag drömde här om natten att jag var instängd på HM efter stängningstid. Så jag gick typ ner för rulltrappan när plötsligt en vakt kom in (en riktig rambo kille med K-pist) och helt plötsligt hade jag en pistol och skjöt honom. sen sprang jag på huvudgatan genom stan och sen på något sätt lyckades jag klättra upp på en skyskrapa (vilket är lite konstigt att det fanns där eftersom jag bor i en liten stad som inte ens har höghus) och när jag var på taket upptäckte jag att det inte fanns någon som helst väg ner och att jag glömt min jacka med mobilen i ett omklädningsrum på HM. så ingen kunde höra om jag ropa och enda vägen ner var att hoppa. Det var faktiskt skitläskigt 
eftersom jag är en sån som tror att drömmar är undermedvetandets sätt att säga något till oss undrar jag om någon har någon teori om vad min dröm betyder?

eftersom jag är en sån som tror att drömmar är undermedvetandets sätt att säga något till oss undrar jag om någon har någon teori om vad min dröm betyder?

Om man abstraherar vad som sker i drömmen:
Du bryter dig ut från att ha varit instängd.
Du agerar innan du tänker och hamnar i en situation du inte kan ta dig ifrån utan att ta en mycket stor risk.
Du upplever att du saknar möjlighet att få kontakt med andra människor, och på sätt även möjlighet att ta ifrån dig den jobbiga situation.
Att det är så mycket kläder i drömmen på detta sätt kan handla om att du är osäker på vad det är du vill kommunicera till andra människor.
Att känna sig osäker i kommunikationen till andra människor kan få en att stänga in alla de tankar och känslor som finns i oss. Detta kan i sin tur leda till isolation, och i slutet av drömmen har du ju isolerat dig helt och hållet.