2010-10-05, 16:04
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttankommer
Jag tycker våldtäktsmannen är en sak för sig och honom vägrar t.o.m. jag att träffa. Och det skrämmer mig att min pojkvän som tycker våldtäkt är en av de mest förskräckliga saker som finns, inte bryr sig om att ens ta reda på denne väns version av det hela. Utan väljer att tyst acceptera det och skita i vilket. Jag tycker det är lågt.
Min pojkvän har även flera gånger sagt att hans vänner inte betyder något och det är inte som att dessa vänner är speciellt nära eller ens vet mycket om varandra. Jag vet nog mer om dem fast jag inte känt dem lika länge, för av någon anledning har några öppnat upp sig för mig.
Man kan inte begära att ens partner ska säga upp kontakten med sina vänner även om han själv sagt att det skulle han kunna göra. Men hade min vän slagit sin ex-tjej hade jag i alla fall velat fråga honom om det, inte bara undvika saker för att det är lite "obehagliga" ämnen. Det är fegt.
Min pojkvän har även flera gånger sagt att hans vänner inte betyder något och det är inte som att dessa vänner är speciellt nära eller ens vet mycket om varandra. Jag vet nog mer om dem fast jag inte känt dem lika länge, för av någon anledning har några öppnat upp sig för mig.
Man kan inte begära att ens partner ska säga upp kontakten med sina vänner även om han själv sagt att det skulle han kunna göra. Men hade min vän slagit sin ex-tjej hade jag i alla fall velat fråga honom om det, inte bara undvika saker för att det är lite "obehagliga" ämnen. Det är fegt.
Jag måste bara fråga vad du tänker dig att det skulle leda till om din kille tog reda på vännens version av vad som hänt? Alltså, tänk lite på vad syftet är nu. Du vill inte att de ska säga upp kontakten. Du vill bara att din kille ska stå för sina åsikter och ta reda på kompisens version -- till vilken nytta då?
Vad menar du med att "tyst acceptera"? Om din kille haft en lång diskussion med sin kompis, hört dennes version, argumenterat hit och dit, sagt att det han gjort var uselt, och sedan fortsatt att vara kompisar som vanligt hade det varit okej då? Hade du då tyckt att jamen nu har ju Pelle hört Benkes version och ifrågasatt det han gjorde, nu kan alla vara kompisar igen?