Citat:
Ursprungligen postat av JonRog
Herregud, hur orkar ni? Alla jävla spicesorter är värdelösa jämfört med riktigt bra cannabis. Jag förstår inte för fem öre hur någon jävel som inte pissar vill röka skiten. Det är ju enbart fysiskt, det finns fan ingen kreativitet som den man får när man röker marijuana.
Nej, nej, nej! Jag upplever mig
minst lika kreativ på rökmixarna, som på cannabis, vilket får mig att undra om du ens prövat dem (eller om du prövat någon sämre variant)? Film, tv, musik... Precis som med cannabis så upplever jag det jag ser eller hör på ett helt annat vis än i nyktert tillstånd. Musik får ett alldeles speciellt djup, och jag kan sitta i timtal och bara lyssna samtidigt som jag puffar (tappar i princip all tidsorientering). Humoristiska filmer, eller tv-serier, gör att man sitter och garvar så att man har ont i magmusklerna dagen efter... En annan likhet med cannabis är det förvrängda tidsperspektivet - där en kvart känns som en timma. Cannabioiderna är trots allt syntetiskt framställt cannabis! Ändå är rusen rätt olika, och i slutändan handlar det - som med så mycket annat - om tycke och smak.
Sedan är inte alla sorter lika bra. Jag köpte "Duble Dutch" som var rätt värdelöst. Ruslängden gick dock inte att klaga på, men ruset var stentrist. Jag har å andra sidan många gånger köpt standardbrunt som också varit värdelöst. För min del är styrkan viktig då mina cb-receptorer verkar vara väldigt högt ställda (dvs; standardbrunt ger mig inte något speciellt även då det är bra kvalité).
Den avgörande skillnaden mellan bra rökmix och bra cannabis, är att rökmixarna sitter i långt längre än även de bästa cannabissorterna. Tre gram kvalitetsmix ger rus på ca: 3x12 timmar (dvs en hel helg), och är helt klart värt slantarna. Dvs: Du går verkligen miste om något genom att vara så konservativ.