2008-10-02, 01:28
Medlem
bästisweedens avatar
om man drömmer att man försöker mörda en person man är sur på, genom att på natten binda fast den utomhus med silvertejp över munnen och hela kroppen och binda fast en vattenslang som konstant sprutar vatten över ansiktet på denne. sedan överlevde offret och det skapade enorm frustration. kan detta tyda på något då? förutom att drömmen är jävligt sjuk. som taget ur en skräckfilm!

kan tillägga att personen gillar jag egentligen (:
Citera
2008-10-02, 18:56
Medlem
Raschoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilbunny
haha, låter lite som att dina vänner inte riktigt är så som du tror att de är.

Detta visade sig stämma in förvånansvärt bra några dagar efter, fast jag läste det nyss
Citera
2008-10-07, 15:28
Bannlyst
jag drömde att min bror arbetade på mitt jobb, började bråka med någon. När jag går mellan och får dom att sluta slåss så skriker han på mig att jag borde försvara honom. Min flickvän sa samma sak, att jag borde försvara honom (allt i drömmen). Min bror fick sparken, likaså en arbetskamrat som också slogs.. Chefen var skit sur på dom för att dom hade varit i slagsmål på jobbet och sen skällde han ut mig för att jag var en jävla kärring som inte slogs.

Jag kunde varken slåss eller stoppa bråket utan att få skäll av både flickvännen, brossan och chefen.. Vad jag än gjorde skulle dom ändå blivit förbannade på mig..

kände mig helt jävla hopplös samtidigt som att jag var förbannat arg på flickvännen och brossan. Efter bråket gick jag efter min chef (som var väldigt purken) och frågade tillslut "hur är det med dig egentligen" i en så förstående, snäll och ödmjuk röst som möjligt. fick nämligen intrycket av att han inte mådde bra och att det var därför han blev grinig. Han tittade på mig och sa ingenting alls, jag kom inte på något att säga och vi bara stirrade på varandra. det var som om någon hade pausat bilden och han stod bara och stirrade rakt genom mig. Sen vaknade jag..

jobbigt
Citera
2008-10-07, 18:00
Medlem
unkens avatar
Jag drömde en gång att jag var på Umelagun med mina kusiner som var 4 och 2 år då, när de plötsligt försvann ner i vattnet. Det var grunt, men de fanns ingenstans. Till slut såg jag de på bottnen, men på något sätt kunde jag inte nå de. Denna dröm drömde jag några dagar i streck tills den löste sig själv.

Jag hatade den drömmen, och blev plötsligt medveten om att jag drömde. Då kunde jag göra så att nästan vad som helst hände. Jag fick den yngsta kusinen att flyga upp ur vattnet med en mantel, bärande på sin syster. Han flög sedan iväg.

Jag har slutat drömma den drömmen, men det vore intressant att höra någon annans tolkning av den.
Citera
2008-10-08, 13:37
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turnip Master
Jag har en väldigt underlig och återkommande dröm:

Den börjar i ett kloster högt upp i grönskande berg med snötäckta toppar, i klostret så sitter munkar på knä i en cirkel och mässar. Mitt cirkeln är en kittel och det stiger rödaktig rök från den, ju snabbare munkarna mässar desto mer rök stiger upp ifrån grytan. Rösterna ökar i styrka tills hela det lilla kapellet skakar som av en jordbävning, plötsligt ser jag mitt huvud bryta igenom ytan på den kokande vätskan och jag reser mig upp ur grytan till upprätt ställning. Jag bär en mantel av purpur och en av munkarna bär fram en tiara av guld som han lägger över mitt huvud, sedan faller alla munkarna framlänges och pressar sina pannor mot golvet. Jag kliver ur grytan och i samma ögonblick som min fot vidrör golvet så förtärs hela klostret i eld, men jag ser mig själv vandra genom elden och ut genom klostret. Där slutar min dröm...

Vet någon vad den kan betyda?
Något i ditt liv var harmoniskt, sen händer någonting stort och du hamnar mitt i kaos. När du kommer in i kaoset förstörs det fullständigt och du lämnar det hela bakom dig.

Får jag gissa på en relation?

Citat:
Ursprungligen postat av ShmotZ
Hur ska man tolka om man mördar någon i en dröm? Jag drömde t ex att jag skar halsen av en kille pga att jag ville ha hans tröja för att jag inte hade någon tröja på mig!

Hur ska man tolka drömmar med mord i?
Beror helt på. Det finns humana mord och det finns inhumana. Mordet i sig saknar betydelse - allt handlar om din känslomässiga semantiska mening för "mord" i just den situationen.

Det kan betyda att du är avundsjuk (ett tillstånd som skapar ilska) på någon eller att du börjar bli desperat pga din pengasituation.

Citat:
Ursprungligen postat av mygan
Trevligt ämne det här, ni kan ju försöka tyda min, kommer inte riktigt ihåg allt men ska försöka

Springer som en galning och har tydligen polisen efter mig, har ingen aning om varför bara springer som fan genom en stad, sen kommer jag till en busstation där jag träffar min polare, så ger han mig en genomskinlig påse med lite hasch i som jag tar emot, sen helt plötsligt ser jag han sitta i en fåtölj med sin brud i knät. sen kommer jag inte ihåg någe mer

är jag helt knäpp?
Nej, du är inte knäpp. Du är rädd för någonting och känner dig säker hos din polare även om hans vänskap är orsaken till din rädsla.

Citat:
Ursprungligen postat av depenz
Jag brukar drömma att min kropp vrids typ 90 grader bakåt och att jag springer i luften. De har te.x hänt att jag springer i skolan på de viset. Jag tappar ofta kontrollen helt på mej själv och blir utpekad av andra.
Du vill få bort en viss del av ditt liv (kanske skolan?) och upplever att du måste stanna där. Du försöker fly men kan inte.

Försök komma på vad du vill göra av ditt liv och gör allt för att komma dit. Om det betyder att sluta skolan och resa till Indien, eller plugga under hela fritiden, så gör det för att nå ditt mål i livet!

Citat:
Ursprungligen postat av Raschoel
Drömde någon natt sedan att jag hade en hund som jag kallade "ILAM ILAM".. Vi var inte så bra kompisar och så, men så en dag när jag kallade på honom, så öppnade hunden munnen och förklarade att han heter "MALI MALI". Sen så blev vi bra vänner och började lura folk på pengar, fast jag minnst inte hur.
Du är galen. Sök psykhjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av bästisweeden
om man drömmer att man försöker mörda en person man är sur på, genom att på natten binda fast den utomhus med silvertejp över munnen och hela kroppen och binda fast en vattenslang som konstant sprutar vatten över ansiktet på denne. sedan överlevde offret och det skapade enorm frustration. kan detta tyda på något då? förutom att drömmen är jävligt sjuk. som taget ur en skräckfilm!

kan tillägga att personen gillar jag egentligen (:
Det kan bero på ditt sinnestillstånd - en dopaminförlust under natten. Om du hade haft den i vaket tillstånd hade du känt dig deprimerad och skulle inte vilja ha något med personen i fråga att göra iallafall.

Annars kan det vara att du tidigare blivit vansinnig på någon men eran vänskap förstördes inte av grälet - även om du, när du var vansinnig, inte hade brytt dig. (Givetvis bryr du dig, men i stridens hetta tänker man inte på sånt).

Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsNobody
jag drömde att min bror arbetade på mitt jobb, började bråka med någon. När jag går mellan och får dom att sluta slåss så skriker han på mig att jag borde försvara honom. Min flickvän sa samma sak, att jag borde försvara honom (allt i drömmen). Min bror fick sparken, likaså en arbetskamrat som också slogs.. Chefen var skit sur på dom för att dom hade varit i slagsmål på jobbet och sen skällde han ut mig för att jag var en jävla kärring som inte slogs.

Jag kunde varken slåss eller stoppa bråket utan att få skäll av både flickvännen, brossan och chefen.. Vad jag än gjorde skulle dom ändå blivit förbannade på mig..

kände mig helt jävla hopplös samtidigt som att jag var förbannat arg på flickvännen och brossan. Efter bråket gick jag efter min chef (som var väldigt purken) och frågade tillslut "hur är det med dig egentligen" i en så förstående, snäll och ödmjuk röst som möjligt. fick nämligen intrycket av att han inte mådde bra och att det var därför han blev grinig. Han tittade på mig och sa ingenting alls, jag kom inte på något att säga och vi bara stirrade på varandra. det var som om någon hade pausat bilden och han stod bara och stirrade rakt genom mig. Sen vaknade jag..

jobbigt
Två personer i ditt liv har en konflikt och du har ingen makt över situationen. Du har ingen rätt att involvera dig i situationen, även om du vill vara involverad eftersom du vill ha fred mellan personerna.

ELLER

Personer i din omgivning vill att du gör någonting, och vad du än gör så kommer du göra någon besviken.

Ta redan på vad DU vill göra - dina sanna vänner kommer förbli dina vänner vad du än väljer.

Citat:
Ursprungligen postat av unken
Jag drömde en gång att jag var på Umelagun med mina kusiner som var 4 och 2 år då, när de plötsligt försvann ner i vattnet. Det var grunt, men de fanns ingenstans. Till slut såg jag de på bottnen, men på något sätt kunde jag inte nå de. Denna dröm drömde jag några dagar i streck tills den löste sig själv.

Jag hatade den drömmen, och blev plötsligt medveten om att jag drömde. Då kunde jag göra så att nästan vad som helst hände. Jag fick den yngsta kusinen att flyga upp ur vattnet med en mantel, bärande på sin syster. Han flög sedan iväg.

Jag har slutat drömma den drömmen, men det vore intressant att höra någon annans tolkning av den.
Ditt undermedvetna ville nå någonting som den inte kunde. Antingen nådde du det du ville eller så insåg du att det inte behövdes nå.
Citera
2008-10-08, 20:26
Medlem
unkens avatar
Tack vonnie, makes sense. Nu när jag tänker på det så var det något jag ville nå vid den tiden.
Citera
2008-10-08, 22:17
Bannlyst
Tack yonny.. verkar vettigt.. skall grubbla lite på det
Citera
2008-10-09, 20:44
Medlem
Norrens avatar
för några år sedan så hade jag en återkommande dröm, fast den utspelade sig i olika scenarion..

förstå gången jag drömde det här så var jag och några kompisar och lekte på ett industri/hamn område, vi var kanske 10 år eller så. iaf så leker vi och har kul, och så plötsligt mitt uppi lekarna så ser jag ett vitt sken bort mot horizonten utöver sjön varpå ett stort jävla svampmoln bildas (atombomb eller nå), jag går från att ha en känsla av glädje till en kraftig känsla av stress och jag och mina kompisar försöker bäst vi kan hitta någon plats där vi kan undvika chockvågen, vi lyckas, alla överlever och jag vaknar.
den drömde jag 2 nätter i rad.

det andra scenariot så står jag ute på gräsmattan hemma hos mor & far (nutid) och tittar ut över skogen, samma vita sken och svampmoln och känsla av stress, fast jag vaknar innan chockvågen kommer. den drömde jag betydligt många fler gånger, kommer inte ihåg exakt, men bilderna från explosionen i drömmen dyker alltid upp när jag står på den där gräsmattan hehe.

någon som vet vad det kan betyda? om det betyder något?
Citera
2008-10-12, 21:31
Medlem
asså kolla här .. jag har läst väldigt mycket om lucida drömmar o jag har nog aldrig haft en sådann.
men det hände häromdagen att när jag skulle gå o lägga mig så somna jag inte utan , jag kände mig tung o min kropp började kännas annorlunda , sen så kunde jag om jag fokuserade mig se typ min fantasi om ni förstår vad jag menar . jag försökte o försökte i nästan 2 hr sen la jag av för de funka inte.
va detta en början till en WILD lucid dream ?
Citera
2008-10-19, 21:17
Medlem
CommonKnowledges avatar
Hej
Jag drömde för ett par dagar sen om mitt ex(tog slut 2 år sne) som jag inte längre har någon vidare kontakt med. Vi är inte osams eller så men vi snackar helt enkelt inte längre.

Hursomhelst så börjar drömmen med att jag står utanför dörren till hennes hem och hon öppnar, drar in mig och vi börjar ha sex.
Jag fick orgasm i sömnen och minns att jag tänkte för mig själv "fan, nu kommer jag bli kladdig i kallingarna" även fast jag sov så visste jag detta då det hänt en gång innan. Men när jag vaknade så hade jag bara stånd och kallingarna var rena.

Vad fan betydde min dröm? Jag tänker aldrig på henne längre då jag har fullt upp med andra tjejer så jag förstår inte varför jag skulle drömma om henne av alla.

Och så på bonusfrågan undrar jag hur fan jag kunde få orgasm men ändå blev det inga spår i mina boxers?
Senast redigerad av CommonKnowledge 2008-10-19 kl. 21:21.
Citera
2008-10-19, 21:35
Medlem
Drömde för ganska länge sen att jag hade en hjärntumör.

Min familj och jag hade åkt in till en äng i en skog där hela släkten, både farsans och morsans släkt, höll något slags bord för min skull, typ som ett julbord.

Tydligen skulle de ha en minnesstund för mig INNAN jag dog, just för att de visste att jag skulle dö; Jag som cynisk ateist skulle inte ha någon glädje av en minnesstund efteråt.

Så vi satt där, jag grät och hade ångest samtidigt som jag var väldigt glad över att alla faktiskt brydde sig.

Jag var och är ganska konfunderad över det här. Vad tror ni att den här stora ångestknöl till dröm betydde?
Citera
2008-10-23, 23:10
Medlem
Bakgrund
Träffar en nice tjej på en supporterresa för ett idrottslag i Sverige till en stad ungefär 50mil från min hemstad. Snackar med denna tjej på msn, telefon rätt mkt, och vi kommer bra överens. Drar en dag till den staden för att titta på idrottslaget när de spelar, träffa andra polare, och - träffa denna tjej. Hon är dock helt plötsligt upptagen den helgen med sin sport, något jag förstår, men hon sköter det oproffsigt och jag blir lite halvlack. Hon ber om ursäkt dock. Senare ljuger hon mig rakt upp i ansiktet, jag blir rättså sur och slutar snacka med henne.

Tre-fyra månader senare
Tjejen är jättedeppad över att hennes kille (som hon ljög om inför mig) lämnat henne. Hotar att ta självmord och liknande. Jag typ lolar åt henne, så att säga.

Fem månader senare, även kallat för tre veckor sedan
Får ett sms av ett okänt nr som visar sig vara henne. Vi börjar smsa om lite vardagligt.

Igårnatt
Drömmen. Jag är på en gymnasieskola, vet ej om det är min, eller hennes. Hur som helst; hon är i trappuppgången, jag ser henne, skriker hennes namn, ger henne en låång kram. Dock verkar hon sakna huvud, eller liknande, men inget jag reflekterar över. Hon viskar orden "Allt är annorlunad nu, jag är förändrad" till mig, något som jag blir fundersam över.

Idag
Smsar henne på måfå, säger att jag drömde om henne och skrev det hon sa. Hon sa att jag var synsk, för dethär var precis så som hon kände; att hon lämnat sin kille bakom henne och blivit sitt vanliga jag, det jaget som jag föll halvt för när jag lärde känna henne.

Så. Tolkning av drömmen? Jag vet inte vad jag ska tycka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in