Citat:
Ursprungligen postat av Grunkas
Jag menar att alla som säger att de skulle föredra icke-existens framför existens (glädjerikt liv eller liv fullt av plågor) är oförnuftiga och bör fråntas sin rätt att föra en vidare diskussion.
Har tänkt att lägga ut en sorts (leve)litarism.
Där man sätter existens som lägsta gräns, istället för njutning (glädje, lycka) som lägsta gräns.
Vad tycker ni om min nya filosofiska inriktning?
Edit: Genom att ens dra slutsatsen att man föredrar icke-existens så förnekar man den grund (existens) som man gör analysen på, och därför har man misslyckats.
Edit: Kanske borde ligga i det akademisk filosofi, då jag verkligen inte vill ha flummsvar.
Du menar alltså att alla som inte delar din synpunkt måste vara oförnuftiga och bör inte ens få argumentera för sin sak?
Jag förstår inte heller din graderingsskala. Vad menar du med "existens" som "lägsta gräns", hur sätter man "njutning" som "lägsta gräns" i annan synvinkel och varför är det fel?
Vad
är egentligen din "nya" filosofiska inriktning?
E: Som fotnot så tvivlar jag att den här tråden ens uppfyller ett av de tre kriterium för subforumet akademisk filosofi. Om du vill lägga upp tråden där så bör du nog utveckla din synpunkt lite.